هشدار علمای اهل سنت فارس درباره طرح «معامله قرن» / می‌خواهند مسلمانان را محك بزنند
کد خبر: 3879097
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

هشدار علمای اهل سنت فارس درباره طرح «معامله قرن» / می‌خواهند مسلمانان را محك بزنند

جمعی از علمای اهل سنت استان فارس نسبت به طرح «معامله قرن» هشدار داده و تأكید كردند كه استكبار جهانی با این طرح می‌خواهد مسلمانان را محك بزند و ببینند که آن‌ها نسبت به بیت‌المقدس و اولین قبله‌گاهشان چه عکس‌العملی نشان می‌دهند در صورتی كه این طرح محدود کردن مسلمانان، تضعیف حقوق آنان، قدس شریف و باریکه غزه است.

تفرقه‌انگیزی میان مسلمانان همواره یكی از ترفندها و كیدهای دشمنان برای كاهش قدرت مسلمانان در طول تاریخ بوده است. به خصوص طی قرن اخیر، این ترفند همواره بر علیه كشورهای اسلامی به كار گرفته شده است تا از قدرت آنان كاسته شود.

كیست كه نداند استعمار و استكبار چه بلاهایی بر سر مردمان دنیا نیاورده است و همواره مستكبران عالم به دنبال استثمار ثروت و اندوخته‌های ملت‌های مختلف هستند تا بتوانند روز به روز به قدرت خود بیفزایند.

در سده اخیر استكبار جهانی به سركردگی آمریكای جنایتكار همواره توطئه‌های متعددی را یكی پس از دیگر و یا به صورت موازی با هم بر علیه مسلمانان دنیا به كار گرفت. از شكل‌گیری گروه‌های تروریستی نظیر سلفی‌ها، تكفیری‌ها، داعش، القاعده، طالبان و غیره گرفته تا اشغال كشورهای منطقه غرب آسیا به‌بهانه‌های مختلف.

تمام این توطئه‌های آمریكای جنایتكار علاوه بر افزودن قدرت خود در دنیا برای محافظت از رژیم غاصب و جنایتكار بوده است و در این راه از هیچ جنایتی علیه مسلمانان فروگذار نكرده است.

اخیراً مدتی است كه طرحی به نام «معامله قرن» توسط آمریكای جنایتكار مطرح و در روزهای گذشته نیز با حضور نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی رونمایی شد. طرحی كه تمام مسلمانان دنیا اعم از شیعه و سنی به‌شدت با آن مخالف هستند چرا كه حاكمیت مسلمانان فلسطین را بر سرزمینشان از بین می‌برد. در این گزارش نظر جمعی از علمای اهل سنت فارس را درباره این طرح منحوس می‌خوانیم.



 

هدف از «معامله قرن» به رسمیت شناختن اسرائیل است

شیخ عبدالواحد خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیراز در مورد طرح صلح ترامپ یا به اصطلاح «معامله قرن» گفت: انسان دیوانه‌ای همچون ترامپ طرح ظالمانه‌ای پیشنهاد داده و در آن قسمت بزرگی از سرزمین فلسطین را در اختیار اسرائیل قرار داده است و در واقع، از این طریق می‌خواهد میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها صلح و آشتی به وجود آورد تا اسرائیل به رسمیت شناخته شود.

وی با محکوم کردن این طرح اظهار کرد: این پیشنهاد، حمایتی از رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی است که همه مردم فلسطین را بی‌خانمان کرده است، بنابراین، جهان اسلام، سران و شخصیت‌های بسیاری از کشورها و آزادی‌خواهان جهان این طرح را نپذیرفته و محکوم کرده‌اند.

امام جمعه اهل سنت شیراز تأكید کرد: خداوند از مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین حمایت خواهد کرد و وعده خداوند متعال نیز حتماً محقق می‌شود و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند این طرح قبل از مرگ ترامپ می‌میرد و از بین می‌رود و ان‌شاءالله مسلمانان به مسجدالاقصی می‌روند، نماز می‌خوانند و این سرزمین هم به آغوش مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین باز خواهد گشت.

