«فاطمه الاغبری»، دختر یمنی قاری و حافظ قرآن را بشناسیم
کد خبر: 3907908
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹

«فاطمه الاغبری»، دختر یمنی قاری و حافظ قرآن را بشناسیم

فاطمه عبدالله الاغبری دختری یمنی است که 26 سال دارد و نخستین دختر این کشور است که حافظ و قاری قرآن کریم و در عین حال فعال رسانه‌ای و مجری برنامه‌های رادیویی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی عربی، فاطمه الاغبری علاوه بر حفظ و قرائت قرآن، برنامه رادیویی نیز اجرا می‌کند و در خانواده‌ای قرآنی پرورش یافته است.

فاطمه در گفت‌و‌گو با آناتولی گفت: در خانواده‌ای 7 نفره و حافظ قرآن به دنیا آمدم و پدر، مادر، سه پسر و دو دختر این خانواده همه حافظ و قاری قرآن بوده‌اند.

وی افزود: مادرم زمانی که پنج سال داشتم، نقش مهمی در زندگی قرآنیم داشت و مشوق من در این راه بود.

فاطمه تصریح کرد: او مرا هر روز به مدرسه آموزش و حفظ قرآن که خود معلم آن بود، می‌برد و انگیزه‌ای برای من در حفظ و تلاوت قرآن در سن پایین بود.

این دختر یمنی ادامه داد: شور و حال خاصی داشتم وقتی می‌دیدم مادر به دانش‌آموزان مدرسه قرآن یاد می‌دهد و مسافت زیادی را از منزل در منطقه «الشماسی» در شهر تعز تا مدرسه برای این کار طی می‌کند.

این قاری و حافظ قرآن همچنین از حمایت‌های پدر و برادرش بهره‌مند شده و این حمایت‌ها وی را به ادامه مسیر یادگیری قرآن تشویق کرده و سرانجام توانسته است در 16 سالگی حافظ کل قرآن شود.

وی که مجری برنامه‌های رادیویی است، در این باره گفت: در رادیو ملی کشورم برنامه‌های زیادی اجرا کرده‌ام که «در سایه‌سار قرآن»، «مروارید قرآن» و «نونهالان وطن» از آن جمله بوده است و برنامه‌هایی با موضوع زندگی و دغدغه‌های مردم نیز داشته‌ام.

انتهای پیام
captcha