سوءاستفاده آمریکا از حقوق بشر برای غارت جهان اسلام / حقایق برای نسل جوان تبیین شود
کد خبر: 3906406
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
نصرت‌الله لطفی در نشست خبری بیان کرد:

سوءاستفاده آمریکا از حقوق بشر برای غارت جهان اسلام / حقایق برای نسل جوان تبیین شود

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشستی خبری تصریح کرد: ادعای واهی و دروغین دفاع از حقوق بشر، ابزار و شیوه دشمنی آمریکا با مسلمانان، ایران اسلامی و کشورهای در حال توسعه و آزادی‌خواه برای اعمال فشار و نسل‌کشی و غارت منابع آن‌هاست.

نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری اعلام اهم برنامه‌های هفته «بازخوانی و افشای هفته حقوق بشر امریکایی» صبح امروز، سه‌شنبه 3 تیرماه، با حضور نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در محل این شورا برگزار شد.

لطفی در آغاز این نشست با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و هفته کرامت گفت: هر فرد، جامعه و کشوری اگر قراینی از دشمنی احساس کند به اقتضای عقل ابتدا باید دشمن را بشناسد و سپس به ابزار و شیوه‌های دشمنی دشمن پی ببرد تا بتواند با آن مقابله کند. واقعیت غیرقابل انکار این است که از سالیان بسیار قبل از انقلاب دشمنان عنودی داشتیم؛ آمریکا، شیطان بزرگ و رژیم جعلی صهیونیستی دشمن‌ترین دشمنان ملت ایران بوده‌اند. کودتای ۲۸ مرداد، جمعه سیاه ۱۷ شهریور، کشتار دانشجویان و بیش از ۴۰ سال تحریم، اغتشاش، حمایت از ضد انقلاب و ایجاد چالش برای ایران در منطقه از نشانه‌های غیر قابل انکار دشمنی آمریکا با ماست.

وی با طرح این سؤال که آیا آمریکا فقط دشمن ایران است؟ ابراز کرد: آمریکا از بدو تأسیس تاکنون با انواع جرم و جنایت و فسادی که مرتکب شده نشان داده که دشمن شماره یک بشریت و از جمله دشمن عنود و کینه‌توز ایران اسلامی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اهمیت نامگذاری چنین هفته‌ای از اینجا مشخص می‌شود، گفت: به کار بردن ادعای واهی و دروغین دفاع از حقوق بشر ابزار و شیوه دشمنی آمریکا با مسلمانان، ایران اسلامی و کشورهای در حال توسعه و آزادی‌خواه برای اعمال فشار و نسل‌کشی و غارت منابع آن‌هاست. حال آن‌که آمریکا از آغاز تا به امروز در داخل مرزهای خود و سایر کشورها بیشترین میزان نقض حقوق بشر را انجام داده و پرونده بسیار سیاه و قطوری از غارتگری، چپاول، کشتار و جنایت دارد.

وی یادآور شد: متأسفانه شناخت جامعه ما به دلیل ضعف عملکرد نخبگان در بیان حقایق جنایات آمریکا علیه مسلمانان و کشورهای ستمدیده ضعیف است و این موجب شده بخشی از جامعه به ویژه نسل جوان، آمریکا را مدعی تمدن، آزادی و دفاع از حقوق انسان‌ها بداند و البته دشمن هم در انتقال این مطلب ماهرانه موفق بوده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی «آمریکا؛ مظهر کشتار، نژادپرستی، استثمار جهانی و منفورترین دولت ناقض حقوق بشر» را شعار محوری هفته «بازخوانی و افشای هفته حقوق بشر آمریکایی» در سال جاری بیان کرد. ما بايد بازشناسی واقعی از آمريكا داشته باشيم و ماهيت حقيقي آمريكا، اين ام‌الفساد قرن را برای ملت‌های دنيا و ملت عزيز ايران برملا كنيم كه آنان نتوانند خوي چپاولگري خود را گسترش داده و بر ملت‌ها تحميل كنند. جنايات آمريكايی‌ها در عراق، ليبی و بسياری از كشورهای جهان غيرقابل انكار است.

وی بیان کرد: انقلاب ما برای مبارزه با استعمار و استكبار و جهان‌خواران است و اين هفته نيز به عنوان يك نماد برای اين مبارزه نامگذاری شده است. در اين هفته اتفاقات و جناياتی رخ داد كه مستقيم و يا غير مستقيم توسط آمريكايی‌ها به وقوع پيوست. يك نمونه آن که در ششم تيرماه توسط گروه‌هايی كه مورد حمايت آمريكا بودند رخ داد، سوءقصد به جان مقام معظم رهبری بود كه بحمدالله ناموفق بود.

قائم مقام شورای هماهنگ تبليغات اسلامی تصريح كرد: سال گذشته نيز سردار دل‌ها سپهبد شهيد حاج قاسم سليمانی را به شهادت رساندند و دولت ددمنش آمريكا اين جنايت را به عهده گرفت. ششم تا دوازده تيرماه به عنوان هفته نمادين به اين نام، نامگذاری شده است و اين اقدامات و روشنگری‌ها بايد در طول سال صورت بگيرد. آمريكا در نيمه دوم قرن بيستم، نقش‌آفرين اصلی كودتا در دنيا بوده است. آمريكايی‌ها در يك مقطع زمانی 170 ميليارد دلار برای كنترل و كشتار جمعيت هزينه كردند كه كشورهای آفريقايی و مسلمان به جمعيت حداقلی برسند و ما امروز در كشورمان با كاهش رشد جمعيت مواجه هستيم كه اين نيز از سياست‌ها و برنامه‌های آمريكاست.

