تلاش ایکنا برای تحقق فرهنگ قرآنی و سبک زندگی وحیانی + فیلم
کد خبر: 3898113
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
معاون مرکز فرصت‌های مطالعاتی المصطفی تأکید کرد:

تلاش ایکنا برای تحقق فرهنگ قرآنی و سبک زندگی وحیانی + فیلم

معاون پذیرش و ارتباطات مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة تصریح کرد: تحقق فرهنگ قرآنی زمینه‌سازی برای سبک زندگی وحیانی،‌ گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و عملی کردن مفاهیم و آموزه‌های والای قرآن می‌تواند از ویژگی‌ها و امتیازات ایکنا باشد.

حجت‌الاسلام حسین مرادی دولت‌آبادی، معاون پذیرش و ارتباطات مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، در گفت‌وگو با ایکنا، با تبریک سالروز تأسیس این خبرگزاری به خبرنگاران و جامعه قرآنی، اظهار کرد: توفیق خدمت به ساحت قرآن را برای دست‌اندرکاران این رسانه از درگاه الهی خواستارم.

وی گفت: قرآن کریم نور است و از آسمان نازل شده و چونان ریسمانی آویخته شده که ما انسان‌ها به آن تمسک جوییم و به کمال واقعی نزدیک شویم. ویژگی‌هایی که ارزش ایکنا را نسبت به بسیاری از خبرگزاری‌ها ممتاز می‌کند، صداقت در اخبار، بی‌طرفی این رسانه، امیدآفرینی، عمل مجاهدانه و عاشقانه خبرنگاران و مدیران آن، ‌ارائه یک مدل صحیح و سالم جریان خبری، تقریب بین‌المذاهب و بین‌الادیانی، انسانی بودن فعالیت و جهان‌شمولی آن است.

مرادی اظهار کرد: این رسانه جایگاه بسیار ارزشمندی دارد و مانند شجره طیبه، عنوان قطب اطلاع‌رسانی قرآنی جهان اسلام را یدک می‌کشد که تحقق فرهنگ قرآنی، زمینه‌سازی برای سبک زندگی وحیانی،‌ گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و عملی کردن مفاهیم و آموزه‌های والای قرآن در کنار تمام مباحث و جلوه‌های هنری، که در اخبار به کار برده می‌شود،‌ می‌تواند از ویژگی‌ها و امتیازات ایکنا باشد.

وی درباره رسالت ایکنا بیان کرد: از این رسانه انتظار می‌رود همان طور که در راستای تحقق این موارد خوب عمل کرده است،‌ از ابزارهای نوین استفاده بیشتری کند. همچنین تحلیل محتوایی برای غنای مطالب و عمق‌بخشی به آن را در دستور کار قرار دهد. ایکنا باید کادرسازی برای مؤسسات ویژه قرآن در بحث رسانه و اطلاع‌رسانی را در زمره وظایف خود قرار دهد و در پایان حلقه اتصال و نخ تسبیح حاکمیت و جامعه قرآنی باشد که این موضوعات بسیار مهم است.

مرادی گفت: شورای توسعه قرآنی، وزارت ارشاد، ‌حوزه‌های علمیه و حاکمیت نظام حتماً در زمینه قرآن برنامه و راهبرد دارند و این خبرگزاری می‌تواند حلقه اتصال با این نهادها باشد و این جریان را مدیریت کند.

وی که سال‌هاست با این رسانه در ارتباط است،‌ تصریح کرد: این خبرگزاری منزلگاه فعالان قرآنی و حدیثی است و توجه به احادیث و رهنمودهای اهل بیت(ع) می‌تواند در کنار قرآن کریم،‌ در بحث معارف اسلامی مأموریت والایی باشد و ایکنا برای آن زمینه‌سازی کند.

انتهای پیام
captcha