توصیه طاروطی به قاریان در روزهای کرونایی + فیلم
کد خبر: 3896588
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

توصیه طاروطی به قاریان در روزهای کرونایی + فیلم

عبدالفتاح طاروطی، قاری رادیو و تلویزیون مصر خطاب به قاریان قرآن به منظور جلوگیری از افت صوت آنان در روزهای شیوع کرونا به دلیل عدم حضور در محافل و مجالس برای قرائت توصیه‌هایی را بیان کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از صدی البلد، وی در گفت‌و‌گو با این رسانه مصری که فیلم آن در ادامه می‌آید، اظهار کرد: قاری قرآن و همه جوانان قاری باید از اساتید و مربیان خود الهام گرفته و از آن‌ها نکاتی را یاد بگیرند.

وی افزود: قاریان باید روزانه در قرائت قرآن چیزهای جدید بیاموزند و در شرایطی که برپایی محافل و مناسبت‌ها به دلیل کرونا منع شده است، تمرین روزانه داشته باشند تا کیفیت صوتشان افت نکند.

طاروطی تصریح کرد: قاری قرآن امروز به دلیل شرایطی که مصر در روزهای شیوع کرونا با آن مواجه است، با مشکلات زیادی روبه‌رو شده و این شرایط سبب شده که قاریان به دلیل عدم حضور در محافل برای قرائت درآمد روزانه نداشته باشند.

این قاری مصری با بیان اینکه سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته تا به جایگاه امروزش رسیده است، گفت: کوه‌ها کنده‌ام(تلاش زیادی داشتم) تا به امروز رسیده‌ام؛ زمستان‌های سخت با تراکتور به مراسم‌ عزاء می‌رفتم تا قرآن بخوانم.

وی درباره الگویش در قرائت بیان کرد: در هر بخش از قرائت یک نفر را الگو قرار داده‌ام مثلا در صوت و لحن، تواضع هنگام تلاوت، معنویت در تلاوت، نوع بیان آیات، اخلاص در تلاوت و تبلیغ و نشر پیام قرآن قاریان متفاوتی الگویم هستند.

طاروطی همچنین گفت: الگوبرداری و تقلید در قرائت می‌تواند قاریان زیادی از جمله شیخ مصطفی اسماعیل، شحات انور، محمد صدیق منشاوی، راغب مصطفی غلوش و دیگران را شامل شود.

تصاویری از حضور طاروطی در کنار گروه خبری «صدی البلد» مصر
انتهای پیام
captcha