میزان اهتمام مجلس پیشین به امور قرآنی سنجیده شود / آمادگی برای همکاری با مجلس
کد خبر: 3904932
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
مجلس یازدهم و جامعه قرآنی؛ انتظارات و نیازها/ ۹

میزان اهتمام مجلس پیشین به امور قرآنی سنجیده شود / آمادگی برای همکاری با مجلس

مشاور قرآنی وزارت ورزش و جوانان با تأكید بر اینکه نمایندگان، مصوبات قرآنی مجلس پیشین را پردازش و از میزان تأثیر آنها آگاهی لازم را کسب کنند، تصریح کرد: پیوست این تحقیق و تفحص‌ در موضوعات مختلف از مجلس شروع و بررسی شود و اگر نیاز به كارشناسی و حضور نخبگان قرآنی باشد، قطعاً جامعه قرآنی استقبال خواهد كرد.

رحیم خاکیرحیم خاكی، رئیس فرهنگسرای قرآن و مشاور قرآنی وزارت ورزش و جوانان، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در تبیین انتظارات از نمایندگان مجلس یازدهم گفت: طبیعتاً مجلس شورای اسلامی با توجه به راهكارها و امكانات وسیعی كه در حوزه قانون‌گذاری و ریل‌گذاری موضوعات مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور دارد، مسئولیت سنگینی را برعهده دارد.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی آگاه باشند که لازمه تحقق وعده‌های فرهنگی در انتخابات توسعه فعالیت‌های قرآنی است. باید نمایندگان مجلس به منظور توسعه فرهنگ قرآنی در كشور تلاش کنند و لوایح و قوانینی را كه در این باره در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است بررسی كنند.

خاکی با بیان اینكه بعد از مشكل‌گشایی اقتصادی در كشور در خصوص مباحث فرهنگی، هیچ موضوعی مهم‌تر از مباحث قرآنی نیست، تصریح کرد: نمایندگان مجلس مصوبات پیش از این را پردازش و از میزان تأثیرات آنها آگاهی لازم را کسب کنند. پیوست این تحقیق و تفحص‌ در موضوعات مختلف از خود مجلس شروع و بررسی شود كه نمایندگان مجلس در دوره‌های گذشته تا چه میزان نسبت به مصوبات قرآنی اهتمام داشته و كار نظارتی در این باره كرده‌اند.

خاكی در ادامه بر اهمیت عینیت‌ بخشیدن به مفاهیم قرآنی در جامعه و لزوم ارتقای سواد قرآنی در میان اقشار مختلف تأكید كرد و گفت: باید به آموزش كودكان و نوجوانان اولویت داده و به همین منظور تیم‌های تخصصی تشكیل دهیم و در آن قوانینی تصویب کنیم و برای اجرای این قوانین پیگیری‌ کنیم.

رئیس فرهنگسرای قرآن بیان كرد:‌ امیدواریم روزی شاهد این نباشیم كه در مجلس شورای اسلامی قانونی برای تخصیص نیم درصد بودجه درآمدهای سازمان‌ها و ارگان‌ها به فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته شود، اما در عمل اجرا نشود و سال به سال هم رقم بودجه‌های قرآنی تغییر یابد و به مرحله‌ای برسد كه در برخی از سال‌ها اصلاً دولت بودجه قرآنی اختصاص ندهد.

وی با بیان اینكه عدم تخصیص بودجه مناسب به فعالیت‌های قرآنی به عهده وجدان خود مسئولان به خصوص نمایندگان دوره‌های قبل است كه كم‌كاری كرده‌‌اند، گفت: طبیعتاً اگر مجلس یازدهم ادعای انقلابی بودن و پیگیری اهداف و بیانات مقام معظم رهبری در حوزه قرآن را دارد، باید از هم‌اكنون برای فعالیت‌های قرآنی برنامه‌ریزی کنند، زیرا 4 سال به سرعت خواهد گذشت و زمان اجازه نخواهد داد كه بعد از چند سال مجدد توفیقی داشته باشند. در این مسیر اگر نیاز به كارشناسی و حضور نخبگان قرآنی جامعه باشد، قطعاً جامعه قرآنی استقبال می‌کند و از هر كمكی به نمایندگان مجلس دریغ نخواهد کرد. سازوكارها و سازمان‌های تخصصی متعددی در حوزه قرآن وجود دارد كه اطلاعات و تجربیات لازم را در این باره دارند تا در مسیر قانون‌گذاری به نمایندگان كمک كنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha