مسابقات قرآن در فارس به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود
کد خبر: 3908689
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹

مسابقات قرآن در فارس به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس اعلام كرد: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن كریم به دلیل وضعیت قرمز شیوع كرونا، به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به وضعیت قرمز شیوع كرونا گفت: پیش از این طبق جدول زمان‌بندی‌ مشخص بود بنا بود كه مسابقات قرآن اوقاف در استان به‌صورت حضوری برگزار شود اما به دلیل وضعیت قرمز شیوع كرونا این مسابقات به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینكه مرحله شهرستانی یا همان مرحله منطقه‌ای به جهت رعایت مسائل بهداشتی لغو شده است، افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با رئیس مركز امور قرآنی سازمان ا وقاف، پیشنهاد استان فارس مبنی بر برگزاری مسابقات در هر شهرستان جهت جلوگیری از سفرهای بین شهری مورد تصویب قرار گرفت.

جلالی اظهار كرد: به‌همین دلیل بنا شده است كه متسابقان تا 26 تیرماه تلاوت‌های خود را به‌صورت ضبط شده برای سازمان اوقاف ارسال كنند تا داوری بر روی آن‌ها انجام شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: تمام متسابقان رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، اذان و دعاخوانی  اجرای خود را با كیفیت مناسب صوتی و تصویری كه با نظارت مستقیم اداره اوقاف ضبط می‌شود، باید به مركز استان ارسال كنند.

وی با اشاره به شیوع برگزاری این مسابقات گفت: قرعه مربوط به رشته‌های ترتیل و تحقیق باید صرفاً چند دقیقه قبل از مسابقه در روز ضبط به متسابقان جهت آمادگی اعلام شود و همچنین قرعه‌های مربوط به رشته دعاخوانی نیز چند دقیقه قبل از مسابقه در روز ضبط جهت آمادگی در اختیار متسابقان قرار خواهد گرفت.

جلالی با بیان اینكه برای رشته‌های حفظ نیاز به یك نفر حافظ كل قرآن به‌عنوان ممتحن و قرائت قرعه‌ها به حفاظ است، گفت: داوری این مرحله از مسابقات جهت ایجاد عدالت بین متسابقان به‌صورت متمركز صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینكه به دلیل شیوع كرونا هنوز تاریخ مسابقات مرحله استانی مشخص نیست، گفت: تنها زمان مرحله استانی مسابقات رشته تفسیر مشخص شده است كه در تاریخ 24 مردادماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha