از قرقیزستان عاری از کووید 19 تا کرونایی‌های بدون علائم در مصر
کد خبر: 3883804
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
نوآمدهای کرونا از سراسر جهان؛

از قرقیزستان عاری از کووید 19 تا کرونایی‌های بدون علائم در مصر

در حالی که جمهوری قرقیزستان در مرز مشترک با چین تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور کوچک آسیای مرکزی را تأیید و ثبت نکرده است، وزیر بهداشت مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که تست کرونا ۱۵ نفر از دو هزار بیمار مشکوک مثبت اما بدون علائم بوده است.

به گزارش ایکنا؛ کشور قرقیزستان همچون سایر کشورهای آسیای مرکزی تدابیر و اقدامات بهداشتی را به‌منظور پیشگیری از ورود کرونا به این کشور و گسترش آن اتخاذ کرده است. تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این جمهوری کوچک آسیای مرکزی تأیید و ثبت نشده است.

قرقیزستان با کشور چین مرز مشترک دارد، بنابراین اقدامات مورد نیاز را برای نظارت و معاینه افرادی که از چین برمی‌گردند، انجام می‌دهد. همچنین وزارت امور خارجه قرقیزستان از اتباع این کشور خواسته تا از سفر به چین خودداری کنند.

کمیته روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی موسوم به آیپک طی بیانیه‌ای اعلام کرد تاکنون تست کرونای ۲ تن از افراد حاضر در نشست اخیر این لابی، مثبت بوده است.
گفتنی است نشست آیپک در بازه زمانی اول تا سوم مارس(۱۱ تا ۱۳ اسفند) برگزار شد و پیش‌بینی می‌شد در آن ۱۸ هزار نفر از جمله دو سوم از اعضای کنگره آمریکا مشارکت کنند.
مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا که نماینده ویژه وی در امر مبارزه با کرونا است، در جریان این موضوع قرار گرفته حال آنکه خود وی نیز از سخنرانان نشست بوده است.
علیرغم تظاهر مقامات واشنگتن به مصون بودن آمریکایی‌ها از گزند کرونا، این ویروس همه‌گیر تا کنون جان ۱۶ نفر را در این کشور گرفته و ۲۶۰ نفر را نیز آلوده کرده است.

 وزارت بهداشت کویت هم اعلام کرد که ۳ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در کویت به ثبت رسیده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت کویت، با این احتساب شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۶۱ نفر رسیده است.

 مسئولان کره جنوبی امروز اعلام کردند که با ثبت ۲۷۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان به ۷ هزار و ۴۱ نفر افزایش یافته است.

شمار افرادی که بر اثر این بیماری فوت شده‌اند نیز به ۴۴ نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که کره جنوبی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کرده است.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حدود ۸۰ هزار نفر از صهیونیست‌ها در پی نگرانی از گسترش ویروس کرونا در آستانه تعطیلات «عید پوریم» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، خود را در قرنطینه خانگی قرار داده‌اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به ۲۲ تن رسیده است که یک نفر از آنها در ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

سخنگوی ژیم صهیونیستی در این رابطه اعلام کرده است که حدود هزار و ۲۶۲ سرباز مشکوک به ابتلا ویروس کووید ۱۹ در قرنطینه قرار داده شده اند.

تمیم بن حمد آل ثانی، نیز امیر قطر در گفت‌وگوی تلفنی خود با نخست‌وزیر ایتالیا در خصوص مقابله با گسترش ویروس کرونا رایزنی کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی در خصوص راه‌های تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های مشترک نیز بحث و تبادل نظر کردند. امیر قطر بر آمادگی کشورش برای ارائه هرگونه کمک در این خصوص به ایتالیا تأکید کرد.

لازم به ذکر است که ایتالیا جزء کشورهایی به‌شمار می‌آید که آمار بالایی از ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است.

 سخنگوی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین هم امروز از قرنطینه چند آمریکایی در بیت‌لحم خبر داد. وی افزود که ۱۵ آمریکایی در یک هتل در بیت لحم به دلیل ثبت گزارشاتی مبنی بر ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه به‌سر می‌برند.

پیش از این تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود که تدابیر جدیدی برای ممانعت از گسترش ویروس کرونا در بیت لحم واقع در کرانه باختری اتخاذ کرده است.

«هاله زائد» وزیر بهداشت مصر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای ماه گذشته میلادی حدود ۲ هزار و ۱۶۶ مورد مشکوک به ویروس کرونا و آنفلوآنزا مورد آزمایش قرار گرفتند.

وی با بیان این مطلب افزود: تست کرونا ۱۵ نفر از این افراد مثبت اما بدون علائم بوده است.

در همین راستا، رقابت‌های جودو ناشنوایان قهرمانی جهان که قرار بود اواخر فروردین ماه سال آینده به میزبانی فرانسه برگزار شود، به‌دلیل شیوع  ویروس کرونا لغو شد.

سازمان بهداشت جهانی نیز با تأکید بر اینکه بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا در عراق جزئی بوده و روند بهبودی دارند، امروز شنبه روند مدیریت بحران عراق در مقابله با کوروناویروس را پسنديده توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha