هشدار پلیس آگاهی فارس درباره کلاهبرداری کارت به کارت
کد خبر: 3896716
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

هشدار پلیس آگاهی فارس درباره کلاهبرداری کارت به کارت

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: درخواست تلفنی هر گونه انتقال وجه به‌صورت كارت به كارت از سوی افراد ناشناس قطعاً با هدف كلاهبرداری و خالی كردن حساب شهروندان است.

هشدار پلیس آگاهی فارس درباره کلاهبرداری کارت به کارتبه گزارش ایكنا از فارس، كاووس حبیبی، رئیس پلیس آگاهی فارس امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: ارسال پیامك و در پی آن تماس تلفنی از سوی كلاهبرداران در خصوص برنده شدن در قرعه‌كشی‌های مختلف از جمله شركت همراه اول، ایرانسل، رایتل، برنامه‌های رادیویی یا تلویزیونی، فروش سكه‌های عتیقه، برنده مبالغ میلیونی، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و وعده‌های واهی، مبنی بر خرید یا واریز وجه به حساب و اغفال شهروندان و ایجاد اشتیاق در آنان برای دریافت جوایز و هدایا، از شگردهای كلاهبرداران در جذب و هدایت طعمه‌های خود به طرف دستگاه‌های خودپرداز و خالی كردن حساب‌های بانكی آن‌ها است.

رئیس پلیس آگاهی فارس در ادامه گفت: با توجه به افزایش پرونده‌های كلاهبرداری تلفنی و كارت به كارت، برای پیشگیری و مقابله با وقوع اینگونه جرائم، یكسری مراقبت‌هایی باید انجام شود.

حبیبی گفت: افرادی كه با شماره همراه شما تماس گرفته وخود را مجری شبكه‌های رادیو تلویزیون، روابط عمومی شركت‌ها یا نمایندگی‌های اپراتورهای تلفن همراه معرفی كرده و مدعی می‌شوند، به‌خاطر خوش حسابی در پرداخت هزینه تلفن، شماره شما را در قرعه‌كشی قرار داده و شما برنده، مبالغ میلیونی و یا هزینه سفر به عتبات عالیات یا كربلای معلی شده‌اید و با اغفال شما را به مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز برای انتقال وجه دعوت می‌كنند، كلاهبردار و سودجو بوده و قطعاً این افراد با اقدامات متقلبانه و گمراه كننده قصد برداشت مبالغی از حساب شما را دارند.

وی بیان كرد: به پیامك‌ها و تماس‌های تلفنی افراد ناشناس كه با صحبت‌ها و پیشنهادات غیرواقعی و تحریك‌كننده قصد فریب شما را دارند توجه نكرده و این موضوع را به سایر اعضای خانواده نیز یادآوری كنید.

رئیس پلیس آگاهی فارس ادامه داد: حتماً این موضوع را به یاد داشته باشید  كه اگر قرار است وجهی از بابت برنده شدن در قرعه‌كشی به حساب شما واریز یا انتقال یابد به‌هیچ عنوان نیازی به حضور شما در جلو باجه خودپرداز نیست.

وی تأكید كرد: از قبول درخواست تلفنی یا حضوری افراد ناشناس در خصوص هر گونه عملیات بانكی از جمله انتقال وجه كارت به كارت و ارائه رمز اول و دوم كارت عابر بانك و غیره جدا خودداری كنید.

حبیبی در پایان از شهروندان درخواست كرد به محض دریافت هرگونه پیامك و تماس تلفنی از منابع ناشناس و غیر رسمی مبنی بر برنده شدن در قرعه كشی و درخواست انتقال وجه  به‌صورت كارت به كارت از طریق دستگاه‌های خودپرداز، بلافاصله قبل از هرگونه اقدام با مركز فوریت‌های پلیسی 110 تماس برقرار و موضوع را حتماً با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام
captcha