نشست بر خط «کرونا؛ مناقشه‌های رهایی» در بیروت
کد خبر: 3894834
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
رایزنی فرهنگی ایران برگزار می‌کند؛

نشست بر خط «کرونا؛ مناقشه‌های رهایی» در بیروت

رایزنی فرهنگی ایران در لبنان به منظور بررسی وضعیت کرونا و انتظار پس از این پاندمی، نشست «کرونا؛ مناقشه‌های رهایی» را در ادامه سلسله‌نشست‌های وبیناری «جدال‌های کرونایی» برگزار می‌کند.  

به گزارش ایکنا، در سایه تحولات بزرگی که جهان پس از پاندمی کرونا شاهد آن است، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با همکاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سومین نشست تخصصی وبیناری خود را از مجموعه نشست‌های فکری «جدال‌های کرونایی» با عنوان «کرونا؛ مناقشه‌های رهایی» برگزار می‌کند.

همگرایی فکری درباره مفهوم نجات و انتظار پس از پیامدهای اپیدمی کرونا برای انسان و جامعه از جمله موضوعاتی است که در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این نشست ساعت 16:30(به وقت تهران) جمعه، 12 اردیبهشت(اول مه) از طریق شبکه اجتماعی Zoom پخش خواهد شد. رمز ورود به این برنامه 275-085-8949 است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق در  نشست شرکت کنند.

محورهای نشست و سخنرانان اصلی عبارت‌اند از: حجت‌الاسلام شیخ محمد سعید نعمانی،‌ پژوهشگر اسلامی، که درباره منجی در اندیشه بشر و کتاب‌های آسمانی صحبت خواهد کرد. مارتئوفيلوس جورج صليبا، کاردینال سریان ارتودکس در منطقه جبل لبنان و طرابلس نیز به بحث درباره انتظار منجی و استعانت از خداوند، بانوی پاکدامن و اوليای صالح می‌پردازد. در ادامه،‌ شیخ احمد قیس،‌ رئیس مركز علمی مطالعات و پژوهش‌های قرآنی نیز درباره نگرانی بشر معاصر و پرسش‌هایی پیرامون بازگشت به فطرت دینی سخن خواهد گفت. شيخ تاج‌الدين الهلالی، مفتی سابق استراليا و نيوزيلند نیز روش‌های رهايی و نجات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

خضر نبها، استاد علم کلام و فلسفه دانشگاه لبنان، مجری این نشست خواهد بود.

انتهای پیام
captcha