اولویت ایکنا برای مخاطبان برون‌مرزی شبهه‌زدایی از شیعیان باشد + فیلم
کد خبر: 3897565
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
نماینده رهبری در اندونزی:

اولویت ایکنا برای مخاطبان برون‌مرزی شبهه‌زدایی از شیعیان باشد + فیلم

نماینده رهبری در اندونزی با اشاره به سه رسالت ایکنا در جامعه بین‌الملل، گفت: شبهه‌زدایی از شیعیان در داشتن قرآن تحریف شده در اولویت است و در کنار آن باید فعالیت‌های قرآنی پیروان مذهب اهل بیت(ع) چه در ایران و چه دیگر کشورها و همچنین نظریه‌ها، ایده‌ها و دستاوردهای جدید معارفی به مخاطبان برون‌‌مرزی معرفی شود.

حکیم

حجت‌الاسلام مجید حکیم‌الهی، نماینده رهبر معظم انقلاب در اندونزی و رئیس مرکز اسلامی جاکارتا در گفت‌وگو با ایکنا به مناسبت هفدهمین سالروز تأسیس این رسانه قرآنی اظهار کرد: در این باره که رسالت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) چیست و در چه عرصه‌هایی باید فعالیت کند،‌ باید به دو مسئله توجه کرد.

وی افزود: سخن که گفته و اقدامی که در این رسانه انجام می‌شود،‌ در پاسخ به سؤال مطرح شده صورت می‌گیرد. و نکته دوم اینکه هر مؤسسه و نهادی باید از مزیت نسبی خود استفاده کند تا سرآمد باشد. خبرگزاری ایکنا دو مزیت نسبی دارد که این رسانه را از سایر خبرگزاری‌های جهان متمایز می‌کند.

حکیم‌الهی در ادامه این مطلب اظهار کرد: نکته نخست درباره ایکنا آن که،‌ این خبرگزاری در عرصه بین‌الملل فعالیت می‌کند و نکته دوم آن که این خبرگزاری برخاسته از معارف نورانی اهل بیت(ع) است.

وی درباره مأموریتی که این رسانه باید انجام دهد، گفت: در این راستا باید به سه سؤال اساسی موجود در جامعه جهانی و جهان اسلام اشاره کرد. نخست اینکه در عرصه جهانی مطرح می‌شود که شیعیان یک قرآن تحریف شده دارند. این تهمت و شبهه سابقه طولانی داشته و هنوز در اذهان بسیاری از مسلمانان وجود دارد.

نماینده رهبری در اندونزی ادامه داد: دومین شبهه مطرح درباره شیعیان آن است که پیروان این مذهب نسبت به قرآن کم‌توجه هستند. و سومین مسئله در جهان اسلام اینکه نظریه‌های جدید قرآنی توسط مفسران اهل بیت بیان نشده است.

وی افزود: خبرگزاری ایکنا باید از مزیت نسبی خود استفاده کند و به این سه سؤال پاسخ دهد و رسالت اصلی و کارویژه آن در این سه محور تعریف شود و در ابتدا نیز از تهمتی که به شیعیان درباره داشتن قرآن تحریف شده زده می‌شود، شبهه‌زدایی کند.

حکیم‌الهی تصریح کرد: در وهله دوم، رسانه ایکنا باید به معرفی فعالیت‌های قرآنی پیروان مذهب اهل بیت(ع) چه در ایران و چه در دیگر کشورها بپردازد. قطع به یقین فعالیت‌های بسیاری در عرصه جهانی توسط شیعیان در مسائل قرآنی صورت می‌گیرد.

وی همچنین سومین رسالت ایکنا را معرفی نظریه‌ها، ایده‌ها و دستاوردهای جدید به جامعه جهانی مطرح کرد که در حوزه مسائل قرآنی، علوم و تفسیر قرآن توسط علمای شیعه بیان می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha