50 هزار نفر در فارس متقاضی طرح ملی مسكن هستند
کد خبر: 3906277
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

50 هزار نفر در فارس متقاضی طرح ملی مسكن هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن حدود۵۰ هزار واحد مسکن به متقاضیان در این استان واگذار خواهد شد، گفت: پایش ثبت‌نام شدگان مرحله اول به اتمام رسیده و پایش ثبت‌نام شدگان مرحله دوم نیز مراحل نهایی را طی می‌کند.

به گزارش ایكنا از فارس، جعفر زاهدی، مدیركل راه و شهرسازی امروز، ۲ تیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهار تورم بخش مسکن یکی از دغدغه‌های دولت به شمار می‌رود، اجرای طرح اقدام ملی مسکن را در این زمینه تاثیرگذار دانست و گفت: علاوه بر شروع مسکن ملی، تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در استان نیز از اولویت‌های مدنظر است.

وی با بیان اینکه در فارس تاکنون ۵۰ هزار نفر طی ۲ مرحله در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده‌اند و برای این اقدام حدود ۵۰۰ هکتار زمین آماده شده است، گفت: پایش ثبت‌نام شدگان مرحله اول به اتمام رسیده و پایش ثبت‌نام شدگان مرحله دوم نیز مراحل نهایی را طی می‌کند.

زاهدی با یادآوری اینکه متقاضیان ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده گذاری دریافت خواهند کرد، گفت: مابقی قیمت تمام شده هر واحد، منهای قیمت زمین، توسط متقاضی طی ۲ سال و به شکل اقساطی پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس همچنین در خصوص مسکن مهر نیز گفت: در استان فارس ۱۱۲ هزار واحد مسکن مهر احداث شد که ۴۵ درصد از کل این واحدها توسط دولت تدبیر و امید تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه ۵ درصد از کل واحدهای مسکن مهر در فارس به دلیل مشکلات مختلف حقوقی، هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، گفت: امیدواریم تا پایان امسال، مشکلات این واحدها مرتفع و آماده واگذاری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس یکی از مباحث مهم در پروژه‌های مسکن مهر را خدمات زیربنایی و روبنایی نظیر فاضلاب، مدرسه، درمانگاه، کلانتری و .... دانست و گفت: کمبود این خدمات در پروژه‌های مسکن مهر احداث شده در فارس به‌شدت احساس می‌شد.

زاهدی با بیان اینکه ۵۰ درصد از خدمات زیربنایی و ۸۰ درصد از خدمات روبنایی پروژه‌های مسکن مهر استان فارس در دولت تدبیر و امید انجام شده است، گفت: این فعالیت‌ها همچنان تداوم دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس یادآور شد: بالغ بر ۸۰ درصد از کل محوطه‌سازی‌ها شامل معابر لازم در سایت‌های مسکن مهر و خیابان‌های منتهی به این مجموعه‌های مسکونی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اجرایی شده و هنوز هم ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha