رونمایی از مقالات «قرآن‌پژوهی» در «میدان سرخ» روسیه
کد خبر: 3903086
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

رونمایی از مقالات «قرآن‌پژوهی» در «میدان سرخ» روسیه

مجموعه مقالات «قرآن‌پژوهی»، که با همکاری مرکز مطالعات موزه مردم‌شناسی سن‌پترزبورگ منتشر شده است، در ششمین نمایشگاه کتاب «میدان سرخ» روسیه رونمایی و ارائه می‌شود.

به گزارش ایکنا از روسیه، ششمین نمایشگاه کتاب میدان سرخ از امروز، 17 تا 19 خرداد (6 تا 8 ژوئن) در روسیه برگزار می‌شود و این نمایشگاه نخستین رویداد بزرگ فرهنگی این کشور در سال 2020  به شمار می‌آید.

با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال،‌ بعضی از برنامه‌های نمایشگاه کتاب روسیه برای نخستین بار به دو شکل آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود.

غرفه بنیاد مطالعات اسلامی و انتشارات صدرا در بخش نان فیکشن، مانند سال‌های گذشته پذیرای علاقه‌مندان و مخاطبان خواهد بود و تازه‌های نشر خود را به دوستداران کتاب در حوزه علوم اسلامی و ایران‌شناسی ارائه می‌کند.

در همین راستا کتاب «سیاست‌نامه/ سیرالملوک» امیر معزی نیشابوری و از مجموعه آثار فارسی «دوره سلجوقی(اصل و جعل)» که تحقیقی از آلکسی خسمتولین است، مجموعه مقالات فلسفی «تحول و تکامل در اندیشه و تاریخ اسلام» و مجموعه مقالات «قرآن‌پژوهی» را که با همکاری مرکز مطالعات موزه مردم‌شناسی سن‌پترزبورگ منتشر شده از جمله آثاری است که در این نمایشگاه رونمایی و عرضه می‌شود.

همچنین «نهمین سالنامه فلسفی عرفانی اشراق»، که با همکاری مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه چاپ و منتشر شده است، «بازسازی اندیشه دینی» اثر علامه اقبال لاهوری، «شهید مطهری، روشنفکری تأثیرگذار» تألیف پروفسور الجنابی در مجموعه آثار «اسلام کلاسیک و مدرن» و «ناهید» از رمان‌های انقلاب به قلم شهریار زمانی از جمله آثاری هستند که در نمایشگاه میدان سرخ برای اولین بار به مخاطبان و علاقه‌مندان معرفی و رونمایی می‌شوند.

طبق سال‌های گذشته، ششم ژوئن در این نمایشگاه روز «سِرگِیویچ پوشکین»، نویسنده و شاعر روسی ،نامگذاری شده و برنامه‌های متنوعی به این مناسبت اجرا خواهد شد.

بیش از 250 رویداد فرهنگی در طول سه روز برپایی این نمایشگاه برای مخاطبان و مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شده است. با توجه به محدود بودن زمان حضور در نمایشگاه، علاقه‌مندان باید پیش از حضور، زمان مناسبی را انتخاب کنند و مجوز عبور و مرور دیجیتال را از سایت‌های مربوطه به دست آورند.

ورود کودکان زیر ۷ سال و افراد بالای ۶۵ در این نمایشگاه ممنوع و حفظ توصیه‌های بهداشتی و همراه داشتن دستکش و ماسک ضروری است.

انتهای پیام
captcha