افزایش 100 درصدی سرانه کتابخانه‌های البرز
کد خبر: 3901432
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲

افزایش 100 درصدی سرانه کتابخانه‌های البرز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با تأکید بر لزوم افزایش سرانه مطالعه در البرز، گفت: سرانه کتابخانه‌های البرز ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

افزایش 100 درصدی سرانه کتابخانه‌های البرز

احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، گفت: با توجه به مساحت ۱۰ هزار متری کتابخانه مرکزی در حال ساخت و کتابخانه‌هایی که در حال اضافه شدن به مجموعه کتابخانه‌های استان است، سرانه کتابخانه‌های البرز به دوبرابر مساحت کنونی خواهد رسید.
وی مساحت فعلی کتابخانه‌های البرز را ۲۳ هزار و ۳۳۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: با اضافه شدن مساحتی حدود ۲۴ هزار مترمربع به فضای کتابخانه‌های استان، سرانه کتابخانه‌های البرز با افزایش ۱۰۰ درصدی مواجه خواهد بود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: به زودی در استان افتتاح کتابخانه در مهدی‌آباد و لشگرآباد شهر چهارباغ، مراسم کلنگ زنی کتابخانه شهر جدید هشتگرد در مساحت هزار و ۴۰۰متر مربع، راه‌اندازی کتابخانه قاصدک به عنوان اولین کتابخانه کودک استان و کتابخانه المهدی در فردیس و کلنگ‌زنی کتابخانه عرب‌آباد خسروی در مساحت ۲۸۰ مترمربع، در عرب‌آباد خسروی را شاهد خواهیم بود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنانش از تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌های عمومی استان البرز خبر داد و افزود: آغاز فعالیت این نویدبخش اقدامات مثبت در مسیر توسعه کتابخانه های البرز است.

انتهای پیام
captcha