«کووید 19 در جهان»؛ از هشدار نسبت به وضعیت خاورمیانه تا ابتلای 2300 پزشک و پرستار آلمانی
کد خبر: 3888762
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

«کووید 19 در جهان»؛ از هشدار نسبت به وضعیت خاورمیانه تا ابتلای 2300 پزشک و پرستار آلمانی

هشدار نسبت به شیوع کرونا در خاورمیانه، عبور فوتی‌های آمریکا از ۶ هزار نفر، عبور قربانیان کرونا در فرانسه از مرز 4 هزار نفر، افزایش شمار مبتلایان به کووید ـ 19 در کشورهای عربی، مرگ ۲۴۱ نفر در ۴۹ کشور آفریقایی، ابتلای 2300 پزشک و پرستار آلمانی به کرونا، مرگ نخستین شهروند لیبیایی، تازه‌ترین گزارش کووید ـ 19 در چین، از آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در جهان است.

«کووید 19 در جهان»؛ از هشدار نسبت به وضعیت خاورمیانه تا ابتلای 2300 پزشک و پرستار آلمانی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «عربی 21»، سازمان بهداشت جهانی، شامگاه پنجشنبه، 14 فروردین‌ماه، نسبت به شیوع کرونا در منطقه خاورمیانه هشدار داد.

این سازمان اعلام کرد که دولت‌های خاورمیانه باید تحرک جدی‌تری برای مقابله با ویروس کرونا داشته باشند، چرا که آمار مبتلایان اکنون نزدیک به 60 هزار نفر رسیده است که تقریبا دو برابر هفته قبل است.
     
«احمد المنظری»، مدیر منطقه‌ خاورمیانه سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت: افزایش شمار مبتلایان بیانگر سرعت انتقال بیماری است و راه‌هایی که برای مقابله با انتقال این بیماری وجود دارد، آن است که کشورها در تست تمام افراد مشکوک به کرونا و شناسایی افرادی که با بیماران ارتباط داشته‌اند، جدیت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: مواردی از ابتلای جدید در کشورهایی ثبت شده است که بسیار در معرض خطر هستند و دارای نظام‌های بهداشتی ضعیفی هستند.

المنظری تأکید کرد که تدابیر مناسب برای قرنطینه باید عملی شود، چرا که قرنطینه مبتلایان قطعی به کرونا یک موضوع بسیار مهم است و باید دامنه آن در بسیاری از کشورها گسترش یابد.

وی یادآور شد که چشم‌انداز منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی برپایه حمایت از بهداشت تمام افراد و مشارکت همگان استوار است و اهمیت نقش تمام کشورها و جوامع و افراد خاورمیانه یکسان است و تنها با اجرای تدابیر جدی و مناسب و پیروی از یک رویکرد جامع که برپایه همبستگی و تلاش استوار باشد، می‌توان با کووید-۱۹ مبارزه کرد.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۱۴هزار و ۷۴۷ نفر رسیده است که از این تعداد ۵۳ هزار و ۱۶۶ نفر جان باخته و ۲۱۲ هزار و ۱۸ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

عبور فوتی‌های آمریکا از ۶ هزار نفر 

پایگاه خبری «شفق نیوز» گزارش داد که دانشگاه «جانز هاپکینز» آمریکا، امروز، 15 فروردین‌ماه، اعلام کرد که شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در آمریکا از مرز ۶ هزار نفر گذشته است.

براساس این گزارش، دانشگاه هاپکینز آمریکا که مرجع اعلام آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ـ 19 در آمریکا است، در جدیدترین آمار مربوط به شیوع کرونا اعلام کرد که شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در آمریکا از مرز ۶ هزار نفر گذشته است.

«کووید 19 در جهان»؛ از هشدار نسبت به وضعیت خاورمیانه تا ابتلای 2300 پزشک و پرستار آلمانی

بر اساس آمار این دانشگاه؛ شمار فوتی های ناشی از کرونا در آمریکا تا به امروز به ۶۲۸۵ نفر رسیده است، همچنین، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۶۹ فوتی ناشی از کرونا ثبت شده است.

عبور قربانیان کرونا در فرانسه از مرز 4 هزار نفر

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، جروم سالومون، رئیس سازمان خدمات بهداشتی درمانی فرانسه شامگاه پنجشنبه طی یک نشست خبری در پاریس خود اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور با افزایش 503 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته به 4503 نفر رسیده است.

