توصیه قرآن به صبر در بلا و گرفتاری‌ها
کد خبر: 3909095
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

توصیه قرآن به صبر در بلا و گرفتاری‌ها

یکی از قاریان استان فارس به تبیین توصیف و بیانات قرآن درباره توکل به خدا در زمان مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها پرداخت و در این زمینه آیاتی از کلام‌الله مجید را یادآور شد.

به گزارش ایکنا از فارس، میهمان برنامه زنده تلویزیونی «فارسی‌شو» شبکه فارس در شب گذشته، 16 تیرماه علی‌اصغر متحدزاده، یکی از قاریان و حافظان قرآن برجسته استان فارس بود.

وی در این برنامه زنده تلویزیونی ابتدا به معرفی اجمالی از خود پرداخت و بیان کرد: علاوه بر کار تخصصی قرائت، حافظ 10 جزء قرآن و در حال حاضر مشغول تدریس علوم قرآنی در سطوح مختلف در دارالقرآن ناحیه یک آموزش و پرورش هستم.

متحدزاده ادامه داد: از سن 8 سالگی شروع به فراگیری قرآن در محضر اساتیدی چون استاد صداقت در جلسات هفتگی مسجد ایرانی شیراز کردم و این توفیق الهی را در دانشگاه هم ادامه دادم و در مسابقات قرآن در سطوح مختلف حائز رتبه‌های کشوری شدم.

وی از لذت انس با آیات وحی سخن گفت و تصریح کرد: تا کسی این لذت را نچشد، هرچقدر هم برایش تعریف کنند به این حقیقت دست پیدا نمی‌کند و باید بدانیم که به وسیله انس با قرآن می‌توانیم به آرامش در زندگی دست پیدا کنیم.

متحدزاده در پاسخ به این سؤال که قرآن چه توصیف و بیاناتی درباره توکل به خدا در زمان مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها دارد، گفت: خداوند در قرآن این نکته را متذکر می‌شود که انسان‌ها پس از ایمان آوردن با مال، جان و فرزندانشان آزمایش  و در زندگی آن‌ها نقصان‌هایی ایجاد می‌شود‌،‌ اما به صابران بشارت دهید که در این آزمایش‌ها سربلند بیرون می‌آیند.

وی با بیان اینکه انس با قرآن موجب می‌شود که هر گونه مصیبت و بلا را آزمایشی از جانب خداوند بدانیم، گفت: عالم هستی مانند فیلم است و کارگردان آن خداست و بازیگر هم انسان است و هر کسی که بهتر بازی کند کارگردان از آن بازیگر بسیار راضی است و نقش‌های بیشتری به آن می‌دهد و درجاتش بالاتر می‌رود؛ لذا خداوند در نقش‌های مختلف بندگان خود را امتحان می‌کند.

متحدزاده در پایان تأکید کرد: نتیجه صبر بر مصیبت‌ها و بلاها بهشتی است که خداوند به ما وعده داده است و این را باید باور کنیم و امیدواریم که خداوند ما را از مصیبت‌ها نجات دهد.

انتهای پیام
captcha