واکنش حزب‌الله عراق به حمله علیه پایگاه التاجی/ ضرورت مقابله با حضور آمریکا
کد خبر: 3884965
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳

واکنش حزب‌الله عراق به حمله علیه پایگاه التاجی/ ضرورت مقابله با حضور آمریکا

گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به حمله راکتی علیه پایگاه التاجی در بغداد اعلام کرد: زمان آن فرا رسیده است که نیرو‌های ملی و مردمی عملیات جهادی خود را برای بیرون راندن متجاوزان از سربگیرند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری ملی عراق،

حزب‌الله عراق امروز پنجشنبه، 22 اسفند طی بیانیه‌‌ای درباره حمله راکتی شامگاه دیروز به پایگاهی که نظامیان آمریکایی در آن حضور داشتند، اعلام کرد: نیروهای اشغالگر باید مسئولیت و عواقب حضور غیرقانونی خود در عراق، را بپذیرند و بدانند که تحقیر اراده مردم عراق بدون هزینه نخواهد بود و مقابله با اشغالگران و متجاوزان، حقی است که شریعت‌های آسمانی و قوانین بین‌الملل آن را تضمین کرده و به رسمیت می‌شناسد.

در این بیانیه آمده است: بی‌اعتنایی اشغالگران آمریکایی به اراده ملت عراق بدون بها نخواهد بود. آن‌هایی که معتقدند در مرحله کنونی باید علیه اشغالگران اقدام کنند باید قصد خود در این زمینه را به صراحت بیان کنند تا تاریخشان حفظ شود.

حزب‌الله عراق بار دیگر از افراد و گروه‌هایی که معتقد به ضرورت اقدام برای پایان دادن به اشغالگری آمریکا در مرحله کنونی عراق هستند، خواست که با معرفی کردن خود فداکاری‌های خود را حفظ کرده و به شبهات در این باره پایان دهند.

گردان‌های حزب‌الله عراق همچنین اعلام کردند که زمان آن فرا رسیده است که نیرو‌های ملی و مردمی (در عراق) عملیات جهادی خود را برای بیرون راندن اشرار و متجاوزان از سرزمین مقدسات از سربگیرند.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: «ما تأکید می‌کنیم که از آن‌ها دفاع خواهیم کرد. ما درباره هدف قرار گرفتن آن‌ها یا هر یک از نیروها و افراد مخالف طرح اشغالگرانه خبیث آمریکا هشدار می‌دهیم».

گفتنی است، شب گذشته پایگاه نظامی «التاجی» بغداد که محل استقرار نیروهای آمریکایی، انگلیسی و سایر نیروهای ائتلاف بین‌الملل موسوم به ضد داعش است، هدف حمله راکتی قرار گرفت که تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است و طی آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند، برعهده نگرفته است.

انتهای پیام
captcha