حفظ سلامت واجب شرعی و قانونی است
کد خبر: 3909000
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

حفظ سلامت واجب شرعی و قانونی است

فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه حفظ سلامت از واجبات شرعی و قانونی است، گفت: مردم البرز با نزدن ماسک، مسافرت‌های غیرضروری و حرکت‌های غیراصولی بهداشتی باعث از بین رفتن زحمات ما و کادر پزشکی در این برهه حساس نشوند.

حفظ سلامت واجب شرعی و قانونی است

به گزارش ایکنا از البرز، به نقل از روابط عمومی سپاه البرز، سردار سیدیوسف مولایی، فرمانده سپاه استان، بعدازظهر روز شنبه، 15 تیرماه در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، با بیان اینکه حفظ سلامت از واجبات شرعی و قانونی است، اظهار کرد: اگر حق شرعی را نگاه کنیم به جز بحث ابلاغیه و دستورالعمل «مقدمه هر واجبی، واجب است»، پس اگر حفظ سلامت مهم و ضروری است، ماسک‌زدن برای اجرای آن نیز واجب است.

وی با اشاره به اینکه ابلاغ و مشارکت رهبر معظم انقلاب در پویش «من هم ماسک می‌زنم» تحکیم شرکت در این امر است، بیان کرد: استفاده از ماسک از الزامات و واجبات در حفظ سلامت جامعه است و جلوگیری از توسعه و گسترش این بیماری به نفع جامعه است.

این مقام مسئول با تشریح اقدامات سپاه، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در مرحله اول شیوع این بیماری، تصریح کرد: نهادها و سازمان‌ها در مرحله اول بیماری کرونا انجام وظیفه کردند و در مرحله دوم علاوه بر اقدامات قبل، فعالیت‌های بیشتری نیز در حال انجام است.

مولایی با اشاره به دستاوردهای سپاه و دانشگاه در پیک اول بیماری کرونا در استان، ادامه داد: مردم البرز با نزدن ماسک، مسافرت‌های غیرضروری و حرکت‌های غیراصولی بهداشتی باعث از بین رفتن زحمات ما و کادر پزشکی در این برهه حساس نشوند.

وی با بیان اینکه مردم، نهادها، سازمان‌ها، سپاه و بسیج در فاز اول شیوع این ویروس تجربه کمتری داشتند، افزود: همه ما در مرحله دوم کنترل شیوع این ویروس تجربه بیشتری داریم و همانند گذشته در کنار مردم با طرح‌های نقاهتگاه، قرارگاه‌های محله‌محور و ... هستیم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) همچنین با اشاره به حضور و مجاهدت پرستاران و پزشکان در میدان جنگ تحمیلی، اضافه کرد: بسیج در هر برهه از شرایط آماده ارائه خدمات به مردم است.

این مسئول در پایان از ساخت بیمارستان مبتنی بر بحران در استان خبر داد و گفت: ساخت این بیمارستان باید به سرعت آغاز شود؛ چرا که بحران زمان مشخصی ندارد و البرز با شرایط و ظرفیت‌های خاصی که دارد به یک بیمارستان با قابلیت ارائه خدماتی فراتر نیاز دارد.

انتهای پیام
captcha