وی افزود: تعداد افراد مبتلا به این ویروس هم به 59 هزار و 105 نفر رسیده است. ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها از پنج هزار تخت به 9000 هزار تخت افزایش یافته است. 12 هزار 428 نفر از آنها نیز بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.

«کووید 19 در جهان»؛ از هشدار نسبت به وضعیت خاورمیانه تا ابتلای 2300 پزشک و پرستار آلمانی

براساس آخرین آمار وبسایت «ورلدومتر» تاکنون، شمار افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کووید-19 در جهان جان خود را از دست داده‌اند، به بیش از 50 هزار نفر و مبتلایان نیز از مرز یک میلیون نفر فراتر رفته است.

افزایش شمار مبتلایان به کووید ـ 19 در کشورهای عربی

پایگاه خبری «الجزیره» گزارش داد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای عربی همچنان ادامه دارد، به‌طوری که وزارت بهداشت اردن از ثبت ۲۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

بر اساس این گزارش تاکنون ۲۹۹ نفر در اردن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۵ نفر از آنها فوت کرده‌اند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت مغرب از ثبت ۴۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و به این ترتیب شمار مبتلایان در مغرب به ۶۹۱ نفر رسید که ۴۴ نفر از آنها فوت کرده‌اند.

وزارت بهداشت قطر نیز از ثبت ۱۱۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و ثبت سومین مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس خبر داد.
 
بر اساس اعلام وزارت بهداشت قطر تاکنون ۸۳۵ نفر در قطر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که با ثبت ۲۱۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور مجموع مبتلایان به ۱۰۲۴ نفر رسیده است.

مرگ ۲۴۱ نفر در ۴۹ کشور آفریقایی

پایگاه خبری «الجزیره» قطر نوشت: مرکز پیش‌گیری از بیماری‌های وابسته به اتحادیه آفریقا اعلام کرد که در 49 کشور این اتحادیه 241 نفر بر اثر ویروس کرونا جان باختند.

بر اساس گزارش این مرکز همچنین، 6470 نفر نیز مبتلا به ویروس کرونا شدند.
 
در الجزایر وزارت بهداشت این کشور از مرگ 86 نفر بر اثر این ویروس خبر داد و 986 نفر هم به ویروس کرونا در این کشور مبتلا شدند.
«کووید 19 در جهان»؛ از هشدار نسبت به وضعیت خاورمیانه تا ابتلای 2300 پزشک و پرستار آلمانی
وزارت بهداشت الجزایر از مردم این کشور خواست به درخواست‌ها مبنی بر اتخاذ تدابیری در راستای ممانعت از گسترش ویروس کرونا پاسخ مثبت دهند.

وزارت بهداشت مصر نیز بامداد روز جمعه از فوت شش نفر دیگر از افراد مبتلا به ویروس کرونا خبر داد و گفت که با احتساب این شش نفر، تعداد فوتی‌ها به 58 نفر رسیده است.
 
ابتلای 2300 پزشک و پرستار آلمانی به کرونا
 
پایگاه خبری «المصریون» گزارش داد که 2300 نفر از اعضای کادر درمانی و بهداشتی آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
 
مؤسسه «رابرت کخ» در این زمینه اعلام کرد که ۲ هزار و ۳۰۰ پزشک و پرستار آلمانی در سرتاسر این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
«کووید 19 در جهان»؛ از هشدار نسبت به وضعیت خاورمیانه تا ابتلای 2300 پزشک و پرستار آلمانی
براساس این گزارش این مؤسسه، ابتلای این حجم از پزشکان و پرستاران آلمانی به کرونا، مشکلاتی را برای بیمارانی که از وضعیت‌های شدید رنج می‌برند، ایجاد کرده است.

مجموع مبتلایان به کرونا در آلمان به ۸۴ هزار ۶۳۶ نفر رسیده است و تاکنون 1090 نفر در این کشور بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان دو روز پیش از تمدید دو هفته‌ای محدودیت‌های ویژه در این کشور تا روز ۳۱ فروردین خبر داد تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا در این کشور جلوگیری شود.
 
مرگ نخستین شهروند لیبیایی بر اثر کرونا
    
پایگاه خبری «المنار» گزارش داد: مرکز مبارزه با بیماری کرونا مستقر در طرابلس پایتخت لیبی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که یک زن 85 ساله بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرد.

