به گزارش ایکنا از همدان، هادی سلگی، مدیر آموزش و پرورش ملایر، امروز 25 اسفندماه، در جلسه کیفیت بخشی به آموزش از طریق فضای مجازی، اظهار کرد: در پی برنامهریزیهای انجام شده برای تقویت جریان آموزش از راه دور با وجود تعطیلی مدارس امر آموزش با قوت ادامه داشته و در این راستا از تمامی ظرفیتهای خود برای پیشبرد اهداف بهرهگیری خواهیم کرد.
سلگی با اشاره به عزم جدی فرهنگیان در خصوص مدیریت بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا از مدیران و همکاران فرهنگی خود درخواست کرد تا دانش آموزان و والدین را به ماندن در خانه و پیگیری مواد آموزشی را از طریق رسانه ملی و کلاسهای درس فضای مجازی داخلی ترغیب کنند.
وی افزود: فرهنگیان دلسوز شهرستان در راستای جبران تعطیلی مدارس و عقبماندگی دانشآموزان اقدام به فراهمآوردن زمینه مناسب جهت تداوم آموزش و برگزاری کلاس درس به روشهای مختلف از جمله استفاده از فضای مجازی داخلی، برخط یا آفلاین و همچنین تهیه کلیپهای آموزشی از تدریس خود مطابق بودجهبندی و سرفصلهای آموزشی دروس، به منظور استفاده دانشآموزان کرده تا در روند آموزش وقفهای ایجاد نشود.
مدیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هرچند چیزی جایگزین اثرگذاری نقش معلم در کلاس درس با حضور دانشآموزان نمیشود اما در راستای جلوگیری از ایجاد آسیب و نقص در آموزش، آموزشهای مجازی به صورت جدی و هدفمند پیگیری میشود تا اهداف تربیتی و آموزشی قابل دسترس باشد.
وی یادآور شد: با توجه به استفاده از شیوههای نوین در آموزش، قطعا نواقصی در روند کار وجود خواهد داشت که از دانش آموزان و اولیا درخواست میشود، در راستای رفع نواقص و کیفیت بخشی به روند آموزش نظرات و پیشنهادات خود را از طریق آموزگاران و دبیران در اختیار ما قرار دهند.
معاون آموزش ابتدایی در جلسه کیفیت بخشی به آموزش از طریق فضای مجازی گفت: با هماندیشی معلمان بحرانها را به فرصت تبدیل میکنیم.
محمد کریم فرهاد معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ملایر نیز گفت: با هماندیشی معلمان بحرانها را به فرصت تبدیل میکنیم، اجازه نخواهیم داد عبور از بحرانی که منجر به تعطیلی مدارس شده است منجر به تعطیلی آموزش نیز شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر رعایت مسائل بهداشتی و آموزش غیرحضوری در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: پس از هم اندیشی با کارگروه کیفیت بخشی آموزش از طریق فضای مجازی داخلی که شامل سرگروه های آموزشی ، همکاران اداری آموزش و آموزگاران صاحبنظر هر پایه در شهرستان، جریان آموزش غیرحضوری را تقویت کرده و با راهاندازی کلاس درس مجازی مانع از ایجاد وقفه در آموزش شدهایم.
معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: با استفاده از نیروی انسانی پرتلاش شهرستان و در راستای آموزش از راه دور، برای هر پایه یک کلاس درس با حضور تمام آموزگاران شهرستان تشکیل شده و محتوای آموزشی منسجم و برنامهریزی شده بر اساس بودجه بندی در اختیار دانش آموزان و اولیای آنها قرار میگیرد.
وی همچنین یادآور شد: محتوایی که در اختیار دانشآموزان و اولیای آنها قرار میگیرد شامل فیلمهای آموزشی، تصاویرجذاب آموزشی، سوالات عملکردی و مهارتمحور و... است.