کشف شکنجه‌گاه مخفی سعودی‌ها در یمن
کد خبر: 3905013
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
افشاگر معروف عربستان خبر داد:

کشف شکنجه‌گاه مخفی سعودی‌ها در یمن

«مجتهد»، افشاگر معروف و صاحب حساب کاربری توئیتر در عربستان از وجود شکنجه‌گاه مخفی ارتش سعودی در شهر «حضرموت» یمن پرده برداشت که در آن تخلفات شدیدی علیه بازداشت‌شدگان یمنی انجام شده و تحت نظارت سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر قرار ندارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی العالم، روز به روز دست جنایتکار عربستان سعودی و روش‌های تجاوز آنها علیه ملت مظلوم یمن بیشتر آشکار می‌شود.

حساب کاربری مجتهد در توئیتر نوشت: من گزارشی از بازداشت‌شدگان سابق در یک زندان که به دست نیروهای سعودی در یمن اداره شده است، دریافت کردم که مشتمل بر این موارد است: این زندان و اعمال شکنجه در آن کاملاً مخفی نگه داشته شده و دستگیری‌ها، شیوه‌ها و شرایط بازداشت در آن که نقض کامل حقوق بشری است، بسیار توهین‌آمیز بوده و حتی برای حیوانات نیز مناسب نیست. این زندان تحت نظارت هیچ نهاد بین‌المللی یا دستگاه قضایی سعودی و یا یمنی قرار ندارد.

مجتهد افزود: صدها و احتمالاً هزاران زندانی در این مکان شکنجه شده و برخی تحت شکنجه جان خود را از دست داده و برخی دیگر دچار معلولیت شده‌اند. بیشتر بازداشت‌شدگان بستگان و آشنایان فردی مظنون هستند. گزارش‌کنندگان از سازمان‌های حقوق بشر، پارلمان‌ها و دادگاه‌های بین‌المللی درخواست كردند تا ارتش عربستان سعودی را مجبور کنند که تحت نظارت نهادهای بین‌المللی قرار گیرد.

سازمان حقوق بشری و آزادی‌ها موسوم به «سام»(سازمان یمنی در ژنو)، سال گذشته از زندانی مخفی در حضرموت با نام «الطین» پرده برداشت که تحت نظارت ائتلاف متجاوز سعودی ـ اماراتی است. طبق اعلام این سازمان، بازداشت‌شدگان یمنی در این زندان تحت شکنجه فیزیکی و رفتار پست غیرانسانی قرار می‌گیرند.

در چند ماه گذشته نیز گزارش‌هایی از زندان‌های مخفی امارات در یمن منتشر شده بود که حقوق انسان به صورت گسترده نقض می‌شود؛ طرف اماراتی وجود چنین زندانی را انکار کرده است.

زندان شکنجه مخفیانه وابسته به عربستان سعودی در یمن

زندان شکنجه مخفیانه وابسته به عربستان سعودی در یمن

انتهای پیام
captcha