جایگاه قرآنی فارس در کشور / انس با قرآن توفیق الهی است
کد خبر: 3907937
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۱

جایگاه قرآنی فارس در کشور / انس با قرآن توفیق الهی است

مسئول قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس با اشاره به جایگاه قرآنی این استان در سطح کشور گفت: فارس جزو استان‌هایی است که پتانسیل و توانایی و ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه قرآنی دارد.

به گزارش ایکنا از فارس، پنجمین برنامه زنده تلویزیونی «فارسی شو» با حضور جامعه قرآنی استان فارس شامگاه سه‌شنبه، 10 تیرماه از شبکه صدا و سیمای فارس پخش شد و سیدمصطفی موسوی، مسئول قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس که در عرصه‌های مختلف قرآنی در حال فعالیت در سطح استان است، میزبان این برنامه بود.

وی در این برنامه ابتدا به معرفی خود پرداخت و گفت: هم‌اکنون حافظ کل قرآن و سالیان متمادی است که در عرصه حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل و سایر علوم قرآنی در حال فعالیت هستم و بیش از 20 سال نیز به آموزش‌های قرآنی اعم از روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، ترتیل و حفظ مشغول هستم.

موسوی در پاسخ به این سؤال که جایگاه استان فارس به لحاظ کیفیت قاریان و حافظان در کشور کجاست، گفت: فارس جزو استان‌هایی است که پتانسیل و توانایی و ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه قرآنی دارد به خصوص اینکه مؤسسات قرآنی بسیار خوبی نظیر بیت‌الاحزان و مؤسسه جامعةالقرآن در این استان فعالیت دارند. همچنین در قرائت قرآن کریم نیز اساتید کشوری در استان  فعال هستند، بنابراین پتانسیل‌های قرآنی بسیار خوبی داریم و جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به چگونگی تأثیر قرآن بر زندگی شخصی، گفت: انس با قرآن  توفیق الهی است که از جانب خداوند نصیب هرکسی نمی‌شود و خدا را شاکرم که چنین توفیقی نصیبم کرده است. بحمد الهی از سنین کودکی با قرآن مأنوس بودم و از همان زمان با مضامین قرآنی آشنا شدم و سعی کردم در زندگی شخصی خود این آموزه‌ها را به کار گیرم.

موسوی با بیان اینکه انس با قرآن دیدگاه انسان را نسبت به زندگی تغییر و به آن معنا و جهت می‌دهد و انسان را با خدا نزدیک می‌کند، به برخی از آموزه‌‌های قرآنی نظیر قرض دادن و کمک به یکدیگر در شرایط سخت اقتصادی اشاره کرد و گفت: در شرایط شیوع کرونا که تأثیر زیادی بر زندگی و معیشت مردم گذاشت، رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه‌ای که به دستور مقام معظم رهبری انجام شد، در حقیقت یکی از سفارشات قرآن کریم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آیه‌ای از قرآن کریم که کاربرد زیادی در زندگی دارد، را یادآور شد و گفت: خداوند می‌فرماید برای خدا قیام کنید به صورت تکی یا جمعی و باید بدانیم که اگر برای خدا قیام کنیم، قطعاً در زندگی شخصی و کاری هم موفق خواهیم شد، بنابراین اگر امروز در جامعه کاستی‌هایی را می‌بینیم قطعاً اول به خودمان باز می‌گردد.

موسوی در پایان گفت: امام راحل فرمودند که انقلابم را با تمسک به همین آیه شروع کردیم لذا ما نیز باید این آیه را مدنظر خود قرار داده و با تمسک به آیات وحی باید بتوانیم جامعه قرآنی را بسازیم.

انتهای پیام
captcha