دشمنان از فکر و منش شهید مطهری واهمه داشتند
کد خبر: 3895638
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

دشمنان از فکر و منش شهید مطهری واهمه داشتند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه دشمنان از فکر و منش شهید مطهری واهمه داشتند، گفت: باید تفکر شهید مطهری تکثیر شود تا با مطهری‌های گام دوم انقلاب دچار رکود و انسداد نشویم.

بیانیه گام دوم؛ منشور سیاست‌های انقلاب در چهل سال آینده استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 12 اردیبهشت‌ماه در دیدار با اساتید دانشگاه هنر اسلامی تبریز به مناسبت هفته معلم به صورت ویدئو کنفرانس با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب یک پیام عادی نیست و منشور سیاست‌های انقلاب درچهل سال آینده است، گفت: مطهری‌های گام دوم انقلاب باید همان نسبتی را داشته باشند که مطهری داشت.

وی با بیان اینکه دشمنان از فکر و منش شهید مطهری واهمه داشتند، افزود: باید تفکر شهید مطهری تکثیر شود تا با مطهری‌های گام دوم انقلاب دچار رکود و انسداد نشویم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: مطهری‌های گام دوم انقلاب باید حرف انقلاب را تا اقصی نقاط منطقه و جهان انتقال دهند و تفکر ناب اسلامی را از خطر انحراف به مسیر تفکرات وارداتی و غربی مصون بدارند.

امام جمعه تبریز، حرکت در مسیر گام دوم انقلاب را نیازمند عمل به تفکر شهید مطهری دانست و افزود: ایده‌ها و اندیشه‌های استاد مطهری چارچوبی است که می‌توان از آن به عنوان بنیان و ریشه رشد و توسعه جامع اسلامی یاد کرد و عمل به آن حرکت در مسیر گام دوم انقلاب را دچار انسداد و رکود نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری یک الگوی تمام عیار برای جامعه ماست که باید روز به روز تکثیر و گسترش یابد، اظهارکرد: باید توجه داشت آن خط فکری که می‌تواند انقلاب را از نظر فکری و عقیدتی حفظ و تثبیت کند، همان خط فکری مطهری یعنی اسلام ناب محمدی، بدون التقاط و بدون گرایش به جریان ‏های التقاطی و انحرافی است.

وی ادامه داد: از منظر رهبر انقلاب باید روی افکار شهید مطهری کار فکری بشود، اما در این تفکر نباید متوقف شد، زیرا نیازهای فکری همیشه به روز و نو می ‏شود و از این رو در مسیر حرکت گام دوم انقلاب به مطهری‏ ها نیاز مبرم داریم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با قدردانی از تلاش‌های اساتید و معلمان در روزهای کرونایی، گفت: در روزهای بحرانی کرونا مدافعان بهداشت و سلامت در بیمارستان‌ها و اساتید در سنگر علم و اندیشه نقشی ماندگار از خود به جای گذاشتند و اجازه ندادند شرایط حاکم بر جامعه آسیب زیادی به بخش سلامت و آموزش وارد کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: در این شرایط حساس شکوه همدلی مردم با اقشار بی بضاعت و آسیب دیده از کرونا هم بسیار باارزش و زیبا بود و خیران نیک اندیش و مردم نوع دوست ایران و آذربایجان با لبیک به فرمان رهبری، در رزمایش مواسات و کمک مومنانه به یاری همدیگر شتافتند.

انتهای پیام
captcha