3 روز تا پایان اعلام شرکت در مسابقات سراسری قرآن / شرح مراحل زمان‌بر ثبت‌‌نام
کد خبر: 3902556
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

3 روز تا پایان اعلام شرکت در مسابقات سراسری قرآن / شرح مراحل زمان‌بر ثبت‌‌نام

زمان ثبت‌نام برای حضور در چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن در حالی تا سه روز دیگر پایان خواهد یافت که همچنان روش ثبت‌نام در این دوره برای برخی مشکل‌ساز شده است.

به گزارش ایکنا، فرایند چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با ابلاغ شیوه‌نامه آن در اواخر فروردین‌ 99 کلید خورد و پس از آن یعنی از ششم اردیبهشت‌ماه، ثبت‌نام از طریق پایگاه www.my.oghaf.ir آغاز شد و تا 16 خردادماه ادامه خواهد داشت.

در حالی که کمتر از سه روز تا پایان مهلت ثبت‌نام در چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم (بر اساس آنچه در شیوه‌نامه برگزاری مسابقات آمده است) باقی مانده است، به نظر می‌رسد روش ثبت‌نام در این دوره - که اکثر متقاضیان به سخت‌تر شدن آن در قیاس با ادوار گذشته اذعان دارند - باعث کاهش میزان مشارکت علاقه‌مندان شود،‌ موضوعی که مسئولان برگزاری مسابقات هنوز در مورد آن اظهارنظری نداشته‌اند.

نگاهی به روش ثبت‌ نام در مسابقات سراسری قرآن / سخت و زمان‌بر + آموزش مراحل ثبت‌نام

نگاهی به روش ثبت‌ نام در مسابقات سراسری قرآن / سخت و زمان‌بر + آموزش مراحل ثبت‌نام
زمان‌بر بودن ثبت‌نام در سایت این دوره از مسابقات و اعتراض برخی متقاضیان در فضای مجازی به این موضوع باعث شد که مروری بر مراحل ثبت‌نام در چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن داشته باشیم.

نگاهی به روش ثبت‌نام در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن / سخت و زمان‌بر + آموزش مراحل ثبت‌نام
با جست‌وجوی عبارت www.my.oghaf.ir در جست‌وجوگرهای اینترنتی، صفحه مسابقات باز می‌شود. قبل از هر چیز متقاضی باید در سایت مسابقات ثبت‌نام کند تا نام کاربری و رمز ورود برای او تعریف شود. بعد صفحه دیگری باز می‌شود که در آن لینک و بنر چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن قرار داده شده است. با کلیک بر روی لینک، متقاضی به صفحه دیگری هدایت می‌شود که در آن برخی اطلاعات همچون استان محل ثبت‌نام و ... پرسیده می‌شود. در این بخش هر متقاضی باید در کادر مربوط به عنوان خدمت عبارت ثبت‌نام داوطلبان شهرستانی مسابقات قرآن را، که به صورت پیش‌فرض در بین گزینه‌ها قرار داده شده، انتخاب کند. با وارد کردن اطلاعات و فشردن کلمه تأیید، صفحه دیگری برای کاربر باز می‌شود.

در این بخش ابتدا باید ثبت موقت انجام شود تا پیام درخواست خدمت مورد نظر ثبت موقت شود. این سرویس تا زمان تکمیل و فشردن دکمه ثبت و ارسال به صورت رسمی پذیرفته نمی‌شود و بررسی نخواهد شد. لذا «خواهشمند است برای آغاز فرایند بررسی و حصول نتیجه، هر چه سریع‌تر به تکمیل اطلاعات و ثبت و ارسال آن اقدام نمایید.» مشاهده شود.

نگاهی به روش ثبت‌نام در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن / سخت و زمان‌بر + آموزش مراحل ثبت‌نام
پس از این مرحله و با کلیک بر روی تکمیل فرم، فرم ثبت‌نام باز و اطلاعات شناسنامه‌ای داوطلب درخواست می‌شود و بارگذاری عکس در این مرحله صورت می‌گیرد. همچنین انتخاب رشته نیز در این مرحله است. با انتخاب هر رشته، آیین‌نامه عمومی همان رشته در انتهای صفحه نمایش داده می‌شود. از نکات مورد توجه این مرحله این است که شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق می‌تواند در رشته حفظ نیز شرکت کند، اما شرکت‌کننده رشته ترتیل امکان حضور در رشته‌های حفظ را ندارد. همچنین هر شرکت‌کننده نیز در رشته‌های قرائت و حفظ امکان حضور در رشته‌های دعاخوانی، اذان، همسرایی و همخوانی را خواهد داشت.

در این بخش اگر شخصی قصد حضور در رشته همسرایی را داشته باشد، باید مشخصات گروه تواشیحی را که همراه با آن قصد حضور در مسابقات دارد نیز تکمیل کند.

پس از تکمیل این فرم و علامت‌ زدن آیکون‌هایی مربوط به مطالعه آئین‌نامه رشته‌ها، در انتها صفحه ذخیره اطلاعات باید کلیک شود. پس از این مرحله، فرم اطلاعات همراه با عکس شرکت‌کننده ثبت می‌شود و در انتها نیز صفحه اول شناسنامه و کارت ملی بارگذاری شده و نهایتاً با کلیک بر روی گزینه ثبت و ارسال، مراحل به پایان می‌رسد. اما این پایان کار نیست و شرکت‌کننده نباید ثبت‌نام خود را نهایی شده قلمداد کند، چرا که پس از ثبت‌نام و ارسال آن از سوی شرکت‌کننده، اطلاعات به پنل رئیس اداره امور قرآنی استان مربوطه ارسال و در صورت تکمیل اطلاعات، ثبت‌نام تأیید و در صورت عدم تکمیل اطلاعات و یا نقص در آن، ثبت‌نام رد می‌شود.

هر چند مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با انتشار فایل آموزشی ثبت‌نام تلاش کرده است که این فرایند را برای متقاضیان مقداری تسهیل کند و این نوع ثبت‌نام می‌تواند در زمینه مستندسازی مشخصات شرکت‌کنندگان و مسائلی از این دست ویژگی‌‌هایی داشته باشد، به نظر می‌رسد سخت و طولانی شدن فرایند ثبت‌نام تمام ویژگی‌های آن را تحت‌الشعاع خود قرار داده باشد.

انتهای پیام
captcha