فتوای ممنوعیت اقامه نماز بیماران کرونایی در مساجد الجزایر
کد خبر: 3885775
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

فتوای ممنوعیت اقامه نماز بیماران کرونایی در مساجد الجزایر

وزارت امور دینی الجزایر فتوای ممنوعیت اقامه نماز مبتلایان به بیماری کرونا در مساجد این کشور را صادر کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از «روسیا الیوم»، انجمن فتوا وابسته به وزارت امور دینی الجزایر در پایان جلسه روز گذشته تأکید کرد: اقامه نماز برای مبتلایان به کرونا در مساجد حرام است و همه مبتلایان باید از دیگر افراد جامعه دوری کنند.
 
این انجمن در بیانیه‌ای تأکید کرد: اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در خصوص رفت‌وآمد در اماکن عمومی شرعاً واجب است و افراد بیمار باید از رفت‌وآمدها و سفرهای غیرضروری خودداری کنند. همچنین مبتلایان به بیماری کرونا باید از دیگر افراد دوری کرده و بهتر است که فوراً به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.
 
در این بیانیه آمده است: رفت‌وآمد در اماکن عمومی و ورود به مساجد برای مبتلایان به کرونا و هرکس که علایم بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی دارد حرام است.
 
همچنین انجمن فتوای وزارت امور دینی الجزایر ورود کودکان و زنان و افراد مسن و بیماران به مساجد برای اقامه نماز جمعه و جماعت را ممنوع اعلام کرد و دستور بسته شدن نمازخانه‌های زنان و کتابخانه‌های مساجد را صادر کرد.
 
این بیانیه می‌افزاید: برای افراد سالم هیچ اشکالی ندارد که نماز جماعت را در منازل و همراه دیگر افراد خانواده به‌جا آورند. آموزش‌های لازم نیز برای کوتاه شدن زمان نماز‌ها به‌ویژه نماز جمعه صادر شده است، به‌ طوری که باید نماز جمعه و خطبه‌های آن از 10 دقیقه تجاوز نکند.
 
وزارت امور دینی الجزایر آموزش‌های لازم را برای بستن مساجد بلافاصله پس از پایان نمازها و توقف تمام فعالیت‌های فرهنگی داخل مساجد مانند دروس هفتگی و کلاس‌های آموزشی را ارائه داده است.
انتهای پیام
captcha