تأکید سازمان همکاری اسلامی بر توقف خشونت علیه روهینگیایی‌ها
کد خبر: 3909682
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸

تأکید سازمان همکاری اسلامی بر توقف خشونت علیه روهینگیایی‌ها

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC) از دولت میانمار خواست تا به قطعنامه‌های دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) و شورای حقوق بشر سازمان ملل (HRC) عمل کند و خشونت علیه اقلیت مسلمان روهینگیا را متوقف کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از Arab News، يوسف بن احمد العثيمين همچنین، از جامعه جهانی خواست تا از تلاش‌های قانونی در جهت تحقق عدالت برای اقلیت مسلمان روهینگیا حمایت بیشتری کنند.

در عین حال، دبیرکل سازمان همکاری‌ اسلامی از جامعه جهانی خواست که تلاش‌‌ها برای تأمین حقوق و امنیت اقلیت روهینگیا را افزایش و برای متوقف‌کردن هرچه فوری انواع خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار تلاش کند.

از آگوست سال ۲۰۱۷ میلادی ارتش میانمار و شبه‌نظامیان بودایی، حملات و کشتار وحشیانه‌ای را علیه روهینگیایی‌ها در ایالت راخین واقع در غرب این کشور به راه انداخته‌اند.

براساس اعلام منابع محلی و بین‌المللی، ادامه این جنایات تاکنون به کشته‌شدن هزاران روهینگیایی و همچنین آوارگی و پناهندگی حدود یک میلیون نفر به بنگلادش انجامیده است.

دولت میانمار روهینگیایی‌ها را مهاجران غیرنظامی ورودی از بنگلادش می‌داند، این در حالی است که سازمان ملل آنان را اقلیتی تحت شدیدترین ظلم در جهان به شمار می‌آورد.

انتهای پیام
captcha