در سومین مرحله بازگشایی کتابخانههای عمومی، با رعایت دستورالعملهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا و همچنین شرایط جدید حضور و استفاده مراجعان، کتابخانههای عمومی فارس از ابتدای تیر ماه بازگشایی خواهد شد. 
به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی ادارهکل کتابخانههای عمومی فارس، با توجه به دستورالعملهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا، در سومین مرحله از بازگشایی کتابخانهها، اعضا و مراجعان میتوانند از روز یکشنبه، اول تیرماه سال جاری به کتابخانههای عمومی مراجعه کنند.
بر این اساس و با تأکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و اجرای دستورالعملهای بهداشتی ستاد ملی کرونا، فضاها و بخشهای مختلف کتابخانه تغییر خواهد یافت، بخش مخزن کتابخانه بهصورت بسته اداره خواهد شد و سالنهای مطالعه در کتابخانههای عمومی با رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلیهای مطالعه فعال خواهند بود.
همچنین استفاده اعضا از سالنهای مطالعه با رعایت نوبت امکانپذیر است و اجرای برنامههای فرهنگی بهشکل حضوری (جمعخوانی، نقد کتاب، کتابخوان و ...) تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود. بر این اساس کتابخانههای عمومی این نوع برنامههای ترویجی و فرهنگی را در فضای مجازی اجرا خواهند کرد.
افزایش خودکار زمان عضویت اعضا، بهمدت ۴ ماه انجام شده است و بازه زمانی امانت منابع به یک ماه افزایش مییابد و بابت دیرکرد منابع به امانت رفته نیز جریمهای دریافت نخواهد شد.
همچنین حضور اعضای کودک در این مرحله امکانپذیر نیست، ولی والدین میتوانند کتابهای مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند و بخش نابینایان و ناشنوایان نیز کماکان تعطیل خواهد بود.
یادآور میشود، تا پیش از این کتابخانههای عمومی کشور طی دو مرحله بدون حضور اعضا بازگشایی شد. در مرحله اول بازگشایی و بر اساس بخشنامهای کتابخانههای عمومی سراسر کشور بعد از حدود ۳ ماه تعطیلی اضطراری با رعایت ضوابط و دستورالعملهای بهداشتی، از ۲۹ اردیبهشتماه آغاز به کار کردند. در مرحله دوم نیز کتابداران طی بخشنامه دیگری به آمادهسازی بخشهای مختلف و ایجاد تغییرات موردنظر برای بازگشایی جهت حضور اعضا پرداختند.
انتهای پیام