محمد سلگی به یاران شهیدش پیوست
کد خبر: 3888633
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

محمد سلگی به یاران شهیدش پیوست

سردار محمد سلگی، فرمانده گردان ابوالفضل(ع) و راوی کتاب آب هرگز نمی‌میرد به یاران شهیدش پیوست.

حاج میرزا محمد سلگی به یاران شهیدش پیوستبه گزارش ایکنا از همدان، ️سردار حاج میرزا محمد سلگی، جانباز سرافراز که طی روزهای اخیر به دلیل عوارض ناشی از استنشاق گازهای شیمیایی دوران دفاع مقدس و جراحات جانبازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود، صبح امروز، 14 فروردین به یاران شهیدش پیوست. سردار سلگی فرمانده گردان ابوالفضل(ع)، رئیس ستاد لشکر انصارالحسین(ع) و راوی کتاب آب هرگز نمی‌میرد بود.

وی از ۲۲ سالگی در جبهه‌های غرب و جنوب جنگ تحمیلی حضور یافت و در این مدت ۵ بار مجروح شد که در آخرین مجروحیت هر دو پای خود را از دست داد و هم‌چنین از ناحیه پهلو و دست چپ نیز آسیب دید.

مراسم تشییع این شهید بزرگوار برای حفظ سلامتی مردم و پیشگیری از تجمع بدون حضور مردم برگزار خواهد شد.

کتاب آب هرگز نمی‌میرد نوشته حمید حسام، به روایت خاطرات فرمانده‌ای دلیر و بی‌باک به نام میرزا محمد سلگی در دوران دفاع مقدس می‌پردازد. این کتاب در سال ۱۳۹۴ جایزه نخست جشنواره جلال آل احمد را کسب کرد.

متن تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «آب هرگز نمی‌میرد»:

«بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

سلام بر یاران حسین (علیه‌السّلام) و سلام بر لشگر انصارالحسین همدان؛ و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب؛ و سلام بر شهید زنده میرزا محمد سُلگی و بر همسر باایمان و صبور او؛ و سلام بر حمید حسام که دردانه‌هایی، چون سُلگی و خوش‌لفظ را به ما شناساند. ساعت‌های خوش و باصفائی را با این کتاب گذراندم و بار‌ها با دریغ و حسرت گفتم:

درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم
لبی‌تر کرده زان صهبای جام پرفسون من هم
هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران
که ره، چون می‌توانم یافتن سوی درون من هم

از جنگ یک تصویر باشکوه، لیکن دوری در جلو چشم همه بود. باشکوه بود. باعظمت بود. اما مثل تابلویی که در بالا گذاشته باشند و آدم از دور بخواهد به آن نگاه بکند، این کتاب‌ها آمده‌اند ریزه‌کاری این تابلو را کشانده‌اند جلو و حالا انسان می‌تواند آن را از نزدیک ببیند.»

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۲۰:۰۵
0
0
شهیدان زنده اند
captcha