مرکز ملی مبارزه با ویروس کرونا در لیبی تاکید کرد که تاکنون 10 نفر از شهروندان لیبیایی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
«کووید 19 در جهان»؛ از هشدار نسبت به وضعیت خاورمیانه تا ابتلای 2300 پزشک و پرستار آلمانی
پیشتر وزارت بهداشت جهانی و سازمان ملل درباره احتمال خطرناک شدن اوضاع به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در کشورهایی که شاهد درگیری‌های نظامی هستند، هشدار داده بود.
 
31 مبتلا و 4 فوتی، تازه‌ترین گزارش کرونا در چین

از سوی دیگر، کمیسیون ملی بهداشت چین روز جمعه در تازه‌ترین گزارش روزانه خود از فوت 4 نفر و ابتلای 31 نفر جدید در چین در شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش کمیسیون ملی بهداشت چین، از ۳۱ مورد مبتلای شناسایی شده ۲۹ نفر وارداتی و دو نفر هم در داخل چین گزارش شده است.

گزارش حاکی است در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ نفر «ناقل خاموش» نیز شناسایی شده‌اند این آمار از ابتدای ماه آوریل در لیست مبتلایان ثبت می‌شوند.

بر این اساس، تعداد کل موارد تایید شده در سرزمین اصلی چین به ۸۱ هزار و ۶۲۰ تن و تعداد جان باختگان هم به سه هزار و ۳۲۲ تن رسیده است در حالی که آمار افراد ناقل خاموش هم به یک هزار و ۲۷ تن رسیده است.

تمدید حالت فوق‌العاده مقابله با کرونا در فلسطین
 
براساس اعلام پایگاه خبری «المیادین»، محمود عباس دستور داد تا حالت فوق‌العاده به مدت یک ماه دیگر تمدید شود.

این اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین در راستای مبارزه با گسترش ویروس کرونا در این منطقه انجام می‌شود.

خسارت 3 میلیارد دلاری اقتصاد فلسطین

وزیر اقتصاد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود در صورت ادامه بحران کرونا تا 6 ماه دیگر، حدود 3 میلیارد دلار به اقتصاد فلسطین خسارت وارد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد العسیلی تصریح کرد که پیامدهای بحران کرونا بر اقتصاد فلسطین به ویژه اگر این بحران ادامه‌دار باشد، بسیار زیاد خواهد بود.

العسیلی تاکید کرد که دولت فلسطین در رام الله 3 سناریو برای حجم خسارت‌های اقتصادی طرح کرده است: نخست اینکه اگر بحران کرونا تا یک ماه دیگر ادامه داشته باشد، 600 میلیون دلار خسارت به اقتصاد فلسطین وارد خواهد کرد، اما اگر 3 ماه دیگر ادامه داشته باشد، حجم خسارت‌های اقتصادی به یک میلیارد و 800 میلیون خواهد رسید، ولی در صورتی که این بحران تا 6 ماه دیگر ادامه داشته باشد، اقتصاد فلسطین متحمل حدود 3 میلیارد دلار خسارت خواهد شد.
«کووید 19 در جهان»؛ از هشدار نسبت به وضعیت خاورمیانه تا ابتلای 2300 پزشک و پرستار آلمانی
داده‌های اداره آمار مرکزی فلسطین حاکی از آن است که بیشترین خسارت در صورت ادامه بحران کرونا به بخش گردشگری وارد خواهد شد که ماه گذشته حجم خسارت‌های وارده به این بخش 10 میلیون دلار بوده است و بخش حمل و نقل نیز متحمل 3 میلیون دلار خسارت شده است.

این در حالی است که نیکولای ملادینوف هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه اخیرا با شکری بشاره وزیر دارایی تشکیلات خودگردان فلسطین در رابطه با پیامدهای اقتصادی خطرناک کرونا در اراضی اشغالی فلسطین دیدار و گفتگو کرد.

ملادینوف هشدار داد که منابع و امکانات تشکیلات خودگردان برای مقابله با کرونا بسیار محدود است. وی خواستار کمک رسانی رژیم صهیونیستی و جامعه بین الملل به این تشکیلات جهت مقابله با کرونا شد.

