متولیان مساجد برنامه‌های متناسب با مقتضیات زمان و نیازهای نسل جوان اجرا كنند
کد خبر: 3901420
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

متولیان مساجد برنامه‌های متناسب با مقتضیات زمان و نیازهای نسل جوان اجرا كنند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس با بیان اینکه مساجد چراغ‌های فروزان و روشن محلات هستند، گفت: امروز کارکردهای مسجد با گذشته تفاوت دارد و متولیان فعالیت‌های فرهنگی مساجد باید تدابیری متناسب با مقتضیات زمان و نیازهای روز نسل جوان بیندیشند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس امروز، 6 خرداد در نشست مشترک با سازمان بسیج مساجد و محلات و سازمان بسیج دانش‌آموزی استان با تأکید بر اینکه مساجد، بهترین و امن‌ترین مکان برای مصمون ماندن نسل امروز از هجمه‌ها و تربیت دینی نونهالان و نوجوانان است، گفت: امروز کارکردهای مسجد با گذشته تفاوت دارد و دیگر محدود به برگزاری نمازجماعت و مراسم‌های جشن یا سوگواری نمی‌شود.

وی افزود: لازم است تا متولیان برنامه‌های فرهنگی ـ هنری مساجد برای نسل امروز تدابیری متناسب با مقتضیات زمان و نیازهای روز بیندیشند.

امیدی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست بیان كرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود بر فعال‌تر شدن کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با همکاری بسیج تأکید داشته‌اند و در راستای عمل به منویات و مطالبات معظم‌له برای جذب نوجوانان و جوانان به بیوت الهی این جلسه با حضور سه نهاد از متولیان برنامه‌های فرهنگی مسجد برگزار شد.

وی با بیان اینکه مساجد چراغ‌های فروزان و روشن محلات هستند، ابراز امیدواری کرد: این نشست به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای فی ما بین این سه نهاد در راستای حضور پرشور تر نونهالان، نوجوانان و دانش‌آموزان در مساجد برای اجرای برنامه‌های جذاب و مؤثر منجر شود تا شاهد آبادانی و عمران معنوی مساجد باشیم.

یادآور می‌شود، در این نشست که به‌میزبانی سپاه فجر و حجت‌الاسلام محمدجواد محمودی، مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس و عباس توانا، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس برگزار شد، در خصوص راهکارهای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد، راه‌های تقویت مربیان فعال در مساجد و راهکار های ارتباط صحیح و موثر خانواده، مدرسه و مسجد به‌عنوان سه ضلع اصلی تربیت بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام
captcha