کشف گور دسته‌جمعی متعلق به شیعیان در موصل
کد خبر: 3908985
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

کشف گور دسته‌جمعی متعلق به شیعیان در موصل

پس از گذشت سه سال از آزادی شهر موصل از چنگ تروریست‌های داعش، نیروهای عراقی به تازگی یک گور دسته‌جمعی متعلق به شیعیان را در روستای «حمیدات» واقع در غرب موصل کشف کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «نون»، نیروهای عراقی دوشنبه هفته گذشته گودال بزرگی به طول چندصد متر در روستای «حمیدات» واقع در غرب شهر موصل کشف کردند که چندین جسد در آن دفن شده بود. به گفته مسئولان عراقی، آزمایش‌های پزشکی توسط کارشناسان پزشکی قانونی بر روی این اجساد آغاز شده بود اما به دلیل بیماری کرونا این آزمایش‌ها متوقف شد.

مسئولان عراقی معتقدند که بیشتر این اجساد مربوط به زندانیان شیعه است که به دلیل مبارزه با گروه تروریستی داعش، پس از سیطره این گروه تروریستی بر شهر موصل در ژوئیه 2014 میلادی، در زندان منطقه بادوش زندانی شده بودند.

نیروهای عراقی در ماه مارس 2017 میلادی این زندان را از داعش بازپس گرفتند اما بنا به گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر، گروه تروریستی داعش در آن زمان حدود 600 زندانی شیعه را به همراه شمار دیگری از زندانیان، اعدام کرده است.

تعداد تقریبی اعدام‌شدگان در آن زمان به 1500 نفر می‌رسید اما زندانیان اهل سنت پیش از اینکه آنان را به مکانی نامعلوم در بیابان‌های اطراف ببرند، از شیعیان جدا شده بودند.

انتهای پیام
captcha