شیخ منصور حسینی، مدیر مجتمع دینی اهل سنت و جماعت گله‌دار نیز در این رابطه گفت: طرح موسوم به «معامله قرن»، طرح ظالمانه و غاصبانه‌ای است که از طرف ترامپ و با برنامه‌ریزی کوشنر مشاور ارشد و داماد ترامپ مطرح شد. در این طرح، می‌خواهند بخش‌هایی از مناطق اشغال شده را به خاک غصبی اسرائیل ملحق کنند.

وی یادآور شد: تشکیلات خودگردان و سایر مقامات فلسطینی و همچنین بسیاری از کشورهای دیگر با این طرح به شدت مخالفت کرده‌اند.

معامله قرن، معامله‌ای یک طرفه و غبنی فاحش است

مدیر مجتمع دینی اهل سنت و جماعت گله‌دار افزود: از دیدگاه ما نیز طرح «معامله قرن»، معامله‌ای یک طرفه و غبنی فاحش است. در واقع، می‌خواهند معامله‌ای را رقم بزنند که برد و منفعت برای خودشان و ضرر برای فلسطین باشد.

حسینی بیان كرد: اینکه بخواهند بخش‌هایی از فلسطین را به اسرائیل واگذار کنند غبن و خیانتی تاریخی به شما می‌رود چون برای هر فرد مومن و مسلمان و هر کسی که ندای ایمان و اسلام دارد، بیت‌المقدس به‌عنوان اولین قبله‌گاه مسلمانان به حساب می‌آید، محلی است که پیامبران از آنجا مبعوث می‌شده‌اند و پیامبر عظیم‌الشان اسلام از آنجا به معراج رفتند و طبق آیات قرآن مکانی است که پیرامون آن برکت انداخته شده است؛ بنابراین، همه باید انزجارشان را نسبت به این طرح غاصبانه ابراز کنند.

با این طرح، می‌خواهند مسلمانان را محک بزنند

وی در مورد هدف از این طرح گفت: می‌خواهند مسلمانان را محک بزنند و ببینند که آن‌ها نسبت به بیت‌المقدس و اولین قبله گاهشان چه عکس‌العملی نشان می‌دهند اما معتقدیم این نقشه نیز همانند بقیه نقشه هایی که داشتند خنثی می‌شود.

امام جمعه اهل سنت روستای خواجه مُراد گله‌دار در مورد همراهی برخی از کشورهای عربی منطقه با این طرح اظهار کرد: از آنجایی که بیت‌المقدس، اولین قبله‌گاه مسلمانان محسوب می‌شود، اگر کسی بخواهد خاکش که ناموس انسان محسوب می‌شود را بردارد و غصب کند، طرح ظالمانه‌ای است و کسانی که بخواهند حمایت کنند در حقیقت از ظلم، ستم و غصب حمایت کرده‌اند.

معامله قرن، برخلاف موازین شرع و آیات قرآن است

شیخ مصطفی محمودی، امام جمعه اهل سنت روستای چاه محمدحاجی گله‌دار هم با محکوم کردن طرح «معامله قرن» اظهار کرد: این طرح، توطئه استکبار و آمریکای جنایتکار و برخلاف موازین شرع و آیات قرآن است.

وی افزود: بنابر آیات قرآن، قدس متعلق به همه مسلمانان است و محل هجرت تمام انبیا به ویژه سرور کائنات، حضرت محمد مصطفی(ص) بوده است، پس نتیجه می‌گیریم همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند: «قبل از اینکه ترامپ بمیرد، معامله قرن خواهد مرد».

معامله قرن، محدود کردن و تضعیف حقوق مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت روستای چاه محمدحاجی گله‌دار تأكید كرد: امروز، دنیای اسلام و بیشتر کشورهای اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که معامله قرن، محدود کردن مسلمانان، تضعیف حقوق آنان، قدس شریف و باریکه غزه است.

محمودی اضافه کرد: در هر جایی از دنیا که هستیم باید از منافع ملی و آرمان اسلامی حمایت کنیم تا طرح آمریکایی «معامله قرن»، قبل از مردن ترامپ، بمیرد.

وی در مورد هدف از این طرح گفت: رئیس جمهور آمریکا فقط به دنبال مصلحت و منافع خود و در تلاش برای فرار از شکست در مقابل جبهه مقاومت است اما آیات قرآن گواهی می‌دهند که قدس متعلق به همه مسلمانان است.

