جهانی کردن آرمان فلسطین از خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3900409
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه؛

جهانی کردن آرمان فلسطین از خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی است

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: یکی از خدمات انقلاب اسلامی به آرمان فلسطین این بود که این موضوع را در قالب جهانی و انسانی مطرح کرد. امروز جریان مقاومت این آرمان را زنده نگاه داشته است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه طی سخنانی در سلسله نشست‌های «اخلاق کارگزاران» با اشاره به واپسین روزهای ماه مبارک رمضان اظهارکرد: روز جهانی قدس از یادگار‌ها و حسنات امام راحل است که با استقرار نظام شکوهمند انقلاب اسلامی رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت.

وی افزود: امام خمینی‌(ره) از ابتدای نهضت اسلامی درباره مسئله فلسطین حساس بودند و تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی را برنمی‌تافتند؛ از این رو، با اعلام روز جهانی قدس، طرح آرمان قدس را مطرح ساختند و این اندیشه، امروز به حرکتی جهانی تبدیل شده است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه ادامه داد: متأسفانه برخی از دولت‌ها تلاش کرده‌اند که اجازه ندهند مسلمانان و آزادی خواهان در این روز تجمع کنند، این درحالی است که مسئله فلسطین، از مهم‌ترین مسائل مسلمانان و همه دنیاست بوده و پذیرفتنی نیست که گروهی سرزمینی را به ناحق تصاحب کنند.

رئیس جامعةالمصطفی این مسئله را تقابل اسلام و یهودیت ندانست و با تأکید بر همزیستی مسالمت‌آمیز اسلام با پیروان همه ادیان الهی، اظهارکرد: صهیونیست‌ها در حقیقت، گروهی نژادپرست و سلطه‌طلب هستند که ابزارهای مختلف را در اختیار می‌گیرند و به دنبال تحقق اهداف ضد انسانی خویش هستند.

وی با اشاره به علل ایجاد این رژیم غاصب، بیان کرد: دلایل تداوم این رژیم باید مورد توجه قرار گیرد، یکی از دلایل این امر، نفوذ صهیونیست‌ها در مراکز قدرت جهان است، به دلیل همین نفوذ، صهیونیست‌ها از حمایت قدرت‌ها برخوردارند بطوری که این رژیم در نهادهای بین‌المللی نیز عوامل نفوذ پیدا و پنهان دارد و به همین دلیل، این نهاد‌ها فعالیت جدی‌ای برای احقاق حقوق فلسطین انجام نمی‌دهند. خیانت برخی از دولت‌های اسلامی نیز به تشدید این امر کمک می‌کند.

رئیس جامعةالمصطفی خاطرنشان کرد: از زمانی که انقلاب اسلامی، آرمان فلسطین را به عنوان آرمانی جهانی تعریف کرد، معادلات تغییر یافت. امروز راه حل این مسئله، تقویت جریان مقاومت است، در حالی که صهیونیست‌ها و حامیان آن، نابودی این جریان را در نظر دارند و می‌خواهند این جریان به فراموشی سپرده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به ویژگی‌های کارگزاران گفت: همان‌گونه که گفته شد، امور شخصی کارگزاران اسلامی نیز باید بر مبنای شریعت اسلامی باشد. در این باره، حفظ ظاهر و توجه به تأثیر متقابل ظاهر بر باطن، مهم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی افزود: حتی به ما سفارش شده است که برای برخورداری از آثار این امر، باید خود را به رعایت مسائل اسلامی در رفتار و ظاهر مکلف نماییم تا در ادامه، این مسائل بر باطن تأثیر بگذارد.

رئیس جامعةالمصطفی نکته مهم دیگر در اخلاق کارگزاری را تقویت وجدان کاری دانست و گفت: وجدان به معنای نیروی درونی است که خوبی‌ها و بدی‌ها را به انسان می‌شناساند و انسان را به سمت خوبی‌ها ترغیب می‌نماید.

وی با اشاره به گرایش فطری انسان به سمت خوبی‌ها، تأکید کرد: لازم است برای نهادینه‌سازی اخلاق، به مسائل اخلاقی گرایش داشته باشیم. وجدان کاری، احساسی درونی است که انسان را به رعایت الزامات کاری وامی‌دارد، رعایت انضباط کاری و مراعات زمان کاری، یکی از وجوه وجدان کاری است؛ بنابراین، لازم است اگر وظایفی به عهده کارگزار اسلامی گذاشته شود، در قبال آن‌ها احساس تکلیف نماید و کار را به نحو احسن انجام دهد. این مسائل، نمود وجدان کاری به شمار می‌رود.

رئیس جامعةالمصطفی «تعهد» را تعبیر دیگری از وجدان کاری برشمرد و افزود: مهم‌ترین عامل ایجاد تعهد، عوامل درونی است؛ فرد باید اهداف و رسالت‌های سازمان را بپذیرد و بداند که کار بزرگی انجام می‌شود. باور به اینکه کار بزرگی در سازمان مربوط در حال انجام شدن می‌باشد، خیلی مهم است.

وی ادامه داد: باور عقلانی به آرمان‌ها، اهداف، مسئولیت‌ها و رسالت‌های سازمان، موجب می‌شود که اتقان در کار تحقق یابد. برخورداری از دغدغه کار و سرسری نگرفتن کار، از نشانه‌های وجود وجدان کاری است. این امور، از کارگزاران اسلامی بیش از دیگران انتظار می‌رود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha