ملاک عمل قرآن باشد نه توصیه‌های فضای مجازی
کد خبر: 3908371
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

ملاک عمل قرآن باشد نه توصیه‌های فضای مجازی

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینکه گاهی اوقات مطالبی که در روزنامه‌ها یا سایت‌ها نوشته می‌شود برای برخی افراد مهم‌تر از نکات و دستورات قرآن کریم شده که خطاست، گفت: اصل برای ما باید قرآن و دستورات الهی باشد، نه توصیه‌هایی که در فضای مجازی یافت می‌شود.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان امروز، 13 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اهمیت توجه به دستورات الهی را یادآور شد و گفت: گاهی اوقات مطالبی که در روزنامه‌ها یا سایت‌ها نوشته می‌شود برای برخی افراد مهم‌تر از نکات و دستورات قرآن کریم شده است؛ این خطاست. اصل برای ما باید قرآن و دستورات الهی باشد، نه توصیه‌هایی که در فضای مجازی یافت می‌شود.

وی با بیان اینکه در احادیث آمده خدای متعال برای عقل لشکری قرار داده است، گفت: ایمان از مهم‌ترین لشکریان عقل است، همچنین از مهم‌ترین لشکریان جهل کفر است.

امام جمعه شیراز افزود: حضرت امام(ره) نیز در توضیح این حدیث شریف فرموده‌اند که ایمان حالتی قلبی است، ربطی به تفکر و بعد نظری ندارد، درواقع ممکن است شخصی از نظر استدلال وجود خدا را اثبات کند اما ایمان نداشته باشد، به‌نوعی علم را دارا است اما ایمان ندارد؛ چراکه اعتقادی به وجود خدا ندارد، همچنین ایمان باعقل کار می‌کند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه باید بررسی کنیم که در دل خود در رابطه با خدا و پیامبر(ع) چه حالتی داریم، گفت: به‌طورکلی هم بین علمای مسلمان و هم بین روان‌شناسان در روزگار ما این بحث همیشه بوده که انسان سه ساحت در وجود خود دارد که یکی از آن مربوط به فکر و اندیشه، دیگری مربوط به قلب و احساسات و قسمت پایانی مربوط به رفتار و کردار است.

امام جمعه شیراز بیان کرد: اگر شخصی می‌خواهد ایمان داشته باشد به‌صرف اینکه بگوید من فکر کرده‌ام و می‌توانم به‌صورت عقلانی اثبات کنم که خداوند وجود دارد کافی نیست، بلکه باید دل خودش را بررسی کند و ببیند گرایش و علایق او چیست.

برای اصلاح امور، باید باور قلبی به خدا داشته باشیم

وی تأکید کرد: اگر خداوند را دوست نداشته باشیم و باور قلبی به وجود او نداشته باشیم سرانجام روزی در کارهای خود می‌مانیم و اصطلاحاً لنگ می‌زنیم.

آیت‌الله دژکام گفت: به نظر می‌رسد خواسته مقام معظم رهبری درباره اینکه جوانان را باید خوب تربیت کنیم این است که باید سخنان امام راحل را در باب تربیت نسل جوان مطالعه کنیم.

وی آیات قرآن کریم را یادآور شد و گفت: خداوند در آیه 15 سوره حجرات می‌فرماید، تنها مؤمن کسی است که خداوند را باور داشته باشد، همچنین باید بپذیریم که وجود مقدس خاتم انبیا محمد(ص) از جانب خدای متعال به پیامبری برگزیده‌ شده است، در مرحله سوم نیز خداوند می‌فرماید شک در دل خود راه ندهید.

با فساد فکری و ایمانی مبارزه کنیم

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در ادامه سخنان خود با یادآوری تلاش‌های دشمنان اسلام، گفت: تمام تلاش دشمنان ما در فضای مجازی و رسانه‌ای این است که مسلمانان و مؤمنان را به شک و تردید بیندازند، اما باید با فساد در همه ساحت‌هایش از جمله فساد فکری و ایمانی مبارزه کنیم.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه در راه خدا باید مجاهدت کرد، گفت: امروز با این وضعیت اقتصادی، انسان مؤمن می‌گوید کمک کنیم تا کار بندگان خدا بر روی زمین نماند اما انسان کافر کاری به گرفتاری مؤمنان و هم‌نوعان خودش ندارد، تفاوت مؤمن و کافر در همین موارد است.

وی یادآور شد: ده‌ها رسانه با پشتوانه انگلیس و آمریکا تبلیغ می‌کنند که این باور غلط را در ما ایرانی‌ها و مسلمانان جا بیندازند اما اگر انسان می‌خواهد به مقام انسانیت برسد باید انسان‌دوست و اهل انفاق باشد و باید به دستورات قرآن عمل کنیم، بنابراین مجاهدت درراه خدا با پول و جان نشانه ایمان است. البته گرانی و مشکلات است، اما در همین موارد است که مؤمن شناخته می‌شود.