لطفی با بيان اينكه جناياتی که در تيرماه سال‌های آغازين انقلاب رخ داد كه آمريكا مستقيم يا غيرمستقيم در اين جنايات نقش داشت، افزود: ترور رهبر معظم انقلاب، انفجار دفتر حزب جمهوری و شهادت شهيد آیت‌الله بهشتی، بمباران شيميايی منطقه سردشت، ترور آيت‌الله صدوقی، شليك موشک به هواپيمای مسافربری در تيرماه سال‌های 60 تا 67 رخ داده است. آمريكای امروز با از بين رفتن 150 ميليون سرخ‌پوست و 60 ميليون آفريقايی شكل گرفت. آمريكا همواره با كودتا، لشكركشی و ترور رهبران سياسی دنبال سرنگون كردن دولت‌های مردمی بوده و هست. آمريكا 62 كودتا اجرا يا از آن حمايت كرده است. آمريكا برای كاهش جمعيت كشورهای اسلامی هزينه كرده و امروز ما با تهديد كاهش و پيري جمعيت مواجه هستيم.

لطفی با اشاره به جنايات آمريكا در كشورهای مختلف از جمله لشكركشی به كامبوج، فيليپين و ويتنام و تحريم ونزوئلا، سوريه، كوبا و ايران به بهانه‌های حقوق بشری، اظهار کرد: در ادامه طرح معامله قرن، بخشی از كرانه باختری قرار است به سرزمين‌های اشغالی افزوده شود و هفته آينده آمريكا آن را رسماً اعلام می‌كند. اين‌ها نمونه‌هايی از نقض حقوق بشر عليه كشورهای مختلف است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبليغات اسلامی درباره برنامه‌های اين هفته گفت: برگزاری بسياری از برنامه‌ها در شرايط كرونايی امكان‌پذير نيست و ما برنامه‌های خود را طبق اين شرايط ديده‌ايم. مناسبت‌ها تعطيل‌ناپذیر است ولی برنامه‌ها به صورت اقتضایی برگزار می‌شود. ما صد واژه و خصيصه ضد حقوق بشری آمريكا را احصا و از بين اين مشخصه‌ها، برای هر روز سه ويژگی تعيين كرديم كه اگر بناست سخنرانی و يا برنامه‌ای انجام شود، بر مبنای اين عناوين باشد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبليغات اسلامی کشور اظهار كرد: ششم تيرماه به نام «تروريسم دولتی، حامی ترور، دشمنی با خادمین ملت‌ها»؛ هفتم تيرماه به نام «توطئه‌گری، كودتا، آتش‌افروزی»؛ هشتم تيرماه به نام «تحريم‌های ظالمانه، نسل‌كشی، استفاده از سلاح كشتار جمعی»؛ نهم تيرماه نیز به نام «نژادپرستی، بی‌عدالتی و خشونت» تعيين شده است. روز دهم تيرماه به عنوان «بدعهدی، ستمگری، باج‌خواهی»؛ يازدهم تيرماه «سلطه‌طلبی، اشغالگری، غارتگری» و دوازدهم تيرماه، آخرين روز اين هفته، هم به نام «جنایت جنگی، فساد و كشتار زنان و كودكان» نامگذاری شده است. با برنامه ابلاغی، قرار شده كه ما از ظرفيت شهرهايی كه نماز جمعه در آن برگزار می‌شود استفاده کنیم و يک ويژه‌برنامه را در بین نماز خواهيم داشت. همچنين در 16 استان كشور كه مدفن شهدای حزب جمهوری اسلامی است، مراسم غبارروبی و گلباران مزار اين شهدا را برنامه‌ريزی كرده‌ايم.

لطفی بیان کرد: روز شنبه هفتم تير از ساعت 10 الی 12 مراسمی با سخنرانی آقای اوحدی، رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، در مجموعه سرچشمه تهران برگزار می‌شود. همچنین پنجشنبه 5 تیر، در بهشت زهرا از ساعت 17:30 آيين گلباران مزار شهدای حادثه 7 تیر برگزار خواهد شد. به همت بسیج اساتید مسلمان روز شنبه از ساعت 17 الی 19 مراسمی با سخنرانی پروفسور مسعود سليمانی كه اخيراً از زندان آمريكا آزاد شده به صورت مجازی خواهيم داشت. بازنشر جنايات آمريكا در فضای مجازی، نشر چندين هشتگ با موضوع حقوق بشر آمريكایی در فضای مجازی و نمايشگاه‌های سيار در سطح شهر از جمله برنامه‌هايی است كه برگزار می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبليغات اسلامي در پایان گفت: در بندرعباس نيز ويژه‌برنامه‌ای بر روی ناو جنگی شهيد ناظری برگزار خواهد شد و با خانواده‌های کشتار هواپيمای مسافربری توسط آمريكا، از طريق فضای مجازی ارتباط گرفته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha