بسته خبری کرونا در جهان
کد خبر: 3881815
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

بسته خبری کرونا در جهان

آخرین اخبار رسیده از کرونا و مبتلایان این ویروس در جهان نشان می‌دهد شمار بیماران کرونایی افزایش یافته و موارد جدیدی از ابتلا به این ویروس برای نخستین‌بار در برخی کشورها مشاهده شده است.

به گزارش ایکنا؛ آخرین اخبار از تعداد تلفات ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان به دو هزار و ۷۴۴ تن افزایش یافته است و تعداد مبتلایان به این ویروس نیز در چین هم‌اکنون به ۷۸ هزار و ۴۹۷ تن رسیده است.

بیش از ۴۰ کشور و منطقه در خارج از چین نیز ورود این ویروس ناشناخته را مورد تأیید قرار داده‌اند به طوریکه روز گذشته کشورهایی از جمله برزیل، پاکستان، نروژ، یونان، رومانی و الجزایر برای اولین بار تأیید کردند که مواردی از ابتلا به این ویروس در کشورهایشان گزارش شده است.

جدیدترین آمار در چین

مقامات چینی امروز پنجشنبه جدیدترین آمار از شمار مبتلایان به کرونا و فوتی‌ها را اعلام کردند.

کمیته بهداشت چین اعلام کرد که تاکنون در ۳۱ استان این کشور، ۷۸ هزار و ۴۹۶ مورد مبتلا به کرونا شناسایی شده که ۳۲ هزار و ۴۹۵ نفر پس از درمان بهبود یافته‌اند و دو هزار و 744 نفر فوت کرده‌اند.

براساس گزارش مقامات چینی، ۴۰۹ مورد ابتلای جدید در ۲۶ فوریه در استان هوبی به عنوان کانون اصلی شیوع این ویروس شناسایی و ۲۶ فوتی جدید هم در این استان گزارش شده است.

ثبت نخستین مورد در دانمارک

یکی از مقامات وزارت بهداشت دانمارک امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که «کپنهاگ»، اولین مورد ابتلا به ویروس ناشناخته و جدید «کرونا» در این کشور اروپایی را تأیید می‌کند.

مسئولان وزارت بهداشت دانمارک اعلام کردند که یکی از شهروندان این کشور اروپایی که به تازگی از شمال ایتالیا بازگشته است، به ویروس کرونا مبتلا شده و هم‌اکنون در خانه خود قرنطینه شده است.

ابتلای یک نفر در یونان

روز گذشته (چهارشنبه) نیز، یونان ابتلای یک شهروند خود به این ویروس را تأیید کرد. به گفته یک مقام وزارت بهداشت این کشور، این فرد یک زن ۳۸ ساله یونانی است که به تازگی به ایتالیا سفر کرده بود. مقامات بهداشتی یونان گفتند که حال عمومی این زن یونانی مساعد است و زیر نظر قرار دارد.

گسترش در آلمان

آمار آلوده‌شدگان به کرونا در آلمان به ۲۴ نفر رسیده است، اما مسئولان دولتی این کشور نگران گسترش آن هستند.

این در حالی است که پیش از این ۱۴ مورد و آن‌هم فقط در ایالت «بایرن» مشاهده شده بود، اما حالا در ایالت‌های غرب و جنوب غرب هم تست‌های کرونا مثبت گزارش می‌شود و آمار به ۲۴ نفر رسیده است.

افزایش مبتلایان در کره جنوبی

مقامات بهداشتی کره جنوبی اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۴ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده‌اند تا آمار مبتلایان به این ویروس در این کشور به 1595 نفر برسد.

براساس گزارش مقامات بهداشتی کره جنوبی؛ مجموع افرادی که در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند به ۱۵۹۵ رسیده است و طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی جدید گزارش نشده و آمار ۱۲ فوت‌شده تغییری نکرده است.

11 جان‌باخته در ایتالیا

ایتالیا بیشترین میزان شیوع کرونا را در اروپا داشته و گفته می‌شود بیش از 350 مورد کرونا در این کشور مشاهده شده  و تاکنون یازده نفر بابت این ویروس جان باخته اند.

مقامات شهرهای شمالی ایتالیا مدارس، دانشگاه‌ها، موزه‌ها و سینماها را برای دستکم یک هفته تعطیل کرده و برگزاری هر گونه تجمع عمومی از جمله «کارناوال ونیز» را ممنوع کرده‌اند.

شیوع از ایتالیا به برزیل

مقامات برزیل نیز چهارشنبه نخستین بیمار مبتلا به کرونا در این کشور واقع در آمریکای لاتین را تأیید کردند. بیمارستانی در شهر «سائوپائولو» اعلام کرد که یک برزیلی ۶۱ ساله که از شهر لومباردی در شمال ایتالیا بازگشته بود مبتلا به کرونا شده است. بیمارستان «آلبرت اینشتین» در سائوپائولو اعلام کرده که تست کرونای این فرد مثبت بوده است.

اولین مورد در استونی و عامل آن شهروند ایرانی

در استونی اولین مورد ابتلا به نوع جدیدی از کرونا ویروس ثبت شده و اطلاعاتی دریافت شده است که نشان می‌دهد نخستین آلودگی از عصر دیروز در استونی شناسایی شده است.

تانل کیک وزیر امور اجتماعی، روز پنجشنبه در تلویزیون استونی گفت: طبق اطلاعاتی که وزارت بهداشت در اختیار ما قرار داده، فرد آلوده عصر چهارشنبه از ایران به استونی بازگشته است. وی در حال حاضر قرنطینه شده است.

تانل کیک تصریح کرد: طبق اطلاعات من، ما در مورد شهروند ایرانی صحبت می‌کنیم.

مقامات استونی قول داده اند که در طول روز گزارش مفصل‌تری ارائه دهند.

تعلیق رزمایش آمریکا و کره جنوبی

در پی نگرانی از شیوع گسترده ویروس کرونا، ارتش‌ کره ‌جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک خود برای فصل بهار را تعلیق کردند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز پنجشنبه گزارش داد که شماری از سربازان ارتش به کرونا آلوده شده‌اند و این زمان مناسبی برای برگزاری رزمایش نیست.

ستاد کل ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای آورده است که قرار بود رزمایش مشترک شبیه‌سازی رایانه‌ای دو کشور در ماه مارس برگزار شود؛ اما فعلا به تعویق می‌افتد.

این بیانیه می‌افزاید تا زمانی که وضعیت به حال عادی بازنگردد، این رزمایش برگزار نخواهد شد. زیرا کشور بالاترین سطح هشدار و خطر را اعلام کرده است.

این نخستین‌بار است که یک مورد مرتبط با مسائل ایمنی بهداشتی باعث می‌شود ارتش‌های دو کشور تصمیم به تعلیق رزمایش مشترک بگیرند.

ارتش کره جنوبی اعلام کرده است که دستکم ۲۱ نفر از سربازان و کادر نظامی این کشور به کرونا آلوده شده‌اند و ۹ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی دیگر در قرنطینه هستند.

آسیب بازار خودرو در چین

در حالی که شیوع ویروس کرونا میزان صادرات کالاها از چین را متاثر کرده و بسیاری از تولیدکنندگان در سراسر جهان  را به زحمت انداخته، باید گفت که این ویروس، سبب کاهش فروش کالاهای وارد شده به چین نیز شده است.

گفتنی است که با نگاهی به وضعیت خودروها در چین ، که تقریبا 60 درصد از آنها، از برندهای خارجی است، میزان فروش در دوهفته نخستین ماه فوریه، 92 درص کاهش یافته که نشانه‌ای فاجعه‌بار برای خودروسازان  داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

قابل ذکر است که چین، یکی از بزرگترین بازارها برای خودروهای ژاپنی و آلمانی، و به طور کلی بزرگترین بازار خودرو در جهان محسوب می‌شود.

نیش کرونا به بزرگترین زنبورداران جهان!

زنبورداران در چین که بزرگترین تولیدکننده عسل در جهان است، در شروع فصل مهم گرده افشانی بهار، به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های سفر قادر به خارج نشدن از خانه‌هایشان نیستند و زنبورهایشان هفته‌هاست بدون غذا مانده‌اند.

یک زنبوردار در استان شین جیانگ واقع در شمال غربی چین به رویترز اظهار کرد که چند روز است خواب به چشمش نیامده و نگران ۳۰۰ کندویی است که در حدود ۲۰۰ مایلی خانه‌اش در جعبه‌های چوبی مانده‌اند و وی به دلیل محدودیت‌های سفر قادر به دسترسی به آنها نیست.

از دست‌رفتن فرصت گل‌دهی گیاهان برای زنبورها به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به همراه کاهش جمعیت زنبورهای عسل معیشت ۳۰۰ هزار زنبوردار چینی و تولید عسل و محصولاتی که برای گرده افشانی به زنبورها وابسته هستند را تهدید می‌کند.

انتهای پیام
captcha