تدوین گاه‌شمار انقلاب اسلامی در فارس
کد خبر: 3903239
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

تدوین گاه‌شمار انقلاب اسلامی در فارس

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران فارس با تأكید بر اهمیت توجه به پژوهش در مراكز حوزوی، از اعلام آمادگی پژوهشگران مقطع عالی این مراكز جهت همکاری با صدا و سیمای مرکز فارس در زمینه تدوین گاه‌شمار انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مریم دل‌افکار، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران فارس امروز، 17 خردادماه در جمع خبرنگاران  از اعلام آمادگی پژوهشگران مقطع عالی این مراكز جهت همکاری با صدا و سیمای مرکز استان فارس در زمینه تدوین گاه‌شمار انقلاب اسلامی استان خبر داد و گفت: به‌زودی تفاهم نامه پژوهشی با سازمان صدا و سیما در این زمینه منعقد خواهد شد.

وی گفت: عطش جوامع بشری اروپایی با چشم‌پوشی از جغرافیا، اقلیم و اعتقادات خاصشان به عدالت و یا شخصیت‌های بارزی نظیر حضرت امام خمینی(ره) به‌عنوان حامی مظلومان جهان، موجب روی آوردن آنان به مبانی مهم شیعی از جمله لزوم اعتقاد به حضور ولی مقتدر و مدبر و زمان‌شناس شده است،

دل‌افكار افزود: بدین طریق در اثر آشنایی با مبانی مهم شیعی می‌توان زمینه‌های هدایت و تشرف بسیاری را به مذهب تشیع و در معنای عام‌تر اسلام فراهم آورد.

وی با بیان اینکه پژوهش در عرصه ولی‌شناسی از اوجب واجبات برای پژوهشگران حوزوی به شمار می‌رود، اضافه کرد: مهم‌ترین وظیفه پژوهشگران مسلمان خلق آثار فاخر پژوهشی با موضوعاتی بنیادی نظیر ولی‌شناسی است و در این میان رسالت سنگین‌تر از آن پژوهشگران حوزوی است که داعیه‌دار عرصه هدایتند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران فارس بیان كرد: بی تردید آنچه عطش جوامع غربی را به مبانی شیعی اثبات می‌کند حرص مثال‌زدنی آنان به مطالعه کتب شهید مطهری(ره) و یا اشتیاق وصف‌ناپذیرشان نسبت به شخصیت‌شناسی حضرت امام خمینی(ره) است.

انتهای پیام
captcha