«قلم هوشمند»؛ نیاز مبرم نابینایان قرآنی مازندران
کد خبر: 3903656
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

«قلم هوشمند»؛ نیاز مبرم نابینایان قرآنی مازندران

مدیرعامل جامعه نابینایان و کم‌بینایان مازندران گفت: اکثر نابینایان استان به قلم هوشمند قرآنی نیاز مبرم دارند و برای تهیه آن چشم به کمک‌های خیرین دوخته‌اند.

«قلم هوشمند» نیاز مبرم نابینایان قرآنی مازندرانسیدمهدی مسلمی‌جورجاده، مدیرعامل جامعه نابینایان و کم‌بینایان مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، درباره برگزاری مسابقات قرآن نابینایان و کم‌بینایان استان در سال جاری اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در ماه رمضان در کانال رسمی جامعه نابینایان و کم‌بینایان استان مازندران در فضای مجازی مسابقات قرآنی، دینی و احکام را برگزار کردیم که مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

وی افزود: تصور این بود که فقط افراد بینا شرکت می‌کنند، در صورتی که در پایان مسابقات در عید سعید فطر مشخص شد که همه شرکت‌کنندگان افراد نابینا بودند. در ایام ماه مبارک رمضان در مسابقاتی که در فضای مجازی برگزار شد هر شب حدود ۳۰۰ شرکت‌کننده حضور داشتند.

مسلمی‌جورجاده درباره مهم‌ترین برنامه آینده جامعه هدف نابینایان استان گفت: با توجه به ساماندهی‌ که در  موضوع قرآن نابینایان و کم‌بینایان استان انجام می‌دهیم مشخص می‌شود چند حافظ قرآن، قاری و چند مؤذن داریم تا بتوانیم در این زمینه به این افراد خدمات خاصی ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن نابینایان استان در ۱۰ جلد ۳ جزئی و در طیف‌های مختلف به چاپ خواهد رسید تا حمل آن برای افراد روشندل راحت‌تر باشد، بیان کرد: تصمیم دیگر این است که یک جلد قطور نیز برای اماکن مذهبی مثل مکه، مدینه، مشهد، قم و ... چاپ کنیم و با کمترین هزینه خدمت روشندلان ارسال شود. همچنین کتاب ادعیه زیادی برای افراد روشندل در این استان به چاپ رسیده و این کتب شامل تمام دعاها و در قطع جیبی و قابل حمل است.

مسلمی با بیان اینکه مفاتیح نابینایان مازندران نیز به خط بریل در این استان به طور کل ۳۶ جلد بوده است، تصریح کرد: در این مفاتیح دعا‌هایی که بیشتر خوانده می‌شود گنجانده شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا توانستیم ۶۹۷ تقویم بریل قرآنی را تقدیم نابینایان کنیم، گفت: توزیع این تقویم قرآنی با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی انجام گرفته است. از خیرین می‌خواهیم که نگاه مهربانانه به جامعه 5700 نفری نابینایان و کم‌بینایان استان مازندران داشته باشند.به کمک خیرین جهت خرید قلم قرآنی هوشمند نیاز داریم، چراکه اکثر نابینایان استان به این قلم هوشمند نیاز دارند. هیچ مشکلی با مسئولان استان نداریم و از مسئولانی که امسال در برگزاری مسابقات قرآن در فضای مجازی ما را همراهی کردند کمال تقدیر و تشکر داریم.

وی در پایان یادآور شد: خیرینی که قصد کمک به روشندلان استان دارند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۹۷۵۹۰ و شماره حساب ۰۱۱۳۵۲۹۹۸۰۰۰۲ نزد بانک ملی ایران به نام مجمع نابینایان و کم بینایان استان مازندران واریز کنند.

انتهای پیام
captcha