آیت‌الله دژکام در ادامه سخنان خود اهمیت مبارزه با فساد را یادآور شد و گفت: مبارزه با فساد یکی از دغدغه‌های عمومی و همیشگی انقلابی‌ها و مؤمنین و عموم مردم در ایران بوده است.

وی گفت: دو دسته انقلابی در کشور وجود دارد، یک دسته از انقلابی‌ها با فساد برخورد می‌کنند اما دسته دیگر ادعای انقلابی بودن دارند که اگر دستشان برسد ـ برخلاف ادعاهای فراوانی که دارند ـ خود آنان نیز فساد خواهند کرد، به این دسته دوم منافق گفته می‌شود که تلاش کرده‌اند به شکل‌های مختلفی نفوذ کنند و بانفوذ خود فساد داشته باشند، همچنین زحمتی را نیز برای همه مؤمنان و علاقه‌مندان به انقلاب درست کرده‌اند که البته نگران نبوده و امیدوار به نصرت الهی و اراده و عمل دستگاه قضایی در برخورد با فساد هستیم، ان‌شاءالله خداوند ما را در مقابل منافقان پیروز خواهد کرد و آنان را رسوا خواهد کرد.

آغاز حرکت رسواسازی منافقان توسط دستگاه قضا

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس بیان کرد: حرکت رسواسازی منافقان به‌واسطه اقدامات مثبت دستگاه قضا آغاز شده است، مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی هفتم تیر خود در جمع کارکنان دستگاه قضا بر استمرار مبارزه با فساد و این حرکت امیدآفرین تأکید داشته‌اند، درعین‌حالی که این موضوع را تأکید کرده‌اند نکاتی نیز مطرح کردند که این نکات برای این بوده که مسئله مبارزه با فساد بیمه شود یعنی شعار نباشد به‌نوعی مستمراً ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنان متذکر شدند، افرادی که می‌خواهند با فساد مبارزه کنند، جو زده نشوند؛ چراکه ممکن است همین کار مشکلاتی را ایجاد کند، مبارزه با فساد باید شبانه‌روزی شود و استمرار داشته باشد و مقطعی نباشد.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: اگر مبارزه با فساد جا بیفتد مفسدین خواهند ترسید‌ و به اصلاح جامعه و ساختارهای اداری امیدوار خواهیم شد، همچنین اینکه قضات که به عدالت آنان نیز ایمان‌ داریم، هنگامی‌که می‌خواهند حکم صادر کنند باید بررسی کنند که حکم صادرشده با مورد جرم تناسب داشته باشد، ممکن است شخصی یک‌بار خطا کرده باشد اما حکم صادره آنقدر سنگین باشد که وی توان بازگشت به آغوش جامعه را نداشته باشد و مجدداً ممکن است فردی خلافی سنگین کرده باشد اما حکم آن تناسب نداشته باشد و سبک بودن جزا، در وی تنبه لازم را ایجاد نکند، این مسائل نکاتی است که مقام معظم رهبری نیز مطرح کرده‌اند.

وی با اشاره به تلاش دستگاه قضا برای مبارزه فساد گفت: ضمن تشکر از دستگاه قضا برای مبارزه با فساد که مانند اژدهای هفت‌سر است و هر سر آن را می‌زنیم سر دیگری بیرون می‌آورد، تقاضا می‌کنیم تلاش‌های خود را استمرار دهند.

امام جمعه شیراز در ادامه در خصوص مسئله مذاکره و سازش با آمریکا، نکاتی را یادآور شد و گفت: در باب مذاکره تجربه‌ای پیش روی ما وجود دارد که آن را طی چند سال اخیر پشت سر گذاشتیم، اکنون مشاهده می‌کنیم که به ما می‌گویند هرچه ما در برجام گفته‌ایم شما عمل کنید اما ما به آن عمل نمی‌کنیم.

سخن سازش و مذاکره با آمریکا قباحت دارد

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: افرادی که برخی مواقع قلم ‌به‌دست می‌گیرند و می‌گویند چرا در برابر آمریکا کوتاه نمی‌آیید و پای میز مذاکره با این کشور باز نمی‌گردید، باید خجالت بکشند که از سازش دم می‌زنند، ایرانی در طول تاریخ حریت و استقلال داشته و زیر بار ظلم نرفته است، ما هرچه در تاریخ می‌نگریم ایرانی مظهر مردانگی بوده است.

وی افزود: آن‌که پیشنهاد سازش می‌دهد نگاهی کند و ببیند از غیرت، مردانگی و علی دوستی آیا در وجودش چیزی هست یا نه؟ باید از خود خجالت بکشند، کشوری که جوانان آن پیروان اهل‌بیت(ع) بوده و 300 هزار نفر شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، باید سخن از سازش بزند؟

امام جمعه شیراز اضافه کرد: همین افرادی که فریاد سازش می‌زنند روزی به شهید بهشتی نیز همین حرف را زده‌اند، مسیر پرافتخار شهید بهشتی و شهید سلیمانی و مردم ایران تا آخر با عزت و عظمت ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha