دخالت در انتصابات و جابه‌جایی مدیران؛ پاشنه آشیل نمایندگان مجلس
کد خبر: 3904921
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

دخالت در انتصابات و جابه‌جایی مدیران؛ پاشنه آشیل نمایندگان مجلس

یک مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: نمایندگان مجلس بدانند اموری نظیر دخالت در مسائل جزئی، چون انتصابات و جابجایی مدیران شهری پاشنه آشیل آن‌ها است. بنابراین باید نسبت به امور کشور، استان و مشکلات حوزه انتخابیه خود نگاه کلان داشته باشند.

دخالت کردن در انتصابات و جابه‌جایی مدیران؛ پاشنه آشیل نمایندگانسوت آغاز حرکت قطار مجلس یازدهم در حالی به صدا درآمد که می‌توان مهم‌ترین اولویت آن را توجه به وضع معیشتی و اصلاح ساختار‌ها و قوانینی که سبب رکود اقتصادی شده، عنوان کرد.
مجلسی که با توجه به بافت عمل‌گرا و ایضا شعار‌های پراگماتیستی نمایندگانش، انتظار مردم از آن، فراتر از مجلس فشل و سیاست زده قبل است.
مشکلات اقتصادی امروز کشور غالبا محصول بی‌تدبیری، ناکارآمدی و جهت‌گیری ناصحیح سیاست‌های اجرایی و اقتصادی دولت بوده و پاستورنشینان در طول سال‌های اخیر همه توان و برنامه‌ریزی خود را در جهت مذاکره با غرب مصرف کرده‌اند، حال از نمایندگان انتظار می‌رود تا با توجه به نقش نظارتی مجلس بکوشند آن را از وکیل الدوله بودن به جایگاه حقیقی خود یعنی راس امور برگردانده و جهت فلش سیاست‌های دولت را از بیرون به داخل تغییر دهند و دولت را مجاب نمایند تا یک سال باقی مانده از عمرش را مصروف توانمدسازی داخلی کند.

در حالی که مقام معظم رهبری، همواره تاکید بر عدم اعتماد مسئولان به غرب و توجه به توانمندی‌های داخلی داشته‌اند، اما دستگاه اجرایی با پشتوانه مجلس قبل اصرار بر مذاکره کرد، که نتیجه این پافشاری و اصرار به چیدن تمام تخم مرغ‌ها در سبد برجام و مذاکره حاصلی جز، تحریم‌های گسترده آمریکا و تخریب کاخ آرزو‌های دولت‌مردان نداشته، و این درس عبرتی است برای نمایندگان حاضر و همچنین دولت آینده، که چشم دوختن به کمک غربی‌ها و دل بستن به لبخند کدخدا، آن هم در حالی که آنان از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی غافل نمی‌شوند، ساده انگاری بوده و اعتماد به این کشور‌ها اوج بی‌تدبیری است.
همچنین باید توجه داشت که اموری نظیر دخالت در مسائل جزئی، چون انتصابات و جابجایی مدیران شهری پاشنه آشیل نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان باید نسبت به امور کشور، استان و مشکلات حوزه انتخابیه خود کلان بنگرند و از دخالت در مسائل جزئی و از سخنرانی‌های صرف و بسنده کردن به نطق و شعر پرهیز نمایند، چرا که تنها بیان درد‌ها و مشکلات، نمی‌تواند علاج مصائب و آسیب‌ها باشد. همه این‌ها میسر نمی‌شود مگر با برنامه‌ریزی دقیق و اگر نمایندگان مجلس پشتوانه فکری و برنامه مدون نداشته باشند و چون سابق در دام شعار زدگی و سیاسی‌بازی گرفتار خواهند شد و حال آن‌که مردم منتظر اقدام عملی نمایندگان مجلس در رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستند، که دیگر به عمل کار برآید به سخن‌دانی نیست!

یادداشت از حجت‌الاسلام صدرالله اسماعیل‌زاده، مدرس حوزه و دانشگاه

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۰۰:۴۵
0
0
بسیار خوب
ولی کو گوش شنوا
captcha