مسابقات دعاخوانی در شیراز برگزار شد
کد خبر: 3909020
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

مسابقات دعاخوانی در شیراز برگزار شد

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری مسابقات رشته دعاخوانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در شهرستان شیراز خبر داد و گفت: این مسابقات به‌صورت ضبط تلاوت‌های متسابقان و بدون حضور داوران برگزار شد.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه مرحله مقدماتی یا همان منطقه‌ای چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در سال جاری به‌صورت ضبطی برگزار می‌شود، گفت: در این مسابقات متسابقان با رعایت پروتكل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در یک مكان حضور یافته و تلاوت‌های آن‌ها ضبط می‌شود.

وی با تصریح اینكه این مسابقات بدون حضور داور برگزار می‌شود، گفت: تلاوت‌های ضبط شده متسابقان برای انجام داوری در مركز استان تجمیع شده و با حضور 4 داور داوری خواهند شد.

جلالی با بیان اینكه در هر شهرستانی متسابقان در یك نقطه حضور یافته و تلاوت و اجراهای خود را ضبط می‌كنند كه البته این كار توسط مسئولان اوقاف شهرستان‌ها انجام می‌شود، گفت: استان فارس در این مرحله به 4 منطقه شمال و مركز، جنوب، غرب و شرق تقسیم‌بندی شده است كه رتبه‌بندی‌های این مرحله نیز به‌صورت منطقه‌ای انجام خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری مسابقات رشته دعاخوانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در شهرستان شیراز خبر داد و گفت: این مسابقات امروز، 16 تیرماه در دو بخش بانوان و آقایان در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار شد.

وی در خصوص مسابقات سایر رشته‌ها نیز گفت: مسابقات سایر رشته‌ها نظیر قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ و اذان در بخش آقایان در ساعت 8:30 روز دوشنبه، 23 تیرماه در بقعه شاه داعی الی‌الله و مسابقات بانوان در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ نیز در ساعت 8:30 روز سه‌شنبه، 24 تیرماه در همان بقعه برگزار خواهد شد.

جلالی بیان كرد:‌ داوری رشته‌های مختلف قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ و اذان در مرحله منطقه‌ای در استان انجام می‌شود اما داوری رشته دعاخوانی در مرحله مقدماتی در تهران انجام می‌شود و در نهایت نفر نخست این مرحله به مرحله كشوری راه پیدا خواهد كرد.

انتهای پیام
captcha