ابلاغ شیوه‌نامه چهل‌وسومین مسابقات سراسری قرآن / آغاز ثبت‌نام از 6 اردیبهشت
کد خبر: 3891852
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

ابلاغ شیوه‌نامه چهل‌وسومین مسابقات سراسری قرآن / آغاز ثبت‌نام از 6 اردیبهشت

شیوه‌نامه چهل‌و‌سومین دوره مسابقات سراسری قرآن ابلاغ شد و براساس آن ثبت‌نام از ششم اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد و حدود ۴۰ روز ادامه خواهد یافت.

چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، شیوه‌نامه چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن، که هر ساله به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، به استان‌ها ابلاغ شد تا این دوره از مسابقات پس از شروع ثبت‌نام عملاً وارد فاز اجرا شود.

بر اساس این شیوه‌نامه زمان ثبت‌نام از ششم اردیبهشت‌ماه و از طریق پایگاه www.my.oghaf.ir آغاز می‌شود و تا ۱۶ خردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان(بخش آقایان)، دعاخوانی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم(بخش آقایان) و تفسیر عمومی قرآن کریم برگزار می‌شود.

در دستورالعمل اجرایی این دوره از مسابقات، زمان‌بندی مراحل شهرستانی، استانی و کشوری اعلام شده است. البته با توجه به شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا احتمال جابه‌جایی در آن وجود دارد و در دستورالعمل نیز درباره این موضوع تأکید شده است.

شیوه‌نامه چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در حالی طی این روزها ابلاغ شده است که در ادوار گذشته این زمان‌بندی نهایتاً تا اواخر بهمن‌ماه هر سال اعلام می‌شد.

این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و میزبان مرحله کشوری این مسابقات استان خراسان رضوی و شهر مشهد است. همچنین جزئیات بیشتر این دوره از مسابقات طی روزهای آینده از سوی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha