ریزش شدید قرآن‌آموزان؛ یکی از آثار کرونا بر فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3907254
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵

ریزش شدید قرآن‌آموزان؛ یکی از آثار کرونا بر فعالیت‌های قرآنی

مدیر مهد قرآن و عترت آذرشهر با اشاره به آثار زیان‌بار کرونا بر فعالیت‌های قرآنی، گفت: کاهش تعداد قرآن‌آموزان و موانعی که در برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌وجود آمده را باید از مهم‌ترین اثرات کرونا قلمداد کنیم.

کرونا روال عادی مؤسسات قرآنی را به شدت متأثر کرده استمحمد علیزاده، مدیر مهد قرآن و عترت آذرشهر در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه مؤسسات قرآنی بزرگترین شبکه مردمی در حوزه فعالیت‌های قرآنی به حساب می‌آیند، گفت: شیوع ویروس کرونا روال عادی آن‌ها را به شدت متأثر کرده است.

وی با بیان اینکه 500 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، افزود: روخوانی، روان‌خوانی، قرائت، تجوید، تدبر، حفظ و مفاهیم و مربیگری از گرایش‌های آموزشی مؤسسه قلمداد می‌شوند.

علیزاده به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: قرآن‌آموزان در پایه‌های سنّی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.

مدیر مهد قرآن و عترت آذرشهر یادآور شد: از زمان شیوع ویروس کرونا، تمامی کلاس‌های آموزشی این مؤسسه به‌صورت مجازی برگزار می‌شد؛ اما از اواسط خردادماه، در کنار آموزش‌های مجازی کلاس‌های آموزشی به‌صورت حضوی و با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی برپا شده است.

وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) افزود: ایشان می‌فرمایند: قرآن سفره پُر‌برکت الهی است؛ آن را یاد بگیرید و تا می‌توانید در این راه بکوشید؛ زیرا قرآن نور آشکار و شفای سودمند الهی است. قرآن را یاد بگیرید؛ چون خداوند به جهت فراگرفتن آن، شما را به درجه اعلای شرافت خواهد رساند.

علیزاده ضمن بازگو کردن پیامدهای بیماری کرونا درباره فعالیت‌های قرآنی، تأکید کرد: کاهش تعداد قرآن‌آموزان و موانعی که در برگزاری سایر کلاس‌های آموزشی به‌وجود آمده را باید از مهم‌ترین اثرات کرونا قلمداد کنیم.

انتهای پیام
captcha