محمد آشتیه نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان نیز اعلام کرده که فلسطین برای مقابله با کرونا به حدودو 120 میلیون دلار نیاز دارد.

آشتیه اظهار داشت که کمبود بودجه موجب وارد آمدن خسارت های به مراتب سنگین تر به اقتصاد ملی فلسطین خواهد شد.
 
لازم به ذکر است که بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده، تاکنون 160 فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه به ویروس کرونا مبتلا شدند که 12 نفر از این افراد از ساکنان نوار غزه و مابقی هم از ساکنان کرانه باختری هستند. تاکنون یک فلسطینی بر اثر این ویروس فوت شده است و بیش از 20 نفر هم بهبود یافته و ترخیص شده اند.

اجرای قانون منع آمد و شد در سه منطقه عربستان
     
پایگاه خبری «عربی 21» نوشت: مقامات سعودی در راستای اتخاذ تدابیر مقابله با شیوع بیشتر کرونا در این کشور، تصمیم به اجرای قانون منع آمد و شد در شهر الدمام و دو استان قطیف و طائف گرفتند.

براساس اعلام مقامات سعودی، این قانون از ساعت سه بعدازظهر امروز جمعه به وقت محلی اجرای می‌شود و تا اطلاع ثانوی اجرا خواهد شد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز به نقل از یک مقام وزارت کشور عربستان اعلام کرد که تصمیم مذکور در چارچوب تلاش‌ها برای مقابله با همه گیری کرونا و بر اساس توصیه‌های مراجع ذی‌صلاح بهداشتی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: تصمیم مذکور خدمات و فعالیت‎‌های خاص و مشخص شده را طبق ضوابط معین مستثنی می‌کند.
«کووید 19 در جهان»؛ از هشدار نسبت به وضعیت خاورمیانه تا ابتلای 2300 پزشک و پرستار آلمانی
در دو شهر مکه و مدینه نیز از دیروز پنجشنبه تا اطلاع ثانوی قانون منع آمد و شد اجرا شده است.

عربستان سعودی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا پروازهای بین‌المللی و مراسم حج عمره را به حالت تعلیق در آورده است.

وزارت بهداشت عربستان هم از شناسایی ۱۶۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور و فوت پنج نفر دیگر از مبتلایان خبر داده است که با احتساب این تعداد شمار کل مبتلایان به ۱۸۸۵ مورد و شمار جان باختگان هم به ۲۱ مورد رسیده است.

عربستان همچنین اعلام کرده است که با بهبود ۶۴ نفر دیگر از مبتلایان شمار کلی بهبودیافتگان از کرونا در این کشور به ۳۲۸ مورد رسیده است.

شیب تند ابتلا به کرونا در اسپانیا 

وزارت بهداشت اسپانیا امروز، 15 فروردین‌ماه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۷۴۷۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

براساس اعلام منابع خبری، از روز گذشته تا کنون ۹۳۲ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که مرگبارترین روز اسپانیا است.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۱۱۷۷۱۰ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۱۰۹۳۵ تن افزایش یافت.
 
نیمی از مردم جهان قرنطینه شدند

پایگاه خبری یورونیوز نوشت: آمارها نشان می‌دهند که از نخستین ساعات روز جمعه ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر، بیش از نیمی از جمعیت جهان در قرنطینه هستند و شمار مبتلایان از یک میلیون نفر فراتر رفته است و تا کنون نزدیک به ۵۴ هزار نفر در سراسر جهان به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان باخته‌اند.

تاکنون 90 کشور جهان در قرنطینه قرار گرفته‌اند و آخرین کشوری که از روز جمعه به قرنطینه رفت، تایلند است.
«کووید 19 در جهان»؛ از هشدار نسبت به وضعیت خاورمیانه تا ابتلای 2300 پزشک و پرستار آلمانی
پنجاه درصد از مبتلایان در قاره اروپا هستند، قاره‌ای که از لحاظ میانگین سنی پیرترین قاره جهان است. هم چنین ۷۰ درصد ازقربانیان را نیز شهروندان اروپا تشکیل می‌دهند. تعداد جان‌باحتگان در اسپانیا از ده هزار نفر فراتر رفته و ایتالیا با نزدیک به چهارده هزار قربانی بیشتر تعداد مرگ و میر را در میان سایر کشورها دارد.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
انتهای پیام
captcha