اهمیت توانمندسازی كودكان در حوزه آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3902186
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

اهمیت توانمندسازی كودكان در حوزه آسیب‌های اجتماعی

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با تأكید بر اهمیت توانمندسازی و آگاه‌سازی كودكان در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: بی توجهی به این موضوع مشکلات بیشتری در سال‌های نوجوانی و جوانی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیده معصومه دستغیب، مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس امروز، 11 خردادماه در جلسه حقوق كودك كه با حضور نمایندگان حقوق كودك در دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، ضمن ارائه راهبردها و اهداف اختصاصی برنامه عمل جامع حقوق کودک و نوجوان(سند ملی) بیان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی و آگاه‌سازی کودکان بسیار اهمیت دارد و بی توجهی به این موضوع مشکلات بیشتری در سال‌های نوجوانی و جوانی ایجاد خواهد کرد. 

وی با تأکید بر اهمیت حقوق کودکان و امر پژوهش افزود: باید بخشی از پژوهش‌های استان در حوزه کودکان انجام گیرد تا بتوانیم مشکلات در حوزه حقوق کودکان را به‌صورت علمی بررسی و راهکار عملی ارائه شود.

دستغیب با بیان اهمیت و نقش تشکل‌های غیر دولتی اظهار كرد: باید از ظرفیت بسیار خوب تشکل‌های فعال حوزه کودکان استفاده کنیم و با حمایت از آن‌ها حقوق کودکان در جامعه نهادینه شود. 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس افزود: با همکاری سازمان‌های دولتی و غیردولتی کارگروه‌های تخصصی و جزئی‌تر برای کاهش مشکلات در حوزه حقوق کودک تشکیل می‌شود.

وی با تأکید بر تعامل و همکاری همه دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های غیر دولتی فعال حوزه کودکان و پرهیز از موازی‌کاری گفت: بحث تاب‌آوری کودکان باید مورد توجه فعالان حوزه کودک قرار گیرد.

دستغیب گفت: گروه مجازی متشکل از نمایندگان تام‌الاختیار حقوق کودکان در دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های غیر دولتی فعال تشکیل خواهد شد تا هم‌افزایی بیشتری صورت گیرد و تمامی فعالان حوزه کودک می‌توانند با دفتر امور بانوان ارتباط برقرار کنند و پیشنهادات خود را ارائه دهند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس یادآور شد: چندین سال است موضوع حقوق کودکان از سوی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به دفاتر امور بانوان واگذار شده است و هر ساله گزارش‌های تمام سازمان‌ها از این طریق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اظهار كرد: در سال گذشته اقدامات خوبی  در زمینه حقوق کودک در استان انجام پذیرفته است که از جمله می‌توان به افتتاح کلینیک حقوق کودک، برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی جهت آگاه‌سازی خانواده‌ها و کودکان و برگزاری بیستمین کنفرانس ملی و تخصصی حقوق کودک با حضور مسئولان کشوری و استانی و تعامل بسیار خوب با دستگاه‌های اجرایی در این زمینه اشاره کرد.

دستغیب یادآور شد: 11 سازمان به‌شکل مستقیم و هفت سازمان به ‌ورت همکار در حوزه کودکان دارای شرح وظایف و دستور کار هستند.

انتهای پیام
captcha