امام جمعه اهل سنت روستای چاه محمدحاجی در مورد موضع گیری ضعیف کشورهای عربی در قبال قضیه فلسطین اظهار کرد: ترامپ ابزار دست صهیونیست‌هاست و کشورهای عربی در این زمینه تصمیماتی برای خود گرفته‌اند اما نمی‌توانند آیات قرآن و دستورات پیامبر را پیش ببرند؛ در واقع، کشورهای عربی هم منفعت خودشان را در نظر گرفته‌اند.

شیخ هاشم صدیقی، خطیب نماز جمعه منطقه گله‌دار نیز با اشاره به موضوع فلسطین گفت: هدف یهود و غیر مسلمان همیشه دشمنی، کدورت، بدبختی، ذلت و خواری بوده و در پی این هستند که بتوانند به بهانه‌های مختلف، از طریق صلح و برادری وارد شوند و باز هم لطمه خودشان را بزنند و اینجاست که هوشیاری ما را می‌طلبد.

دشمن از طریق دوستی می‌خواهد به ما ضربه بزند

وی اضافه کرد: باید با هوشیاری و هم فکری یکدیگر، دشمن دیرینه خود را بار دیگر بشناسیم و توجه داشته باشیم که هیچ‌گاه زیر بار زور و ظلم نرویم؛ همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز تاکیدات بسیاری دارند که هیچ‌گاه دشمنان با ما دوست نخواهند شد و آن‌ها از طریق دوستی می‌خواهند به ما ضربه وارد کنند. بنابراین، با بصیرت و آگاهی که از جانب رهبر معظم انقلاب به ما رسیده است باید هوشیار‌ مان را حفظ کنیم و با کمک و یاری یکدیگر بتوانیم بار دیگر ایران اسلامی را هر چه بهتر قوی‌تر کنیم.

خطیب نماز جمعه منطقه گله‌دار در مورد هدف از «معامله قرن» گفت: این طرح، به ظاهر، طرح دوستی و حامی مظلومان است اما در واقع طرح صحیحی نیست و ما مسلمانان باید با درایت و آگاهی بیشتر بتوانیم وحدت خود را حفظ کنیم.

صدیقی افزود: به وحدت کلمه توجه بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم با همفکری یکدیگر مسیری را پیدا کنیم که خدایی باشد چون هیچ‌وقت، آن‌ها دوست ما نخواهند بود.

کشورهای عربی منطقه، هنوز هم مستعمره انگلیس و آمریکا هستند

وی بیان كرد: صهیونیست کارهای خودش را در خاورمیانه انجام می‌دهد و به بهانه حمایت از کشورهای اسلامی به ما می‌فهماند که شما هم باید متوجه باشید؛ اما ایران اسلامی هرگز زیر بار نرفته و این طرح را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.

معاون امور قرآنی مجتمع علوم دینی اهل سنت گله‌دار با اشاره به موضع‌گیری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در قبال مسئله فلسطین گفت: امتیازاتی که ما داریم آن‌ها ندارند؛ از جمله اینکه رهبر معظم انقلاب، با بصیرتی که دارند، دشمن را خوب شناخته‌اند اما کشورهای عربی به چنین شناختی نرسیده‌اند و هنوز هم مستعمره انگلیس و آمریکا هستند و بنابر کلام رهبری این‌ها گاو شیردهی هستند که آمریکا و انگلیس از آن‌ها استفاده می کنند، مال‌شان را به یغما و غارت برده‌اند اما متوجه نیستند که این کشورها دشمن اسلام و خودشان هستند.

هدف آمریکا از طرح «معامله قرن»، مبارزه با اسلام و خلع سلاح مقاومت است

شیخ مصطفی مرادی، امام جمعه اهل سنت دهنو گله‌دار نیز گفت: این طرح، سیاستی شیطانی و خبیث از طرف آمریکاست؛ به عبارت دیگر، این طرح، ظاهری زیبا و خوب دارد اما هدفش مبارزه با اصل اسلام و خلع سلاح مقاومت است.

وی افزود: اطمینان داشته باشید که این طرح ننگین در مورد فلسطین هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد چون به قول رهبر معظم انقلاب، معامله قرن قبل از مردن ترامپ خواهد مرد.

