برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن پس از عادی شدن شرایط در جهان
کد خبر: 3886716
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
مهدی قره‌شیخلو بیان کرد:

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن پس از عادی شدن شرایط در جهان

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه تعویق در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران تا عادی شدن شرایط به وجود آمده در جهان ادامه خواهد یافت، گفت: با توجه به اینکه در این مسابقات شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف دنیا حضور دارند و از سوی دیگر بیش از 200 کشور درگیر ویروس کرونا شده‌اند، لذا تا عادی شدن شرایط برگزاری این‌ مسابقات در برنامه نخواهد شد.

مهدی قره شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تبریک سال جدید و تأکید بر حضور مردم در منزل برای عبور از شرایط به وجود آمده، گفت: با شرایط خاص وارد سال جدید شده‌ایم و درگیر یک بیماری شده‌ایم که امیدوارم با همدلی و توجه به نکاتی که کادر پزشکی و مسئولان حوزه سلامت سفارش می‌کنند، بتوانیم زودتر‌ ریشه این ویروس را از بین ببریم تا مردم بتوانند زندگی‌ عادی خود را به دست بیاورند. قطعا این امر در سایه وحدت و همدلی مردم و هماهنگی با مسئولان حوزه سلامت محقق می‌شود.
وی افزود: در سال ۹۸ مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کارهای متعددی داشته است که یکی از آنها برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بود که در فروردین ماه برگزار شد. همچنین مسابقات سراسری قرآن کریم در دو مقطع در شهریور و مهرماه برگزار شد. حمایت از برنامه‌های حفظ قرآن در سراسر کشور از دیگر فعالیت‌های این مرکز بوده است.
قره‌شیخلو یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در این سال را هماهنگی‌ راهبردی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن برشمرد و بیان کرد: در خصوص ستاد عالی مسابقات نیز فعالیت‌های خوبی صورت‌ گرفت و در ادامه در موضوع ساماندهی بحث داوران مسابقات قرآن اقداماتی را انجام داده‌ایم.
وی تأکید کرد: تلاش ما این است که برای سال ۹۹ بتوانیم فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هم منقح‌تر کنیم و هم بتوانیم با جدیت بیشتری وظایف خود را پیگیری کنیم و کیفیت کارها را نیز افزایش دهیم. همچنین امیدوار هستیم بتوانیم فضای قرآنی خوبی را به خصوص در بقاع متبرکه برنامه‌ریزی و اجرا کنیم. البته باید منتظر بمانیم تا شرایط کشور به حالت اولیه برگردد. حتما مردم اطلاع دارند که قرار بود سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم فروردین‌ماه برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و منتظر هستیم شرایط عادی شود تا بتوانیم یک برنامه‌ریزی جدید؛ تاریخ برای برگزاری این مسابقات را مشخص کنیم.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تاکنون زمان مشخصی برای برگزاری این مسابقات در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در مسابقات بین‌المللی مهمانان خارجی بسیاری حضور دارند؛ باید هم وضعیت کشور خودمان عادی شود و هم وضعیت کشورهای دیگر نیز عادی شود، چرا که بیش از 200 کشور درگیر این ویروس شده‌اند و هر روز بر تعداد آن نیز اضافه می‌شود، در چنین شرایطی قطعا اگر‌ مهمانان خارجی از کشوری بیایند که هنوز درگیر این ویروس هستند، امکان حضور را نخواهند یافت‌. لذا باید ثبات خوبی در وضعیت کشورهای جهان ایجاد شود تا بدون هیچ نگرانی برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهیم و به مرحله اجرا درآوریم.
قره‌شیخلو در پاسخ به سؤالی در مورد رسیدن به یک زمان خاص برای برگزاری مسابقات اظهار کرد: اولین فرصتی که برای ما مقدور باشد انشاءالله برنامه‌ریزی را انجام خواهیم داد. همانطور که گفتم بستگی به وضعیت کشورهای جهان دارد. در ادامه باید مراکز مسئول این‌ حوزه تائیدیه‌های لازم را دهند که برگزاری این مسابقات مشکلی برای کشور و مهمانان ایجاد نخواهد کرد.
او در پاسخ به پرسشی در مورد فعالیت‌های این مرکز در روزهای همه‌گیری کرونا و تعطیل شدن بسیاری از فعالیت‌های قرآنی در کشور، گفت: به طور طبیعی این روزها در حال جمع‌بندی عملکرد سال ۹۸ و برنامه‌ریزی برای سال ۹۹ هستیم. جلسات منظمی در این زمینه برگزار شده است. کلیات برنامه‌ها باید مشخص شود تا با عادی شرایط کشور شروع این برنامه‌ها را در دستور کار داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha