رئیس كل دادگستری فارس از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده نقض موارد بهداشتی با استفاده ازگوشیهای تلفن همراه هوشمند خود به سامانه سجام قوه قضاییه، مراجعه و پس از ورود به بخش ویژه بیماری کرونا به آدرس sajam.scpd.ir گزارش خود از تخلفات را بهصورت ناشناس ثبت كنند. 
به گزارش ایكنا از فارس، حجتالاسلام والمسلمین سیدكاظم موسوی، رئیس كل دادگستری فارس عصر دیروز، 23 فروردینماه در جمع خبرنگاران از مشارکت بالای مردم استان فارس در ارسال گزارشات حوزه سلامت به سامانه سجام قوه قضائیه از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون خبر داد.
وی با بیان اینکه استان فارس از حیث ارسال گزارشات مردمی سلامت محور در کشور رتبه نخست را کسب کرده است، گفت: با توجه به ظرفیت ایجاد شده در سامانه سجام قوه قضائیه و اطلاعرسانی صورت گرفته در راستای مشارکت شهروندان با هدف صیانت از سلامت و بهداشت جامعه و پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا، تعداد ۷۵۰۰ دیدهبان پیشگیری از وقوع جرم در استان از اواخر سال گذشته نظارتهای نامحسوس بر چگونگی اجرای دستور العملهای بهداشتی مطابق راهنمای جامع کنترل محیطی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را انجام دادهاند.
موسوی با تصریح اینکه احساس مسئولیت اجتماعی دیدهبانان و نظارت مستمر و ارسال گزارشات لحظهای زمینه رعایت بهتر دستورالعملهای بهداشتی فردی و محیطی توسط اغلب اصناف را فراهم ساخت از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده نقض موارد بهداشتی با استفاده ازگوشیهای تلفن همراه هوشمند خود به سامانه سجام قوه قضاییه، مراجعه و پس از ورود به بخش ویژه بیماری کرونا به آدرس sajam.scpd.ir گزارش خود از تخلفات را بهصورت ناشناس ثبت كنند.
رئیس شورای قضایی استان فارس ادامه داد: دیدهبانان پیشگیری همچنین بر وضعیت بهداشتی بیش از ۲۷۸۰ واحد صنفی مجاز به فعالیت در این ایام از جمله نانواییها، فروشگاههای زنجیرهای، جایگاههای عرضه سوخت و سوپرمارکتها در استان با ثبت و ارسال بیش از ۱۵۱۲ گزارش الکترونیک نظارت داشتهاند. این آمار حاکی از آن است که مشارکت دیدهبانان پیشگیری استان فارس در این حوزه به نسبت جمعیت در رتبه نخست قرار دارد.
موسوی یادآور شد: در اجرای طرح فاصلهگذاری اجتماعی نیز در ورودی شمال شهر شیراز و در محل پلیس راه شیراز اصفهان ، جمعی از دیدهبانان پیشگیری بهصورت داوطلبانه با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در کنار سایر دستگاههای متولی از تاریخ ۲۸ اسفند لغایت ۲۰ فروردینماه بهصورت شبانهروزی در کنترل تردد خودروها و غربالگری مسافران مشارکت مؤثری داشتند.
وی بیان كرد: با توجه به وظایف ذاتی دادستانها در صیانت از حقوق عامه و در راستای حفظ سلامت و بهداشت عمومی جهت پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا، تدابیری اتخاذ و با راهاندازی گشتهای مشترک به سرپرستی رابطین پیشگیری حوزه قضایی با مشارکت نمایندگان دستگاههای متولی امر از جمله اداره بهداشت، اتاق اصناف و پلیس اماکن عمومی در شهرستانها بهصورت ویژه ضمن پیگیری گزارشات ارسالی شهروندان به سامانه سجام، بر اجرای دستورالعملهای بهداشتی توسط صنوف مذکور نظارت دقیق و مستمر كردند.
رئیس كل دادگستری فارس افزود: در مواردی که نقض رعایت بهداشت محرز شد مطابق دستورالعملهای بهداشتی و در چارچوب قانون اقدامات تذکری و یا جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی در دستور کار قرار گرفت.
انتهای پیام