امام جمعه اهل سنت دهنو گله‌دار گفت: دلایلی که باعث می‌شود اطمینان یابیم که این موضوع هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد، اعتقادمان به اسلام است چون خدا فرموده با تلاش همه مسلمانان نمی‌گذارد اسلام و مقدسات مورد هجوم کفار قرار گیرند.

مرادی با تأكید بر اینكه به قول رهبری اعتماد کامل داریم که فرمودند معامله قرن قبل از مردن ترامپ خواهد مرد، گفت: مورد دیگری که این اطمینان را به ما داده، موضع‌گیری جهان اسلام و آزادگان دنیاست که قطعا اجازه اجرایی شدن این طرح را نخواهند داد. به عبارت دیگر، سازمان همکاری‌های اسلامی که 57 عضو دارد با این طرح مخالفت کرده است.

هدف ترامپ از «معامله قرن»، حفظ امنیت اسرائیل است

امام جمعه اهل سنت دهنو گله‌دار اظهار کرد: وقتی به طرح «معامله قرن» نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که تمام امتیازات آن به اسرائیل برمی‌گردد؛ به عبارت دیگر، هدف ترامپ از این طرح امنیت اسرائیل است.

وی بیان كرد: چیزی که به آن یقین داریم این است که هر وقت آمریکا در طول این سال‌ها به صلح و میانجی‌گری میان اسرائیل و فلسطینی‌ها اقدام کرده مهم‌ترین اولویتش، امنیت اسرائیل و هدف دیگرش اشغال فلسطین بوده است که با اعتقادات همه مسلمانان در تضاد است؛ چون بر اساس معامله ننگین قرن، دولت فلسطین باید بخش‌های بسیاری از خاک خود و از جمله بیت‌المقدس که قبله همه مسلمانان بوده را به اسرائیل واگذار کند، در حالی که حتی از نظر جامعه جهانی این قسمت‌ها به دولت فلسطین تعلق دارد.

برخی از حکام عربی خیانت کردند

وی یادآور شد: برای برخی از حکام عربی متاسفم، آن‌ها با شرکت در این مراسم خیانت کردند در حالی که این قضیه باید باعث می‌شد که همه مسلمانان با هم متحد شوند چون قدس متعلق به همه مسلمانان است.

امام جمعه اهل سنت دهنو گله‌دار اظهار کرد: هدف آمریکا در طرح «معامله قرن»، عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و اسرائیل بود در حالی که ما مسلمان‌ها این موضوع را نمی‌پذیریم.

سیدعنان حسینی، امام جمعه اهل سنت روستای کال شهرستان لامرد هم در این رابطه گفت: «معامله قرن» هیچ‌گونه شباهتی به معامله ندارد بلکه دزدی و خیانتی آشکار و جرمی در حق مردم فلسطین است.

وی افزود: این طرح از جمله جنایاتی بود که آمریکا با کمک رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم فلسطین و پس از آن در حق کل مسلمانان جهان روا داشته و حق مسلم فلسطینیان را در آن نادیده گرفته است و آن‌ها را از تمام امتیازات زندگی که هر انسانی می‌تواند داشته باشد، محروم کرده است.

«معامله قرن»، باعث وحدت و یکپارچگی مسلمانان شد

امام جمعه اهل سنت روستای کال شهرستان لامرد گفت: این جنایت از دیدگاه مسلمانان کراهت دارد اما خیری نیز در آن نهفته است که وحدت، یکپارچگی و یک‌صدایی همه مسلمانان علیه جنایتکاران اعم از آمریکا، اسرائیل و سایر دول حامی آن‌ها چه در منطقه و چه در خارج از منطقه را نشان می‌دهد.

حسینی اضافه کرد: حتی خود آمریکایی‌ها و برخی از چهره‌های سرشناس در آمریکا و انگلیس این معامله را جنایت تلقی و آن را محکوم کرده‌اند و گفته‌اند این طرح، معامله نبوده است چون رضایتی در طرف مقابل وجود نداشته و در واقع، جنایت صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری كرد كه خداوند این موضوع را آخرین فتنه غرب قرار دهد و مسلمانان بتوانند در برابر این فتنه ید واحد شوند، علیه اسرائیل و آمریکا که موسس این رژیم است ایستادگی کنند و آن‌ها را از بین ببرند.

