لغو محدودیت‌ها کرونا را بازمی‌گرداند
کد خبر: 3893067
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
سازمان بهداشت جهانی:

لغو محدودیت‌ها کرونا را بازمی‌گرداند

سازمان بهداشت جهانی درباره برداشته شدن مقررات پیشگیرانه برای مهار ویروس کرونا هشدار داد و این اقدام را موجب بازگشت این ویروس دانست.  

به گزارش ایکنا به نقل از «اسکای نیوز عربی»، «تاکشی کاسای»، مدیر منطقه‌ای اقیانوس آرام غربی در سازمان بهداشت جهانی، امروز، 2 اردیبهشت، در یک کنفرانس مطبوعاتی، که اینترنتی برگزار شد، تأکید کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی روشی اثبات شده است و همه مردم باید برای یک روش زندگی جدید در جهت مهار ویروس کرونا خود را آماده سازند.
 
وی افزود: تا زمانی که واکسن ویروس کرونا ساخته نشده است، روند همزیستی با این بیماری همه‌گیر طبیعی خواهد بود.
 
پیش‌تر، «تدروس آدهانوم»، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، درباره اتفاقات بدتر در مورد بیماری کرونا در کشورهایی که محدودیت‌ها را کاهش داده‌اند هشدار داده و آن را زنگ خطر جدیدی در مورد این بیماری دانسته بود.
 
همچنین وی و بسیاری از کارشناسان درباره احتمال شیوع این بیماری همه‌گیر در نقاط مختلف آفریقا به دلیل کمبود امکانات بهداشتی لازم هشدار داده‌اند.
 
آدهانوم در مقر این سازمان در ژنو به خبرنگاران گفت: به ما اعتماد کنید. اتفاقات بدتری در مقابل ماست. پس باید از این فاجعه جلوگیری کنیم، زیرا بسیاری از مردم هنوز در مورد این ویروس چیزی نمی‌دانند.
 
یادآور می‌شود شماری از کشورهای آسیایی و اروپایی پس از کم شدن میزان مبتلایان یا تعداد فوت ناشی از کرونا، محدودیت‌های قرنطینه‌ای مانند بسته‌ شدن مدارس، تعطیلی کسب‌وکارها و شرکت‌های تجاری و محدودیت درباره تجمعات عمومی را به تدریج کاهش داده‌اند.
 
براساس آخرین آمارها، تاکنون 2 میلیون و 482 هزار و 215 نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 652 هزار و 170 نفر بهبود یافته و 170 هزار و 471 نفر جان خود را از دست داده‌اند. آمریکا در زمینه تعداد مبتلایان به کرونا در ردیف اول قرار دارد و تا صبح سه‌شنبه 792 هزار و 913 مبتلا در این کشور گزارش شده است. 
انتهای پیام
captcha