برگزاری نشست اتحادیه اروپا برای بررسی معامله قرن  
کد خبر: 3879130
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

برگزاری نشست اتحادیه اروپا برای بررسی معامله قرن  

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا فردا، 28 بهمن‌ماه، برای بررسی طرح به اصطلاح صلح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، نشستی را برگزار می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «صفا»، وزرای خارجه کشورهای اروپایی در نشستی که فردا، دوشنبه برگزار می‌شود، درباره مواضع اتحادیه اروپا در مورد درگیری میان فلسطین و اسرائیل و طرح معامله قرن ترامپ بحث و گفت‌وگو می‌کنند.
 
در همین راستا، خبرگزاری «صفا» اعلام کرد: مردم جمهوری چک در اعتراض به طرح معامله قرن ترامپ، شامگاه شنبه، 26 بهمن‌ماه، در پراگ، پایتخت این کشور تجمع کرده و شعارهایی علیه اشغالگری اسرائیل در فلسطین سر دادند.
 
در این تجمع اعتراضی که به دعوت اقلیت‌های فلسطینی مقیم چک در پراگ برگزار شد، فعالان اروپایی و آمریکایی مقیم این کشور نیز به همراه گروه زیادی از اقلیت‌های عرب و فلسطینی، در مقابل سفارت آمریکا در پراگ حضور پیدا کرده و پیام اعتراض‌آمیز خود را به مقامات سفارت ارسال کردند.
 
شرکت‌کنندگان در این تجمع، پرچم و تصاویری از فلسطین را در دست داشتند و شعارهایی بر ضد نقض حقوق فلسطینیان سر دادند.
 
«محمد عیسی»، دبیر جنبش فتح در کشور چک، درباره این تجمع گفت: شرکت‌کنندگان در تظاهرات، طرح صلح موهوم ترامپ و نتانیاهو را محکوم کردند و آن را تجاوز آشکار به مراجع بین‌المللی و نقش بر آب شدن تمام قراردادهای سازمان ملل دانستند.
 
وی از جامعه بین‌المللی خواست تا مسئولیت خود را برای مقابله با طرح معامله قرن، که یک طرح تحریک‌آمیز علیه ملت فلسطین است، انجام دهند.
انتهای پیام
captcha