واکنش اتحادیه علمای مسلمان به قتل معلم فرانسوی
کد خبر: 3929762
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳

واکنش اتحادیه علمای مسلمان به قتل معلم فرانسوی

اتحادیه علمای مسلمان در واکنش به قتل معلم موهن به ساحت پیامبر اسلام(ص) در شمال غرب پاریس پایتخت فرانسه تأکید کرد: قاتل حقیقی همچنان زنده است.

واکنش اتحادیه علمای مسلمان به قتل معلم تاریخ در فرانسهبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره، «علی القره داغی»، دبیرکل اتحادیه علمای مسلمان، در واکنش به قتل معلم تاریخ در فرانسه از سوی یکی از دانش‌آموزان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در فیس‌بوک این اقدام را محکوم کرد.

قره‌داغی ضمن محکوم کردن این اقدام این سؤال‌ها را مطرح کرد که چرا این معلم تصاویری را در ارتباط با اعتقادات دانش‌آموزان نشان داده و چرا مقامات فرانسه این معلم را از اهانت به مقدسات دینی منع نکرده است؟ چرا قانونی در فرانسه برای محاکمه اهانت به ادیان مختلف مانند آنچه در ارتباط با نژاد سامی وجود دارد، تصویب نشده است؟ چرا دولت فرانسه به ادیان و مقدسات جامعه فرانسه احترام نمی‎گذارد؟ آیا این نسبت به آزادی که آشوب را به دنبال دارد، دارای اولویت نیست؟

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان افزود: حقایق این جنایت و تاریخ انجام آن باعث نمی‌شود که خودبه‌خودی بودن آن را بپذیریم. 

یک معلم فرانسوی که گفته می‌شود کاریکاتورهای پیامبر اسلام را در کلاس درس به دانش‌آموزانش نشان داده بود، عصر روز جمعه در خیابانی در شهر کنفلان-سنت-اونورین در ۳۰ کیلومتری شمال غربی پاریس به شکلی فجیع کشته شد. پلیس فرانسه هویت مقتول را ساموئل پاتی ۴۷ ساله اعلام کرد و از کشته شدن متهم این جنایت خبر داد که ظاهراً یک شهروند ۱۸ ساله چچنی‌تبار است. 

انتهای پیام
captcha