امام خمینی(ره) خصم بی‌امان تحجرگرایی و رفاه‌طلبی بود
کد خبر: 3902593
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

امام خمینی(ره) خصم بی‌امان تحجرگرایی و رفاه‌طلبی بود

در بخشی از پیام استاندار فارس به‌مناسبت سالروز ارتحال امام(ره) آمده است:‌« امام خمینی(ره) بشارت‌دهنده صبح پیروزی و انذاردهنده از شب تاریک ظلم و اختناقِ ستم‌شاهی و حامی ستم دیدگان و خصم بی‌امانِ مقدس مآبی، تحجرگرایی، تجمل‌پرستی، رفاه‌طلبی و عافیت‌جویی بود».

به گزارش ایكنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن 14 خرداد، سالروز ارتحال ملكوتی بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس پیامی صادر كرد.

در این پیام آمده است: «چهاردهم خرداد، سالروز رحلت امام خمینی(ره)، فرصتی مناسب برای تجدید عهد با آرمان‌های بلند الهی و انسانی امام راحل عظیم‌الشأن و عرض ارادت به پیشگاه آن «عزیزِ سفرکرده» است. 

امام خمینی(ره) بشارت‌دهنده صبح پیروزی و انذاردهنده از شب تاریک ظلم و اختناقِ ستم‌شاهی و حامی ستم دیدگان و خصم بی‌امانِ مقدس مآبی، تحجرگرایی، تجمل‌پرستی، رفاه‌طلبی و عافیت‌جویی بود و به‌عنوان قافله سالارِ کاروان حرکت، تلاش و انقلاب، در سپهر سیاست و دیانت، نقش‌آفرینِ انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی شد و ضمن زنده کردن سنت و باورهای راستین اسلام ناب محمدی(ص) با نگاه روشن، بالنده و متجددانه، ملت را پروانه‌وار، گِردِ شمع وجود خود جمع کرد و از قطره قطره مردم، دریای خروشانِ اتحاد، همدلی و همراهی آفرید و بزرگ‌ترین رویداد قرن، «انقلاب اسلامی» را رقم زد و سلسله جنبانِ حرکتی نوین شد که نقطه عطف آغازین آن پانزدهم خرداد سال 1342 و بیت الغزل پیروزی آن، 22 بهمن 1357 بود.

خورشیدِ عالمتابِ وجودِ امام(ره) به‌عنوان رهبر و مظهر آن آرمان‌خواهی و منادی رهایی ملت، تا 14 خرداد سال1367، روشنگر جان و جهانمان بود. دریغا که ناباورانه، زود، در پس کوه زمان غروب کرد؛ از کنارمان پرکشید و «بادلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا» به جایگاه ابدی سفر کرد و در جوار شهیدان آرمید.

اکنون یاد امام(ره)، امیدبخش و چراغ اندیشه و روشِ امام(ره)، باید روشنگر مسیر حرکت باشد و به فرمایش مقام معظم رهبری: «یاد امام امیدبخش است. این یاد را باید زنده نگه داشت و راه امام و خط امام و انگشت اشاره امام و نشانه‌هایی را که امام برای پیمودن این راه قرار داده است باید قدر دانست».

اینجانب چهاردهم خرداد، سالروز رحلت امام خمینی(ره) و همچنین سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد 1342 را به همه ارادتمندان آن عزیزِ به خداپیوسته و تمام باورمندان به نظام و رهبری، به ویژه مردم شریف فارس، تسلیت و تعزیت عرض نموده، از خداوند بزرگ، آرزومندم که ما را در بازخوانی، شناختن و شناساندن مکتب امام، فکر امام، راه امام و حقیقت امام، موفق بگرداند».

انتهای پیام
captcha