انجمن‌های لبنانی و عراقی: مرحوم شیخ‌الاسلام پرچمدار تقریب بود
کد خبر: 3883573
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰

انجمن‌های لبنانی و عراقی: مرحوم شیخ‌الاسلام پرچمدار تقریب بود

انجمن علمای اهل‌سنت عراق، انجمن حامی مقاومت در لبنان و جبهه عمل اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌های جداگانه درگذشت حسین شیخ الاسلام را تسلیت گفتند و وی را پرچمدار تقریب میان مذاهب و حامی مئسله فلسطین معرفی کردند.

انجمن‌های لبنانی و عراقی: مرحوم شیخ‌الاسلام پرچمدار تقریب بود
به گزارش ایکنا، انجمن‌ علمای اهل‌سنت عراق به ریاست شیخ خالد الملا، انجمن حامی مقاومت در لبنان به ریاست شیخ غازی حنینه و جبهه عمل اسلامی لبنان به ریاست شیخ زهیر جعید با صدور پیام‌های جداگانه درگذشت حسین شیخ الاسلام، دپیلمات برتر جمهوری اسلامی ایران، مشاور سابق وزیر امورخارجه و سفیر اسبق ایران در سوریه و معاون سابق امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را تسلیت گفتند.

شیخ خالد الملا در این بیانیه اعلام کرد که مرحوم شیخ الاسلام پرچمدار وحدت و تقریب میان مذاهب اسلامی و مدافع مسئله فلسطین و امت اسلام بود.

شیخ زهیر جعید نیز در پیام‌ تسلیت خود، از خدمات ارزنده مرحوم حسین شیخ الاسلام در خدمت به اسلام، تقریب میان مسلمانان، تحقق وحدت امت اسلام و تأکید بر گزینه مقاومت برای آزادی فلسطین و تمامی اراضی اشغال‌شده عربی و اسلامی تمجید کرد.

شیخ غازی حنینه، هماهنگ‌کننده کل انجمن حامی مقاومت در لبنان نیز با تسلیت درگذشت این دیپلمات ارزنده ایرانی خدمت مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران،  برای مرحوم مغفور آرامش ابدی در بهشت برین و حشر با اولیاء الله و برای بازماندگان و دوستدارانش صبر و شکیبایی از خداوند متعال مسئلت کرد.
 
پیام تسلیت جنبش توحید اسلامی لبنان 

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ بلال سعید شعبان، دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان نیز در پیامی درگذشت معاون سابق امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را تسلیت گفت و برای ایشان طلب آمرزش کرد.
 
متن پیام به شرح زیر است:

«إنا لله و إنا إليه راجعون

درگذشت حسین شیخ الاسلام، معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را صمیمانه تسلیت می‌گویم.

از زمانی که جناب شیخ الاسلام به عنوان سفیر ایران در دمشق بودند، رابطه برادرانه و صمیمانه‌ای با هم داشتیم؛ چرا که ایشان پیوسته برای دیدار با شیخ سعید شعبان، پدر بنده به طرابلس در رفت و آمد بود و بین آنها رابطه برادرانه، محترمانه و صمیمانه‌ای برقرار بود.

بعد از آن هم به واسطه کنفرانس‌های بین المللی وحدت اسلامی که مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همه ساله برگزار می‌کند، رابطه ما با ایشان تجدید و ریشه دارتر شد و هر بار که با هم دیدار می‌کردیم، یادی از بزرگان درگذشته‌ای چون شیخ سعید شعبان و دیگر بزرگان می‌کردیم.
 
تسلیت دفتر نمايندگی مجمع تقريب در بيروت

دفتر نمایندگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیروت، طی پیامی به مناسبت درگذشت حسین شیخ الاسلام، معاون سابق امور بین‌الملل مجمع تقریب تأکید کرد: «دکتر شیخ الاسلام عمر شریف خود را در دفاع از انقلاب اسلامی و تحکیم آن گذراند و پرچم وحدت و تقریب مذاهب اسلامی را همواره بر دوش می‌کشید. همچنین مدافع حقوق ملت فلسطین و مسائل امت اسلامی بود».
 
متن پیام تسلیت دفتر نمایندگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیروت به شرح زیر است: «دفتر نمایندگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در لبنان، با قلبی سرشار از تسلیم به قضا و قدر الهی، درگذشت دکتر حسین شیخ الاسلام، معاون امور بین‌الملل این مجمع را تسلیت می‌گوید.

دکتر شیخ الاسلام عمر شریف خود را در دفاع از انقلاب اسلامی و تحکیم آن گذراند و پرچم وحدت و تقریب مذاهب اسلامی را همواره بر دوش می‌کشید. همچنین مدافع حقوق ملت فلسطین و مسائل امت اسلامی بود.

ایشان فردی بود که تمام وقت خود را صرف کار می‌کرد و چه در سفارت ایران در دمشق، چه در وزارت امور خارجه و دانشگاه آزاد یا مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نقش بسزایی در تمام وظایفی که به او سپرده می شد ایفا می‌کرد.

از خداوند سبحان می خواهیم که روح بزرگ آن مرحوم را در بهشت برین خود محشور کرده و به خانواده ایشان صبر مرحمت فرماید»
 
تسلیت جنبش جهاد اسلامی فلسطین

در پی درگذشت حسین شیخ الاسلام معاون سابق امور بین‌الملل مجمع تقریب، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز بیانیه‌ای صادر کرد.
 
در پیام تسلیت «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی آمده است: «خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: (فإذا جاء أجلهم لا یستأخرون ساعه ولا یستقدمون).

با نهایت تاسف و  اندوه مراتب تسلیت خود را به ملت و دولت جمهوری اسلامی به ویژه رهبری معظم آن به مناسبت درگذشت برادر عزیز حسین شیخ الاسلام ابراز می‌دارم.

پیشینه آشنایی ما با این شخصیت مبارز از زمان پیروزی انقلاب اسلامی بود، او یکی از نمادهای بارز در مسیر انقلاب  بود که با حضور مستمر خویش در تمام صحنه‌ها منتقل‌کننده پیام اسلام  بود.

او یکی از نمادهایی بود که در طول حیات سیاسی خود همواره در کنار ملت مظلوم فلسطین ایستاد.

با فقدان این برادر عزیز و محبوب ما، برادر، دوست و نمادی از نمادهای آزادی را از دست دادیم.

او مردی بود که فلسطین و قدس در قلب و روحش جای داشت و همه جا حامی، پشتیبان و مدافع مسئله فلسطین و ملت فلسطین بود.

یاد و خاطره او همواره در قلب ما و تمام آزادگان در همه جای این گیتی باقی خواهد ماند.

فقط می‌توانم به این مناسبت حزن‌انگیز بگویم که خداوند اجر و ثواب شما را در این مناسبت افزون کند و انا لله وانا الیه راجعون».

حسین شیخ الاسلام، دیپلمات، دبیرکل اسبق کنفرانس دائمی حمایت از انتفاضه فلسطین و معاون سابق بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی شامگاه پنجشنبه ۱۵ اسفندماه، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.
انتهای پیام
captcha