شیخ هدایت‌الله رحمانی، امام جمعه اهل سنت روستای باغ لارستان هم گفت: رئیس جمهور آمریکا طرح «معامله قرن» را که به ابتکار جرج کوشنر مشاور ارشد آمریکا تدوین شده پیشنهاد می‌دهد که در واقع همان پیشنهاد صلح بین اسرائیل غاصب و فلسطینی‌هاست و به منظور حل و فصل و منازعه دو طرف مطرح شده است.

وی اضافه کرد: پشت پرده این طرح چیزی نیست جز امتیاز دادن به اسرائیلی‌های غاصب و تجاوزگر. در واقع، این طرح فقط می‌خواهد امتیاز را از فلسطینی های مظلوم بگیرد و روز به روز پنجه های اسرائیل غاصب را تیزتر و قوی تر کند.

امام جمعه اهل سنت روستای باغ یادآور شد: بر اساس این طرح نامیمون، ناعادلانه و متجاوزانه، اسرائیل در ازای دریافت امتیازهای فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت، می‌خواهد بخش‌هایی از مناطق اشغالی را به خاک خود اضافه و الحاق کند.

طرح «معامله قرن»، تجاوزی آشکار است

رحمانی تأكید كرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان و بسیاری از مقامات فلسطین و کشورهای اسلامی نه تنها این طرح را نپذیرفته بلکه به شدت محکوم نیز کرده‌اند چون تجاوزی آشکار است.

وی اظهار کرد: از جمله نکات برجسته و اشکال بارز طرح «معامله قرن»، ممنوعیت داشتن ارتشی برای فلسطین است یعنی این طرح را مطرح کرده‌اند تا دست و بال جنبش‌های جهادی را در فلسطین ببندند تا هیچ‌گونه مبارزه‌ای آنجا شکل نگیرد.

امام جمعه اهل سنت روستای باغ لارستان گفت: در این طرح به صراحت اعلام شده که دولت فلسطین نباید یک ارتش ملی و آزادی‌خواه داشته باشد و معلوم است که همه مسلمانان و دنیای اسلام با این طرح مخالفت خواهند کرد از جمله خود فلسطینی‌ها، حرکت‌های جهادی که در آنجا فعالیت می‌کنند و همچنین جنبش‌های آزادی‌خواه دنیا.

شیخ ناصر صمدی، مدیر مؤسسه قرآنی راشدین اَهِل شهرستان لامرد نیز گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری از فلسطین یک آرمان و در واقع یک اصل است و ما باید به حمایت از این اصل که یکی از اصول دین، شریعت و برگرفته از قرآن و سنت پیامبر است اهتمام بورزیم.

موضع مسلمانان در قبال دشمنان، «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ» باشد

وی یادآور شد: خداوند در آیات پایانی سوره ی فتح می فرمایند که سیمای امت اسلام در قبال مومنان « رُحَماءُ بَینَهُم»، رحمت، رحمانیت و رحیمی و در قبال مشرکان و کافران، «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ» است.

خطیب نماز جمعه شهر اَهِل گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری و اعلام انزجار جهان اسلام نسبت به موضع‌گیری ترامپ، به نوعی به جا و مفید خواهد بود و همه امت اسلام نسبت به این مسئله اتفاق نظر دارند چون این اصل از اصول دین اسلام، قرآن و شریعت مقدس است.

صمدی اضافه کرد: عملکرد و اظهارات خبیث رئیس جمهور ملعون آمریکا که «معامله قرن» را به وجود آورد و قسمتی از قدس شریف که قبله اول مسلمانان است را از فلسطین جدا کرد باعث دوگانگی در آن سرزمین پاک شد.

وی اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری نیز بر اساس اصول قرآن است و ایشان این وعده را داده‌اند که تا قبل از اینکه ترامپ ملعون از بین برود اصلی که به نام «معامله قرن» تعیین کرده‌اند، رو به زوال و انحلال خواهد رفت.

صمدی تأكید كرد: هدف از طرح «معامله قرن» این بود که بین کشورهای اسلامی حرکتی را انجام دهند که موجب ضعف در کشورهای اسلامی و سیطره اسرائیل غاصب نسبت به جهان اسلام شود.

انتهای پیام
captcha