خیران فارس پای کار مقابله با شیوع كرونا
کد خبر: 3887950
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

خیران فارس پای کار مقابله با شیوع كرونا

خیران و نیک‌اندیشان در سطح استان فارس در ایام شیوع كرونا ویروس، كمک‌های نقدی برای خرید اقلام بهداشتی به‌منظور مقابله با شیوع این ویروس ارائه کردند.

به گزارش ایكنا از فارس، در ایام شیوع كرونا ویروس، خیران و نیک‌اندیشان در سطح استان فارس كمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را برای مقابله با شیوع این ویروس و همچنان درمان این بیماری كرده‌اند.

از جمله آن‌ها می‌توان به محمد تقی مصلح، یكی از پزشكان شیرازی اشاره كرد كه مبلغ  ۱۵۰ میلیون تومان برای خرید یک دستگاه تنفس مصنوعی به مجمع خیرین تأمین سلامت فارس اهدا كرد.  

طبق اعلام علی‌اكبر رامجردی، مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس حدود ۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی برای مراکز درمانی در فارس نیاز است كه ارزش هر کدام از این دستگاه‌ها حدود ۱۵۰ میلیون تومان است.

همچنین در شهرستان مهر نیز حسن تقی‌زاده، یكی از خیران این شهرستان مبلغ 140 میلیون ریال برای تهیه ملزومات مورد نیاز مانند شیلد صورت، مواد شوینده، لباس‌های مخصوص و عینک به بیمارستان حضرت فاطمةالزهرا(س) این شهرستان اهدا كرد.

هادی اكبری، سرپرست بیمارستان حضرت فاطمةالزهرا(س) شهرستان مهر باز هم از مردم و خیران برای تهیه اقلام بهداشتی و درمانی در شرایط شیوع كرونا برای كمک دعوت كرد.  

در شهرستان اقلید نیز خیرین عرصه تأمین سلامت در راستای حفاظت از سلامت کادر درمانی در مقابله با کرونا، اقلام مختلف بهداشتی به ارزش هشتاد میلیون تومان به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اقلید اهدا کردند كه این وسایل و لوازم حفاظتی برای استفاده پزشکان، کادر درمانی و نیروهای خدماتی بیمارستان برای حفظ سلامتی و افزایش اطمینان از کاهش احتمال ابتلا به بیماری کووید۱۹ است.

این اقلام اهدایی شامل دستکش و لباس ضد آب به مبلغ 10 میلیون تومان، چکمه و گان به مبلغ 14میلیون تومان، لباس حفاظتی و ماسک M۳ به مبلغ 47 میلون تومان و محلول ضدعفونی‌کننده دست و الکل به مبلغ ۹ میلیون تومان است.

یادآور می‌شود، ماسک M۳ یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین وسایل اهدایی است که برای استفاده کادر درمانی که به‌طور مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا در تماس هستند، کاربرد فراوانی دارد؛ این ماسک فیلتردار نصف صورت که محل ورود هوا به بدن است را به‌طور کامل پوشش می‌دهد و از راه فیلترهای تعبیه شده در ماسک هوای سالم و بدون آلودگی وارد ریه‌ها می‌شود.

انتهای پیام
captcha