برگزاری همایش «دین و بیماری‌های بحران‌زا» در شیراز
کد خبر: 3902196
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

برگزاری همایش «دین و بیماری‌های بحران‌زا» در شیراز

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس از برگزاری همایش «دین و بیماری‌های بحران‌زا» با موضوع كرونا در شیراز خبر داد و گفت: این همایش با همكاری حرم شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، جلسه هم‌افزایی معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران شیراز امروز، 11 خردادماه با حضور مدیر حوزه خواهران فارس در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه علمیه خواهران فارس در این جلسه با تأكید بر اینكه باید در بحث آموزش توجه ویژه‌ای بر محور پژوهش داشته باشیم، گفت: کسب اعتماد به نفس توسط طلاب از مهم‌ترین فواید پژوهش در حوزه‌های علمیه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت لزوم حضور پژوهشگران طلاب در بیان پاسخ به مسائل مستحدثه روز، گفت: در شرایط كنونی كه شیوع كرونا بر دنیا سایه انداخته است، باید تحقیقات و پژوهش‌های علمی در این زمینه انجام شود به‌همین دلیل همایش «دین و بیماری‌های بحران‌زا» را به‌صورت مشترک با آستان مقدس احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) پیرامون موضوع کرونا برگزار خواهیم كرد.

محمودی همچنین به روایت مولای متقیان علی(ع) مبنی بر آفرینش قلم به‌عنوان نخستین مخلوق اشاره كرد و به تبیین جایگاه رفیع اهمیت پژوهش و نوشتار پرداخت و گفت: معاونان پژوهش به‌عنوان سرمایه‌های حوزه با اهتمام خویش توانسته‌اند بر تارک اندیشه‌های دانشگاهیان بدرخشند، تا آنجا که چشم امید علوم انسانی مرهون تلاش‌های بی‌وقفه معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران استان فارس است.

مریم دل‌افکار، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران فارس نیز در ادامه این جلسه با بیان تعدادی از دستاوردهای مهم پژوهشی استان از جمله انعقاد چند تفاهم‌نامه مهم علمی پژوهشی با مراکز و پایگاه‌های پژوهشی مانند مرکز پژوهشی حرم مطهر شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: پس از این تسهیلات پژوهشی بسیار خوبی در اختیار پژوهشگران طلبه خواهر فارس قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha