یاد امام زمان(عج) را در حوادث و بلاها فراموش نکنیم
کد خبر: 3886523
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
آیت‌الله فاضل لنکرانی:

یاد امام زمان(عج) را در حوادث و بلاها فراموش نکنیم

رئیس مرکز فقهی ائمه(ع) اظهار گفت: باید این حوادث و امراض قلوب همه مؤمنین و جامعه را به صورت متحد متوجه امام زمان(عج) کند.

یاد امام زمان(عج) را در حوادث و بلاها فراموش نکنیمبه گزارش ایکنا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در ادامه سلسله مباحث خود در مورد وضعیت امروز کشور به علت ویروس کرونا تاکید کرد: باید این حوادث و امراض قلوب همه مؤمنین و جامعه را به صورت متحد متوجه امام زمان(عج) کند.
 
متن مطلب ایشان که در اختیار ایکنا قرارداده شده است به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
خدای تبارک و تعالی در آیه 155 سوره بقره بعد از اینکه می‌فرماید ما مردم را با ترس، با گرسنگی، با از دست دادن اموال، با فقدان احبّه امتحان می‌کنیم می‌فرماید و بشر الصابرین، یعنی بشر باید در امتحانات الهی صبور و صابر باشد، اگر صابر باشیم این بلا رفع خواهد شد و ما به نتایجی که خداوند می‌خواهد برسد خواهیم رسید ولی دنباله‌اش می‌فرماید« وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّه»وقتی مصیبتی می‌آید ما ملک و عبد خدائیم« وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ»وبازگشتمان به سوی خداست.
 
خدا می‌فرماید: «اُولئِکَ عَلَيْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ» اینها که در مقابل بلاها صبور هستند، صلوات خدا بر اینهاست، یعنی خدا بر اینها درود می‌فرستد، حالا درود خدا چه معنایی برای انسان دارد و چقدر به مقام انسان اضافه می‌کند«صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ»ازآیه شریفه استفاده می‌کنم که اگر جامعه ما در اثر این مریضی‌ها متوجه به خدای تبارک و تعالی بشود و برای توجه به خدا بایدتوجه به حجّت خدا،حضرت امام زمان (عج) بشویم، مولای ما و حجّت فعلی بین ما و خدا حضرت حجّت امام زمان (عج) است، باید این مرض، قلوب همه مؤمنین و جامعه را به صورت متحد متوجه امام زمان کنند، آن وقت می‌شود همان رحمتی که خدا فرموده « اُولئِکَ عَلَيْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ»یعنی یکی از مصادیق رحمت این است که به امام زمان توجه کنیم، بدانیم مولا وسرپرست و آقا داریم و بی‌کس نیستیم.

یکی از سنت‌های الهی فرج بعد از شدت است

بدانیم او اگر هر اراده‌ای کند به اذن خدای تبارک و تعالی محقق می‌شود، قلب ودست او مجرای اراده خداست، بعد اگر چنین شد قطعاً‌جامعه ما به ظهور نزدیکترو قطعاً قدم‌های بزرگی برای ظهور برداشته خواهد شد. اساساً یکی از سنت‌های الهی فرج بعد از شدت است، این در تعابیری که در کلمات امیرالمؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه آمده،« عِنْدَ تَنَاهِي الشِّدَّةِ تَكُونُ الْفَرْجَةُ» وقتی شدّت زیاد می‌شود مردم امیدوار باشند، این سنّت الهی هست که إن مع العسر یسری، بدانند این بلا همیشه نمی‌ماند و می‌رود، آن زمانی که خدا اراده کرده و خواهد رفت« عِنْدَ تَنَاهِي الشِّدَّةِ تَكُونُ الْفَرْجَةُ، وَعِنْدَ تَضَايُقِ حَلَقِ الْبَلاَءِ»وقتی حلقه‌های بلا، اینقدر انسان و جامعه را در فضای قرار می‌دهد یکون رخا آن امید محقق می‌شود.
 
ان شاء الله ما اینها را به فال نیک بگیریم و امیدوار باشیم به اینکه خداوند ظهور موفور السرور آن حضرت را هر چه زودتر مقرر بفرماید ان شاء الله. و خدا همه ما را اعوان و انصار و مستشهدین بین یدیه قرار بدهد.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
انتهای پیام
captcha