واکنش اتحادیه علمای مسلمان به درگذشت فعال حقوقی عربستانی
کد خبر: 3893949
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶

واکنش اتحادیه علمای مسلمان به درگذشت فعال حقوقی عربستانی

«محیی‌الدین قره داغی» دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان درگذشت «عبدالله الحامد»، فعال حقوقی عربستان در زندان آل سعود را به امت اسلامی تسلیت گفت.

واکنش دبیرکل اتحادیه علمای مسلمان به درگذشت فعال حقوقی عربستانیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، «محیی‌الدین قره‌داغی»، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان با انتشار مطلبی در توییتر ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت «عبدالله الحامد»، فعال حقوقی عربستان در زندان آل سعود وی را شیخ مصلح و مجاهد خواند.

وی با انتشار عکسی از این فعال حقوقی که بر روی آن کلمه «شهید الحریة»(شهید آزادی) عنوان شده است، از خداوند متعال برای او طلب رحمت و مغفرت کرد.

رسانه‌های بین‌المللی روز گذشته، 5 اردیبهشت، از مرگ «عبدالله الحامد»، فعال حقوق بشر  69 ساله سعودی و از چهره‌های مخالف دولت این کشور در اثر سهل‌انگاری پزشکی در یکی از زندان‌های عربستان سعودی خبر دادند.

تاکنون هیچ توضیحی از سوی مقامات سعودی در خصوص درگذشت الحامد ارائه نشده است. 

خبر درگذشت الحامد واکنش گسترده فعالان، دانشگاهیان و پایگاه‌های اینترنتی مخالف حکومت سعودی را به دنبال داشته است از جمله حساب «زندانیان اندیشه» در توییتر که وضعیت حقوقی شهروندان عربستانی را دنبال می‌کند.

عبدالله العوده، فرزند مبلغ بازداشت شده عربستانی نیز با انتشار پیامی در توئیتر الحامد را رمز اصلاح و درگذشت وی را فاجعه خوانده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده الحامد در سال 2013 به اتهام دعوت به تظاهرات بازداشت شد.

وی مؤسس جمعیت حقوق شهروندی و سیاسی در عربستان و یکی از بارزترین چهره‌های اصلاح‌طلب به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha